کانونی که به دنبال کارآفرینی برای بچه‌مسجدی‌ها است

تدارک جشن روز دختر برای ۱۰۰نفر از اعضا
کانونی که به دنبال کارآفرینی برای بچه‌مسجدی‌ها است

کانون فرهنگی هنری «ارغوان» یکی از کانون‌هایی است که مبنای آموزش‌های خود را کارآفرینی برای اعضا قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان یک پایگاه فرهنگی و انقلابی در سطح کشور همواره در مسیر خنثی سازی توطئه های دشمنان و همچنین در زمینه گسترش برنامه ها و فعالیت های فرهنگی نقش بسزایی داشته اند به گونه ای که در استان قم نیز این کانون ها در تمام مناطق شهری و روستایی در کنار مساجد فعال شده و فعالیت های فرهنگی هنری را ادامه می دهند.

این کانون ها علاوه بر جذب جوانان به مساجد در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و همچنین آموزش به آنها در تمام طول سال فعال بوده که این اقدامات علاوه بر توسعه برنامه های فرهنگی در توانمندسازی جوانان و کادرسازی نیز موثر هستند. در این بین فعالیت کانون های خواهران بسیار چشمگیر و اثرگذار بوده است.

در همین ارتباط گفتگویی انجام داده ایم با مسئول یکی از کانون های موفق خواهران قم که در پی می آید.

کانونی که به دنبال کارآفرینی برای بچه مسجدی هاست

لیللا فرده غانی مدیر کانون فرهنگی هنری ارغوان واقع در مسجد امیرالمومنین(ع) در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به سابقه فعالیت این کانون گفت: این کانون بیش از ۱۵ سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی همچنین با اشاره به تعداد اعضای این کانون گفت: این کانون بیش از ۹۰۰ عضو دارد که تعداد ۵۰۰ نفر از آنها تاکنون در سامانه بچه های مسجد ثبت نام کرده اند.

مدیر کانون فرهنگی هنری ارغوان در ادامه با اشاره به برنامه های این کانون گفت: آموزش روخوانی وروانخوانی قرآن مادرها و دخترها، آموزش حفظ جزء ۳۰ برای کودکان ۵تا ۷ سال، آموزش نقاشی، آموزش تزریقات و کمک‌های اولیه با ارائه مدرک هلال احمر، آموزش خوشنویسی آموزش نقاشی روی سفال، آموزش زبان انگلیسی از جمله فعالیت های این کانون است.

کانونی که به دنبال کارآفرینی برای بچه مسجدی هاست

وی در ادامه با اشاره به بحث کارآفرینی تصریح کرد: آموزش خیاطی در سطوح مختلف یکی از برنامه هایی است که در تمام سال در کانون برگزار می شود و در نهایت جهت دریافت گواهینامه رسمی به سازمان فنی و حرفه ای معرفی می شوند.

فرده غانی با بیان اینکه طی این دوسال که آموزش های خیاطی در کانون آغاز شده است ۸۰ نفر از اعضا موفق به دریافت مدرک فنی و حرفه ای شده اند و توانسته اند چه با راه اندازی کارگاه خیاطی، چه با فعالیت در کارگاه های خیاطی و حتی کار درمنزل، درآمدزایی داشته و کمک خرج خانواده باشند.

وی همچنین به فعالیت خاص مشاوره در این کانون اشاره کرد و گفت: هرهفته روزهای دوشنبه کارگاه های مشاوره عمومی با موضوعات مختلف همسرداری، فرزندآوری، مشاوره پیش از ازدواج، ترک اعتیاد و... درکانون برگزار می شود.

کانونی که به دنبال کارآفرینی برای بچه مسجدی هاست

فرده غانی همچنین فعالیت های جهادی و کمک های مومنانه به بیماران و افراد نیازمند شناسایی شده در محله را از دیگر برنامه های این کانون عنوام کرد و گفت: اهدا صد بسته معیشتی در ایم ماه مبارک رمضان و توزیع غذای گرم از جمله برنامه های جهادی این کانون در ایام ماه مبارک رمضان بود.

مدیر کانون فرهنگی هنری ارغوان همچنین به برنامه های روز دختر اشاره کرد و گفت: جشنی را برای صد نفر از دختران کانون برنامه ریزی کرده ایم که اکران فیلم، برگزاری مسابقه و اهدا هدیه به آنان از جمله برنامه ای این جشن است.

کد خبر 1761947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha