جمهوری اسلامی، هویت تمدن غربی را به چالش کشیده است

آیت‌الله خاتمی گفت: قدرت‌های غربی از جمهوری اسلامی شدیدا عصبانی هستند چون جمهوری اسلامی هویت مرکزی تمدن غربی را به چالش کشیده و آن را باطل کرده است.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، آیت الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: امام راحل فرموده‌اند اگر در مقابل دشمن یک قدم عقب بنشیند آنان ۱۰ قدم پیشروی خواهند کرد.  


وی با یادآوری اینکه در ۴۵ سال گذشته هر کشوری یک قدم عقب‌نشینی کرده آمریکا ۱۰ قدم جلوتر آمده است، اضافه کرد:، طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در هر جایی که انقلابی عمل کردیم نتیجه گرفتیم و هرجا که انقلابی عمل نکردیم دشمن قدرتمند شده است.


نماینده ولی فقیه در استان به ۱۸ اردیبهشت و امضای برجام توسط آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد. در همین برجام آمده بود که اگر آمریکا به تعهدات خود عمل نکند، ایران مجاز است به تعهداتی که داده عمل نکند و قدم به قدم عقب نشینی کند. بنابراین اگر قرار بر این بود که کشور مقابل به تعهدات خود عمل کند ایران نیز به تعهدات خود عمل کند.


وی با بیان اینکه این اقدام ایران یعنی ایستادگی در برابر طاغوت بود، گفت: در مجلس، وزارت خارجه، سازمان نیروی انرژی هسته‌ای نوشته شده است، اگر آنان متعهد به تعهدات خود نشوند ما یک قدم بیشتر از قول‌هایی که داده‌ایم پیشروی خواهیم کرد.


خطیب جمعه زنجان ادامه داد: ما از اول گفته بودیم که آمریکا و هم‌پیمانانش به عهد خود وفا نمی‌کنند و در طول ۴۰ سال نیز این بدعهدی خود را نشان داده بودند.


آیت‌الله خاتمی در بخشی دیگر با اشاره به روز جهانی صلیب سرخ هلال‌احمر گفت: ایران در این رابطه با تمام قدرت در سطح منطقه در حال نقش‌آفرینی است.


وی با اشاره به اینکه زمانی که امام راحل فرمودند ما انقلاب را به دنیا صادر می‌کنیم بسیاری‌ها تصور می‌کردند قرار است ما لشکری به کشورهای دیگر بفرستیم اما خیر این نبود، ادامه داد: انقلاب ما، خود را در یمن، سوریه نشان می‌دهد.


آیت الله خاتمی گفت: مفاهیم انقلاب همانند عطر گل‌های بهاری است و کسی نمی‌تواند در مقابل آن بایستد بنابراین انقلاب نیز همین گونه در حال انتشار در جهان است.   

  
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه ایران ریشه مدنی ۸ هزار ساله دارد و اتفاقا چادر در کل دنیا مختص ایران است و حتی نقاب نشان خانواده‌های اصیل ایران است، گفت: مقام معظم رهبری دو ماه قبل از فتنه زن، زندگی و آزادی در پاییز ۱۴۰۱ در جمع امامان جمعه فرمودند؛ قدرت‌های غربی از جمهوری اسلامی شدیدا عصبانی هستند چون جمهوری اسلامی با وجود خودش هویت مرکزی تمدن غربی را به چالش کشیده و آن را باطل کرده و این اقدام جمهوری اسلامی باعث عصبانیت غربی‌ها شده است.


وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ این موضوع بسیار مهمی است و همین امر را غربی‌ها نمی‌توانند تحمل کنند و خود را به در و دیوار زده و به مسئله حجاب حمله می‌کنند. لذا باید منطق استعماری غربی را که آتش بیار معرکه است افشا کنید.

کد خبر 1761658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha