هیچ کدام از مناصب، رئیسی عزیز را از زیست طلبگی جدا نکرد

حجت‌الاسلام ادیب‌یزدی با بیان اینکه رییس جمهور شهید ما روحیه بلند انسانی و عاطفی را در وجود خود پرورش داده و حفظ کرد، گفت: ایشان وقتی معاون اول قوه قضاییه شد یا تولیت آستان قدس رضوی را بر عهده گرفت و در نهایت هم رئیس جمهور شد، هرگز زیست طلبگی خود را  فراموش نکرد.

حجت الاسلام «مرتضی ادیب یزدی» دبیر جامعه مبلغین تهران در گفتگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان  گفت: شهادت جانسوز نور چشم ملت ایران، شخصیتی که مورد وثوق و اعتماد رهبر عظیم شان انقلاب و احاد ملت بود، محروم مغفور شهید عالی مقام حضرت آیت الله ریسی عزیز و همراهان بزرگوارشان را محضر شریف ولی عصر ارواحنا فداه، محضر رهبر عالی قدر و آحاد ملت انقلابی ایران اسلامی تسلیت و تعضیت عرض می کنم و امیدواریم خداوند این مصیبت ها (شهادت های مظلومانه) را برای ملت ما جبران نماید تا با ایجاد توفیقات فراوان در عرصه های مختلف، مردم ایران به آرمان های بلند امام خمینی (ره) دست یابند تا جبران مافات شود.

وی اظهار کرد: آیت الله رئیسی در سنین کودکی پدر خود را از دست داده و یتیم می شوند و در یک فضای فقیرانه در یکی از محلات معمولی مشهد در کنار مادری صبور و بزرگوار زندگی می کنند این مساله باعث دست فروشی و شاگردی وی در بعضی مغازه ها می شود لذا این حرکات در شکل گیری روحیه بلند و پر آوازه ایشان بسیار تاثیر گذار بود. بنابراین آقای رئیسی به جهت شاکله شخصیتی که از کودکی در وجودشان شکل گرفته بود از چنین شخصیت والا و متواضعی برخوردار بودند.

حجت الاسلام ادیب یزدی در ادامه تصریح کرد: خداوند متعال به پیامبر اسلام منت می گذارد و می فرماید: ما تو را یتیم یافتیم و تو را پناه دادیم. بنابراین یتیمی یکی از نعمت های بزرگ الهی است، چرا که در یتیمی، شخصیت انسان واقعی و مردمی تربیت می شود و جناب آقای رئیسی به جهت گذراندن دوران سخت و سنگین یتیمی در شرایطی زندگی می کنند که حقایق و جوهره فقر را با تمام وجود حس  می کنند؛ بر همین اساس متوجه اخبار، مسایل و آسیب های زیر پوست جامعه می شوند و آن را به درستی درک می می کنند که این مساله بسیار مهمی بود.

تعجیل در حل مشکلات مردم ویژگی مهم رئیس جمهور بود

دبیر جامعه مبلغین تهران بیان کرد: در حال حاضر رئیسی که شما ملاحظه کردید، همان رئیسی یتیم شده در دوره کودکی بود. رفتار ایشان رفتار فردی است که حقیقت فقر را چشیده و لمس کرده، یعنی رفتار و تعجیل ایشان در جهت خدمت رسانی به اقشار گرفتار و پایین جامعه و عجله ایشان برای اینکه هر چه زودتر گره ای از کار مردم را باز نماید، بسیار قابل تحسین بود؛ به نحوی که می گفتند امشب نباید بگذاریم یک نفر سر گرسنه بر بالین بگذارد، همه اینها انعکاس یافته های دوران یتیمی ایشان است .

وی خاطر نشان کرد: اگر شخصیت ایشان را مورد تحلیل و تجزیه قرار دهیم، متوجه می شوید که چه انباشتی از روحیه های بلند انسانی و عاطفی را از کودکی در وجود خود پرورش داده و حفظ نموده بودند که در دوران ریاست جمهوری همه آنها را نمایان کرد. انشالله خداوند این شهید والا مقام خدمت را با انبیاء و اولیاء محشور نماید چرا که روش ایشان روش اولیاء و انبیاء بود.

حجت الاسلام ادیب یزدی با اشاره به زیست طلبگی آیت الله رئیسی تصریح کرد: ایشان یک آپارتمان بسیار کوچک در نزدیک مسجد جعفری در خیابان گیشا داشت. در واقع تمام داشته های وی با وجود همه فعالیت های قضایی و پست های مدیریتی مختلفی که در طول زندگی خود داشتند یک آپارتمان کوچک بود که آن هم کفاف خود و خانواده اش را  نمی کرد.

دبیر جامعه مبلغین تهران در ادامه اظهار کرد: این نشان دهنده حفظ زیست طلبگی آقای رئیسی بود. این در حالی است که قطعا در طول زندگیش با وجود جایگاه شغلی بالا و پست های مدیریتی مختلفی که داشتند، فرصت هایی برایش پیش آمده بود که به راحتی می توانست؛ حتی شرعا هم برای خود خانه وسیع و زندگی مرفهی فراهم کند ولی هرگز چنین کاری نکرد؛ حتی بعدها که معاون اول قوه قضاییه شد یا تولیت آستان قدس رضوی را بر عهده گرفت و در نهایت هم رئیس جمهور شد، هرگز زیست طلبگی خود را  فراموش نکردند.

وی با اشاره به خاطره ای از دیدار علما با رئیس جمهور گفت: ماه رمضان سال گذشته به دیدار آقای رئیسی رفتیم. رسم بر این است که آقای رئیس جمهور در دیدارها هدیه ای به مهمانان بدهد. در پایان ملاقات صد هزار تومان از طرف رئیس جمهور به عنوان هدیه به ما دادند، همه علما به یکدیگر نگاه کردند و گفتند: آقای رئیس جمهور با این عظمت ۱۰۰ هزار تومان به ما دادند. گفتند: نظر اقای رئیسی این است و ایشان اصلا اهل ریخت و پاش نیستند؛ این هدیه در حد پول چند لیتر بنزین ماشین شماست، بروید بنزین بزنید و به منزل خود برگردید.

مدیران و مسئولان کشورمان، ساده زیستی آیت الله رئیسی را سر لوحه زندگی خود قرار دهند

وی با بیان اینکه آقای رئیسی واقعا اهل ریخت و پاش نبودند بیان کرد: در سفرهای استانی خود هم دائم شفارش می کردند که از ریخت و پاش جلوگیری شود. رئیس جمهور شهید برای جلوگیری از ریخت و پاش و حیف و میل بیت المال در سفری که اخیرا برای افتتاح "مشترک سد قیز قلعه‌سی و طرح توسعه و تکمیل سد خداآفرین " داشتند با بالگردی قدیمی (با قدمت ۵۰ ساله) سفر کردند تا از هزینه های سنگین هواپیما و سایر هزینه های جانبی آن جلوگیری شود. حتی در این راه جان خود را فدای زیست طلبگی کردند. چقدر زیباست که مدیران و مسئولان کشورمان، ساده زیستی آیت الله رئیسی را سر لوحه زندگی خود قرار دهند. به جرات می گویم بوی امساک از رفتار آیت الله رئیسی می آمد. حتی در بسیاری از مواقع که می بایست هزینه هایی صورت بگیرد، ایشان اجازه نمی دادند و تا این حد رعایت می کردند، همه اینها ناشی از زیست طلبگی این شهید والا مقام بود.

اشک های برادران ارامنه برای شهادت رئیس جمهور

دبیر جامعه مبلغین تهران با اشاره به مردمی بودن آقای رئیسی گفت: ایشان از لحاظ اخلاق و رفتار به گونه ای بودند که گویا تمام ملت ایران برادران و فرزندان ایشان بودند در برنامه ها و سفرهایی که داشتند اصلا از صحبت کردن با مردم خسته نمی شدند. رئیس جمهور یک مملکت با این همه سوابق، فضل، جایگاه و سیاست به قدری بشاش و متواضع بودند که تعجب آور بود. لذا دعوت های واقعی اسلام در همین مسیرها صورت می گیرد. بنابراین تکلیف همه علما این است که با مردم  این گونه رفتار کنند. به خاطر همین مردمی بودن آیت الله رئیسی بود که مردم ایران این گونه به سوگ نشستند و حتی برادران ارامنه نیز با زبان خود می گویند «ما پدر خود را از دست دادیم»  همه اینها سند افتخاری برای اسلام، مسلمین و روحانیت است.

کد خبر 1764789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha