علمی که انسان را از حقایق عالم آگاه کند ارزشمند است

امام جمعه خمین با اشاره به اهمیت علم، گفت: علمی ارزشمند است که انسان را از حقایق عالم آگاه کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام سیدقاسم میرصادقی، امام‌ جمعه شهرستان خمین در دیدار مسئولین و مربیان عقیدتی سیاسی ناحیه مقاومت بسیج خمین، گفت: تقارن سالروز شهادت شهید مطهری، روز معلم و همچنین هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج بسیار مبارک است.

امام جمعه شهرستان خمین با گرامیداشت هفته معلم افزود: ارزش واقعی انسان با علم و حیات شناخته می‌شود، در واقع علم، حیات عقلی و اخروی انسان دانسته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه علم معیاری برای ارزش‌گذاری انسانها در اسلام است، ادامه داد: ارزش حیات یک فرد به میزان علم و تفکر در زندگی‌اش برمی‌گردد.

این مقام مسئول اظهار داشت: علم معیاری برای ارزش‌گذاری انسانها در اسلام است، علمی که انسان را به حقایق عالم آگاه نکند و فرد را به بندگی خدا نرساند، ارزش ندارد.

حجت الاسلام میرصادقی ادامه داد: علم و دانش علاوه بر زندگی دنیا، حیات اخروی را هم علم رقم می‌زند، به‌اندازه‌ای که انسان معرفت و علم کسب می‌کند و ارتباط وجودی با حقایق عالم برقرار می‌کند، می‌تواند ایمان خود را نیز تقویت نماید.

امام جمعه خمین اضافه کرد: شرافت و ارزش انسان به علم است، در متون اسلامی آمده که کسی که در راه علم قدم برمی‌دارد، آنچه در هستی وجود دارد از گیاهان، پرندگان و حتی ذرات عالم برای او دعا و طلب استغفار می‌کنند.

کد خبر 1761569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha