گشت ارشاد مدیران در گیلان نیاز به تحرک بیشتری دارد

حجت الاسلام محمدیان فساد را اژدهای هفت سری دانست که کارش بلعیدن اعتماد، باور، ایمان و امید مردم است و گفت: گشت ارشاد مدیران نیاز به تحرک بیشتری در این استان دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت‌الاسلام محمد محمدیان_ امام جمعه سنگر در خطبه‌های نماز امروز(جمعه، ۲۱ اردیبهشت) میلاد مبارک حضرت فاطمه معصومه(س) را تبریک گفت و اظهار کرد: روز دختر را نیز به همه دختران این سرزمین تبریک عرض کرده و امیدوارم آینده‌ای روشن با الگو قرار دادن بانوی خوبی‌ها دخت امام موسی کاظم(ع)، زندگی عفیفانه‌ای را در سایه سار بندگی خداوند متعال داشته باشند.  

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام برای هر چیزی حریم و حرمتی قرار داده، حتی آن نانی که در گوشه خیابان و در گذری افتاده است افزود: برای هر چیز آدابی وجود دارد و وقتی به روایات مراجعه می‌کنیم می‌بینیم یکی از القابی که پیامبر عظیم الشان ما داشتند «ابو بنات» به معنی(پدر دختران) بود.  

محمدیان با اشاره به اینکه جایگاه و منزلت دختر و زن با آمدن اسلام رفیع شد بیان کرد: گرچه عده‌ای اسلام و شریعت را به زن ستیزی متهم می کنند ولی وقتی دقت نظر کنیم می‌بینیم خودشان آینده‌ای که برای دختران و زنان ما ترسیم کرده اند چیزی جز منجلاب نیست اما، آینده‌ای که قرآن، اسلام، شریعت و روایات ما درباره دختر و منزلت و حرمت او گفته‌اند چه آینده روشن و زیبا و بزرگی است.  

وی تصریح کرد: رسول خدا هر وقت صدیقه طاهره را می دیدند می‌فرمودند «ای عشق من، نور چشم من فاطمه» دقیقا همین رفتار در روایات ما تاکید شده است که دخترانتان را با مهربانی و محبت صدا کنید ازین رو حرمت به دختران جزو آیین شریعت و زیبایی‌های دین ما است.  

محمدیان در ادامه، به سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران حج اشاره و اظهار کرد: رهبری با توجه به حوادث غزه حج امسال را حج برائت نامیدند.

وی با تاکید بر اینکه، اتفاقاتی که در غزه رخ داده خودش یک شاخص عظیم در تشخیص حق و باطل است، اذعان کرد: این شاخص مسیر حرکت آینده بشریت را روشن خواهد کرد.  

محمدیان گفت: قیامی که در دانشگاه‌های کشورهای غربی رخ داده نشان می‌دهد آنان نیز به دنبال عدالتخواهی و آزادیخواهی در اقصی نقاط عالم هستند که رمز ظهور و بروزش مسئله فلسطین است.  

وی اضافه کرد: به چشم می‌بینیم که رژیم صهیونیستی با همه کشتار زنان و کودکان در غزه، هرچه تلاش کرده به هیچکدام از خواسته‌های خود برای ورود به غزه دست نیافته چرا که حماس هنوز پابرجاست و هیچ اسیری از اسرای رژیم پلید منحوس صهیونیستی هم، آزاد نشده‌اند.  

محمدیان با بیان اینکه رهبری فرمودند «نباید دست شریک این جنایت و وحشیگری که آمریکا است، نادیده گرفت» تصریح کرد: اگر حمایت آمریکا نبود رژیم اسرائیل قدرت و توانی در این وحشی گری‌ها نداشت.  

وی همچنین گفت: مقام معظم رهبری تاکید کردند که «جمهوری اسلامی در پشتیبانی از فلسطین نه منتظر کسی مانده و نه می‌ماند، اما اگر کشورهای منطقه و دولت‌ها و ملت های اسلامی کمک کرده و در حمایت از کشور فلسطین پیش بیایند آن موقع این جنایت‌ها ادامه نخواهد یافت». 

محمدیان افزود: در مراسم حج نیز وقتی مسلمین از تمام جهان در این آیین شرکت کنند بدون شک شعارهای استکبار ستیزانه و تصاویر غیورانه‌ای در حج امسال شکل خواهد گرفت.  

وی در ادامه همچنین به تلاش‌های دولت سیزدهم و حضور شخص رییس جمهور در بعضی روستاها و استان‌ها و کشورهای جهان جهت بهتر شدن اوضاع اشاره و ضمن تشکر از زحمات دولتمردان در حوزه های عمرانی بیان کرد: از گذشته تا کنون مشکل ضعف برق در بخش سنگر خسارت های زیادی به مردم عزیزمان وارد کرده و مردم ما حق داشتند که ازین بابت نگران باشند که به لطف خدا کارهای انتهایی آن در حال انجام است.  

محمدیان با اشاره به آزاد راهی که سمت لوشان و رودبار قرار دارد و ۱۶-۱۷ سال بی نتیجه مانده بود که در نهایت ظرف یکسال با تمهیداتی که انجام و منجر به بازگشایی راه شده گفت: در کنار کارهای انجام شده اما یکسری نقدهای دلسوزانه هم هست که دولتمران باید بشنوند.  

وی با تاکید بر اینکه در مبارزه با فساد ضمن شعار و وعده‌ای که داده شده متاسفانه عملکرد خوبی در این استان مشاهد نمی شود، ادامه داد: گشت ارشاد مدیران نیاز به تحرک بیشتری در این استان دارد.
 

محمدیان اذعات کرد: در برخی جاها، ضعف‌ها و ناکارآمدی‌هایی در بدنه اجرایی استان وجود دارد که لازم است دقت بیشتری داشته باشند.  

وی فساد را اژدهای هفت سری دانست که کارش بلعیدن اعتماد، باور، ایمان و امید مردم است و ادامه داد: انسان فاسد هر جا باشد اطرافش را هم فاسد می کند.

محمدیان ضمن درخواست از عزیزان حوزه های نظارتی و امنیتی که چشم‌های این مردم هستند و باید خوب کنکاش کنند، گفت: گاهی تمام کارهای یک مدیر متعهد را یک کارمند فاسد از بین می‌برد و اعتماد و باور مردم نیز نسبت به خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی زیر سوال رود.

وی با بیان اینکه ما به دنبال ناامید کردن مردم نیستیم وگرنه مصادیق کم نیستند، اما چیزی که مردم را ناامید می کند عملکرد ضعیف مدیران است اضافه کرد: عملکرد مسئولان در تحقق وعده‌هایشان به مردم به گونه‌ای نباشد که یادآوری همان‌ها توسط مردم برایشان تلخ باشد.

کد خبر 1762646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha