راه‌اندازی بیش از ۸ هزار خانه هلال در کشور

احدپور با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۸ هزار خانه هلال در کشور راه اندازی شده است، گفت: این خانه ها در سه بخش روستایی، شهری و تخصصی راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، عباس احد پور در جلسه شورای مدیران و رؤسای شعب هلال احمر استان مرکزی، با اشاره به اینکه خانه‌های هلال محله محور و اجتماع محور هستند و با هدف آموزش به روستاییان راه اندازی شده است، گفت: تاکنون بیش از هشت هزار خانه هلال در سه بخش روستایی، شهری و تخصصی در کشور راه اندازی شده است.  


مدیرکل دفتر توسعه خانه‌های هلال جمعیت هلال احمر کشور، دیده بانی، اطلاع رسانی و ارزیابی دقیق خسارت‌های ناشی از حادثه و گزارش آن به هلال احمر را از کارهای خانه های هلال روستایی دانست و افزود: اهالی روستاها با آموزش هایی که توسط خانه های هلال فرا می گیرند می توانند در فاصله رسیدن تیم‌های امدادی به صحنه حادثه با تجهیزات و ابزارهای موجود به امپر رسیدگی کنند.


این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه خانه‌های هلال علاوه بر امدادرسانی در زمان عادی، فعالیت‌های حمایتی نیز انجام می‌دهند، اظهار داشت: فردی که در روستا دچار بیماری می‌شود مسئول مربوطه در خانه هلال می تواند با ارزیابی، نیازهای دارویی و درمانی را به واحد داوطلبان شهرستان اعلام و به فرد بیمار کمک کند.

مدیر کل دفتر توسعه خانه های هلال جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد: باید تعدادی خانه هلال در روستاهایی که دهیاری دارند در یک پروسه مشخص تأمین شود.

احدپور گفت: بر اساس مصوبات شورای مدیریت بحران که با امضای ریاست جمهور، به وزارت کشور و استانداران ابلاغ شده است، وظیفه حوزه‌های حاکمیتی مانند استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و زیر مجموعه‌های آنها راه‌اندازی این خانه‌ها به صورت یک دفتر و داوطلبانه محور است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: خانه‌های هلال هیچ رابطه حقوقی میان دستگاه‌های حاکمیتی و هلال احمر ندارند و از مردم برای مردم هستند و ما علاوه بر آموزش با همکاری فرمانداری ها، دهیاری ها و شهرداری ها وظیفه تجهیز و آموزش این خانه‌ها را به عهده داریم.

مدیرکل دفتر توسعه خانه‌های هلال جمعیت هلال احمر کشور با تاکید بر اینکه با برنامه‌ریزی های انجام شده آموزش‌های هلال احمر به نحو مطلوبی برای اهالی روستا از طریق خانه‌های هلال ارائه می‌شود، گفت: آموزش خانه‌های هلال در روستاها بر اساس موقعیت‌های اقلیمی، فرهنگی و اجتماعی آن نقطه صورت می‌گیرد.

لازم بذکر است در پایان این نشست به مناسبت روز روابط‌عمومی از محمد اینانلو مدیر روابط عمومی دفتر توسعه خانه‌های هلال کشور با اهدای لوحی توسط دکتر شهرجردی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی تقدیر شد

کد خبر 1763663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha