حضور بیش از ۱۰۰ نفر از حافظان قرآن استان در نوزدهمین دوره تخصصی

مدیر دارالقران سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: نوزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم با حضور ۱۱۴ نفر از حافظان قرآن استان برگزار شد.

ادریس آقالو، مدیر دارالقران سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، با بیان اینکه نوزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم با حضور حافظان قرآن کریم آقا و خانم سراسر استان در ارومیه برگزار شد، گفت: این رویداد در ظاهر یک آزمون است اما در واقع فراخوان رهبری به جامعه در خصوص انس با قرآن است که با حفظ قرآن ظهور پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در این آزمون از اقشار مختلف از جمله جامعه نابینایان، روحانیون، پزشکان، معلمین و دانش آموزان حضور داشتند، خاطر نشان کرد: در این آزمون قرآنی در مجموع ۱۱۴ نفر از حافظان قرآن از سراسر استان شرکت کرده اند که از این تعداد ۸۳ نفر خانم و ۳۱ نفر آقا هستند.

آقالو افزود: همچنین در بین شرکت کنندگان ۲ نفر نیز روشن دل حضور دشات که  در ۳ رشته ۱۰ جز، ۲۰ جز و حفظ کل قرآن به رقابت پراختند.

مدیر دارالقران سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه نتایج آزمون یک ماه بعد از برگزاری آزمون اعلام می‌شود، اظهار کرد: شرکت کنندگان با کسب نمره قبولی در این مرحله به آزمون شفاهی راه خواهند یافت که آزمون شفاهی ضبط شده و دو استاد دیگر در کشور باز داوری شده و بعد مدرک صادر می‌گردد.

وی گفت: به حافظان قرآنی که بتواند در این آزمون‌ها نمره قبولی کسب نمایند درجه سه تا ۵ که معادل یکی از مدارک تحصیلی است اعطا می‌شود و می توانند با این مدارک بدون آزمون در دانشگاه فرهنگیان به تحصیل ادامه دهند.

کد خبر 1761628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha