شرکت ۱۲ هزار نفر در نخستین جشنواره قرآن و عترت حیات/ راهیابی 500 نفر به مرحله کشوری

بابایی از شرکت ۱۲ هزار نفر در نخستین جشنواره قرآن و عترت حیات خبر داد و گفت: ۵۰۰ نفراز این شرکت کنندگان  به مرحله کشوری راه یافتند که اکنون در بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در حال برگزاری است.

«محمد بابایی» معاون قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی کشور و دبیر نخستین جشنواره قرآن و عترت حیات در گفتگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان با اشاره به جزئیات برگزاری این جشنواره اظهار کرد:  با توجه به تصمیماتی که سال گذشته در معاونت قرآن سازمان بسیج دانشجویی اتخاذ شد، مقرر شد امسال جشنواره ای تحت عنوان "جشنواره قرآن و عترت حیات" را  برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه مابه دنبال برنامه‌ریزی طرح جامعی برای قرابت بیشتر دانشجویان کشور با قرآن و مفاهیم سازنده آن هستیم  گفت:  با توجه به اینکه کلمه حیات از چهار کلمه "حس یک انتخاب تازه" تشکیل شده است لذا ما با برگزاری جشنواره قرآن و عترت حیات به دنبال ارایه یک حرف تازه از این کتاب الهی به دانشجویان هستیم تا یک رنگ و حس تازه‌ای در میان دانشجویان و زندگی دانشجویی ایجاد کنیم.

دبیر نخستین جشنواره قرآن و عترت حیات با اشاره به اینکه رشته های "جشنواره قرآن و عترت حیات" رشته های نو و جدیدی است تصریح کرد: هدف ما از برگزاری این جشنواره  تخصص نیست بلکه ما به دنبال حذب حداکثری دانشجویان هستیم.

معاون قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه "جشنواره قرآن و عترت حیات" از سه بخش بخش آوایی، کتبی و هنری تشکیل شده است افزود: با وجود اینکه امسال اولین دوره برگزاری این جشنواره بود ولی حدود ۱۲ هزار نفر شرکت کننده داشتیم که مراحل استانی و حوزوی خود را پشت سر گذاشتند. ۵۰۰ نفراز این شرکت کنندگان  به مرحله کشوری راه یافتند که اکنون در بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در حال برگزاری است.

شرکت ۱۲ هزار نفر در نخستین جشنواره قرآن و عترت حیات/ راهیابی 500 نفر به مرحله کشوری

وی با اشاره به اینکه "جشنواره قرآن و عترت حیات" شنبه ۲۲ اردیبهشت افتتاح شد و امروز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت، ساعت ۱۶ به کار خود پایان می دهد.افزود:  حدود ۲۱۰ پسر و ۲۵۰ دختر مجموعا در ۱۷ رشته شرکت کردند که از ۵ نفر اول هر رشته تجلیل خواهد شد.ضمن اینکه تعدادی هم در بخش های جانبی جشنواره شرکت کرده بودند.

بابایی گفت: برای برگزیدگان  "جشنواره قرآن و عترت حیات" جوایز کمک هزینه کربلای معلی و جوایز نقدی در نظر گرفته شده است. نا گفته نماند که دور دوم این جشنواره هم با فراخوان ثبت نام از مهر ماه سال جاری آغاز می شود.

دبیر نخستین جشنواره قرآن و عترت حیات با بیان اینکه بخش هنری جشنواره با استقبال خوبی روبرو بود تصریح کرد: ۱۷ رشته این جشنواره را رشته های قرائت تقلیدی، اذان تقلیدی، حفظ صور منتخب، رشته جدید حیات(اجرای سر پایی قرآنی) مداحی، دعا خوانی  و در بخش هنری پادکست، فیلم کوتاه، پوستر، عکاسی قرآنی و خوشنویسی شامل می شد.

کد خبر 1763176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha