تحقق شعار سال نیازمند همدلی و تقسیم کار در سطح ملی است

حسن زاده گفت: برای تحقق شعار سال، بحث همدلی و تقسیم کار در سطح ملی نیاز است و دستگاه های همچون جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و غیره آید در کنار این مجموعه قرار بگیرند وگرنه نمی توانیم آن جهش را شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، درویشعلی حسن زاده امروز (چهارشنبه ١٩ اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص شعار سال «رونق تولید با مشارکت مردم»، گفت: اولویت مجموعه صنعت، معدن و تجارت در راستای تحقق شعار سال چند موضوع است، اول اینکه برای ایجاد جهش، توسعه صادرات مهم است و رشد سالانه ۲۳ درصد برای افزایش صادرات پیش بینی شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: برای افزایش صادرات باید جهش تولید هم رخ دهد و برای کاهش وابستگی از واردات برخی از ماشین آلات و تجهیزات اقدام کرد.

وی با بیان اینکه برای تحقق شعار سال، بحث همدلی و تقسیم کار در سطح ملی مهم و ضروری است، گفت: دستگاه هایی همچون جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و دستگاه هایی که مرجع صدور مجوز و فعالیت های اقتصادی هستند در کنار این مجموعه قرار بگیرند وگرنه نمی توانیم آن جهش مورد انتظار را شاهد باشیم.

حسن زاده اظهارداشت: برای تحقق شعار سال نقش و جایگاه مهم رسانه برای ما در حوزه فرهنگ‌سازی برای مصرف تولید داخلی و حمایت از تولیدکنندگان خیلی مهم است.

وی از اصحاب رسانه خواست تا در حوزه افزایش مصرف تولید داخل و حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی نقش ایفا کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان دومین درخواست خود از اصحاب رسانه را مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا بیان کرد و گفت: قاچاق کالا یکی از پدیده هایی است که به جهش تولید و به بهبود کیفیت و کمیت تولید کالا ضربه می زند.

وی تاکید کرد: مردم توجه و اعتماد به تولید داخل داشته باشند و پویش نه به کالای قاچاق و خارجی داشته باشیم تا هم به جهش تولید کمک کرده تا حمایت از سرمایه گذار داخل کشور را به همراه داشته باشد.

حسن زاده ادامه داد: هر چه این شاخص ارتقا یابد اقتصاد و صادرات پایدار را به همراه دارد و موضوعات اجتماعی و امنیتی ما کاهش می یابد و شاهد توسعه اقتصادی در کنار آرامش و امنیت خواهیم بود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این راستا در سال جاری، گفت: برنامه اجرایی توسط استانداری مشخص شده و در حال جریان است و یک شورای مشاورین با حضور بخش خصوصی تشکیل دادیم که هر ١٠ روز یکبار برگزار می شود و مسائل هم فورا منعکس می شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: از ظرفیت اتاق بازرگانی استفاده شده برای توسعه کلان اتاق بازرگانی در کنار عزیزان حضور یافتیم و علاوه بر دستگاه های اجرایی بانک ها هم حضور دارند و همه باید یک هدف را دنبال کنیم.

کد خبر 1762328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha