برررسی اصول حکمرانی از منظر اسلام و روایات و آیات قرآن

حجت الاسلام خسروپناه در نشست علمی با دانش پژوهان مجتمع محمدیه، اصول حکمرانی از منظر اسلام و روایات و آیات قرآن را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین خسرو پناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲۷ اردیبهشت ماه از مجتمع عالی تربیت مجتهد مدیر محمدیه بازدید کرد و در جمع فضلا حوزه علمیه و دانش پژوهان این مجتمع به سخنرانی پرداخت.

بنابراین گزارش، حجت الاسلام والمسلمین خسرو پناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور فضلا حوزه علمیه و دانش پژوهان مجتمع محمدیه نشست علمی در باب فقه حکمرانی برگزار کرد.

حجت الاسلام خسروپناه پس از بازدید از مجتمع و جلسه با مدیریت مجتمع با حضور در نشست علمی در باب فقه حکمرانی صحبت و پس از بیان تعاریف  حکمرانی از منظر دانشمندان غربی و اسلامی به لوازم و حکمرانی و تفاوت آن با حکومت پرداخت و اصول  حکمرانی از منظر اسلام و روایات و آیات قرآن را مورد بررسی قرار داد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین پیرامون جایگاه مجتهد مدیر در نظام جمهوری اسلامی ایران و مبانی فقهی آن صحبت و تلاش کرد تا با استناد با آیات شریفه قرآن کریم مبانی اصول و اهداف مجتهد مدیر را از منظر فقه و حکمت مورد بررسی قرار دهد.

کد خبر 1763901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha