اهتمام به اجرای قوانین اسلام و گسترش معارف دینی ویژگی بارز آیت‌الله لاری بود

آیت الّله مکارم شیرازی در پیام خود به همایش واکاوی اندیشه‌های علامه نجفی لاری ، نوشته است: اهتمام به اجرای قوانین اسلام و گسترش معارف دینی و جلوگیری از رواج منکرات در جامعه اسلامی ویژگی بارز مرحوم آیت الله نجفی لاری بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، متن پیام حضرت آیت الّله العظمی مکارم شیرازی(دامت برکاته) از مراجع عِظام تقلید به همایش «مرجعیت شیعه، حکمرانی و تمدن اسلامی با محوریت واکاوی اندیشه‌های مرحوم آیت الله العظمی سید عبدالحسین نجفی لاری»، به شرح زیر است: 
 
بسم الّله الرحمن الرحیم 
در ابتدا لازم است مراتب تشکر و قدردانی خویش را از برگزارکنندگان همایش مرحوم آیت الّله العظمی سیدعبدالحسین لاری(رحمة الّله علیه) ابراز نمایم و امیدوارم این همایش به اهداف خویش دست یافته و قدمی در راه آشنایی بیشتر نسل جوان با بزرگ مردان این مرز و بوم بردارد.
 
تاریخ این سرزمین بزرگ با همۀ فراز و نشیب ها، سراسر شور و حماسۀ دلیرمردان در دفاع از سرزمین و ارزش‌های دینی آن است و دانشمندان و عالمان دین نیز دوشادوش مردم و گاه به عنوان رهبران و پیشروان، حماسه سازی نموده اند.
 
در زمانی که استعمار انگلیس با دسیسه های گوناگون و نقشه های رنگارنگ به اندیشۀ غارت و چپاول این سرزمین اهتمام داشت و حکومت قاجار راه تعدی و ظلم به مردم را در پیش گرفته بود عالمی شجاع، زمانه‌شناس، متفکر و معتمد همچون آیت الّله لاری، برگ زرینی از مجاهدت در راه اسلام، اقامۀ حق و حمایت از مردم مظلوم را رقم زد.

آن فقیه فقید که مراتب علمی را در محضر بزرگان حوزه علمیه نجف اشرف طی کرده و از شاگردان مبرّز میرزای شیرازی(أعلی الّله مقامه) بود به فرمان سیّد و درخواست مردم لارستان و به قصد رهبری مردم و اهتمام به امور دینی و شئون اعتقادی از نجف به لار نقل مکان نمود و همچون حصنی حصین و دژی پولادین در مقابل ظلم و تعدی حکومت وقت و چپاولگری انگلیس ایستاد و دفاع از مردم مظلوم و محرومان آن دیار را سرلوحه تلاش ها و فعالیت های خود نمود.

علاوه بر این، ویژگی بارز ایشان اهتمام به اجرای قوانین اسلام و گسترش معارف دینی و جلوگیری از رواج منکرات درجامعه اسلامی بود. کارنامه سراسر خدمت به مردم و دفاع از دین و عقاید مردم، از او الگویی جاودان در خطه فارس به یادگار گذاشت. درود و رضوان الهی بر او باد.
 
این جانب از خداوند متعال، علو درجات آن عالم بزرگ را خواستارم و از همه عزیزانی که در برپایی این کنگره تلاش نموده اند قدردانی و تشکر می نمایم. والسلام علیکم و رحمة الّله
قم - ناصر مکارم شیرازی 
١٧ اردیبهشت ١٤٠٣

کد خبر 1762368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha