جشن‌های مادر دختری زینت بخش برنامه‌های دهه کرامت در کردستان

ایام دهه کرامت در راه است و جشن های مادر دختری در آغاز این دهه زینت بخش ایامی است که از ولادت حضرت معصومه(س) آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، شور و هیاهوی این روزهای دختران کردستانی بیشتر از آن است که وصف شود، همه مهیای جشن هایی می شوند که به مناسبت روز دختر و میلاد حضرت معصومه(س) شکل می گیرد.

در کنار دختران ادارات، دستگاهها، والدین، همه و همه دست به دست هم می دهند تا روزی با نشاط و خاطره انگیز برای دختران این سرزمین رقم بزنند.

برگزاری جشن های مردمی ویژه دهه کرامت در مساجد کردستان

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان اعلام کرد: به مناسبت روز دختر و دهه کرامت جشن های مردمی در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان برگزار می شود.

بهزاد کیامهر عنوان کرد: در این برنامه ها از دختران موفق مسجدی تجلیل خواهد شد.

جشن‌های مادر دختری زینت بخش برنامه‌های دهه کرامت در کردستان

وی اذعان کرد: فعالیت دختران مسجدی در طول سال در کلاسهای کانون های مساجد قابل تحسین است و این مهم بیانگر وجود دخترانی پاکدامن، مسجدی و مومن در این استان است.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان با اشاره به برخی برنامه های اجرا شده و در حال اجرا برای ایام دهه کرامت و سالروز میلاد حض رت معصومه(س) بیان کرد: برگزاری جشن مادر دختری یکی از جشن هایی است که امسال آغازگر برنامه های دهه کرامت است.

وی اضافه کرد: هیات ریحانه الحسین شهر سریش آباد با همراهی کانون مسجد جامع این شهر جشن ولادت حضرت معصومه(س) را با حضور دختران این شهر رقم زدند و یک جشن خاص مادر دختری را در فضای مسجد به ارمغان آوردند.

«جشن دختران کورد ایران زمین» در مریوان برگزار می شود

رییس اداره تبلیغات اسلامی مریوان می گوید: ویژه برنامه دختران کورد ایران زمین به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) قرار است روز شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه با حضور دختران مریوانی در کنار دریاچه زریبار معروف به نگین غرب کشور برگزار شود.

حجت الاسلام ورهرام اعلام کرد: برگزاری این جشن ها زمینه ساز ایجاد شور و نشاط میان دختران و سایر افراد جامعه می شود و روزی به یادماندنی را برای آنها به جای می گذارد.

جشن‌های مادر دختری زینت بخش برنامه‌های دهه کرامت در کردستان

دختران شهرستان بیجار هم با حضور در گلزار شهدای بیجار جشنی معنوی را برگزار کردند و نجابت و پاککی خود را مدیون خون پاک شهدا اعلام کردند.

هیات بیت الشهدای شهرستان بیجار که بانی این جشن باشکوه بود با همراهی بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان از دختران گرانثدر شهدا تجلیل کرد.

شهرستان کامیاران با برگزاری جشن باشکوه دختران فرهنگی ایران زمین مهیای برگزاری مراسمی است که در سالن روباز فرهنگسرای کامیاران برگزار می شود.

این مراسم جشن نیز قرار است ۲۲ اردیبهشت ماه با برنامه های شاد و متنوعت و همراه با مسابقات و اهدای جوایز روزی خاطره انگیز را در اذهان دختران و خانواده های این شهرستان فراهم کند.

سنندج مهیای بزرگترین جشن روز دختر با عنوان «مثل ستاره»

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بزرگترین جشن روز دختر قرار است در ورزشگاه ۲۲ گولان سنندج با دعوت از ۳۵ هزار دانش آموز دختر به نام جشن «مثل ستاره» برگزار شود.

حجت الاسلام برومند رازیانی بیان کرد: به منظور برگزاری باشکوه جشن روز دختر علاوه بر متنوع بودن برنامه‌های فاخر فرهنگی از چهره‌های سرشناس ملی و استانی نیز در این برنامه استفاده می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که بخش قابل توجهی از علاقه‌مندان جشن روز دختر، دختران نوجوان دوره ابتدایی و راهنمایی هستند، لذا جهت ایجاد یک محیط مفرح دو نفر از مجریان خوب کشور آقای احسان مهدی مجری شبکه پویا و آزاده آل ایوب (خاله نرگس) برای دختران نوجوان در نظر گرفته شده است.

جشن‌های مادر دختری زینت بخش برنامه‌های دهه کرامت در کردستان



حجت الاسلام رازیانی با اشاره به استفاده از پتانسیل غنی فرهنگی استان همچون دعوت از گروه‌های شاخص دف نوازی، گروه سرود وگروه کمدین، تئاتر و برنامه‌های متنوع؛ افزود: در همین راستا سرودی توسط آقایان نوشه ور و هلالی تهیه شده و برای اولین بار در ورزشگاه ۲۲ گولان از این سرود رونمایی می‌شود که توسط مدارس دخترانه و گروه‌های شاخص سرود استان در ورزشگاه اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: از بازیگران شاخص و سرشناس صدا وسیما از جمله حامد سلطانی، مهران رجبی، بازیگران “ن خ” همچون سعید آقاخانی کاظم نوربخش، صهبا شرافتی و خوانندگان از جمله راغب، مجید اخشابی در این جشن دعوت شده است.

حجت الاسلام رازیانی بیان کرد: غرفه‌های پذیرایی، پاتوق گفتگو، حجاب و عفاف و غرفه‌ای مخصوص برای هدیه دادن به دختران تدارک دیده شده است و سعی داریم که تعداد بسیار بالایی از هدیه‌های متنوع از جمله لوازم خانگی، پلاک طلا، کارت هدیه به قید قرعه کشی به حاضرین در ورزشگاه اهداء کنیم.

مرقد مطهر حضرت معصومه مامن زائران دل شکسته است

فرمانده انتظامی استان کردستان نیز با تبریک روز دختر اعلام کرد: مبارک باد میلاد بانوی کرامت، کوثر فاطمی، حضرت فاطمه معصومه (س)، او که چشم و چراغ قم است و گنبد طلایی بارگاه منورش، کعبه دل عاشقان و ایوان‌های طلا و آئینه‌اش، مأمن زائران دل شکسته است.

جشن‌های مادر دختری زینت بخش برنامه‌های دهه کرامت در کردستان

سردار علی آزادی افزود: حضرت معصومه بانوی پاکی‌هاست که تربت پاکش، این خطه را به حرم آل الله و قبله‌گاه قلوب ارادتمندان به ائمه معصومین (ع) تبدیل کرده استو

وی همچنین طلوع هشتمین آفتاب سپهر امامت و ولایت، خورشید درخشان خاوران و ولی نعمت ما ایرانیان حضرت امام رضا (ع)، خسرو اقلیم توس و انیس النفوس که حرم امن و باصفای او پناهگاه دل شکستگان و درماندگان غریب است را تبریک گفت.

حضرت معصومه(س) سرچشمه خوبی ها و کمالات است

حجت الاسلام ایرانی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان نیز با بیان اینکه حضرت معصومه (س) گوهر گران‌قدری است که درخشندگی او چشم همگان را مجذوب پاکی و قداست خویش نموده و او سرچشمه خوبی‌ها و کمالات بی‌حد است.

وی بیان کرد: اول ذیقعده، ولادت سراسر نور و شادی شفیعه روز جزاء، کریمه اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه(س) و یازدهم ذیعقده، میلاد فرخنده و پرنور و سرور هشتمین حجت خدا، آیت حق حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، که به یمن میلاد فرزندان امام موسی کاظم(ع)، به نام دهه کرامت نام گذاری شده است، ایام بسیار مبارک و پر برکتی است.

کد خبر 1762595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha