لزوم استفاده از ظرفیت جوانان در کانون‌های خدمت رضوی 

اعضای ستاد اجرایی دهه کرامت شهرستان پاکدشت با فاضل کارخانه فرماندار شهرستان پاکدشت دیدار و گفت وگو کردند، در این نشست بر لزوم باشکوهتر برگزار شدن جشن های دهه کرامت تاکید شد.

خبرگزاری شبستان، گروه دین و اندیشه، «عبدالله آبی پور»، مسئول کانون ایثار و شهادت در مورد فعالیت های این کانون اظهار داشت: با توجه به تاکید مسئولین محترم دبیرخانه استان مبنی بر استفاده از نمادهای خادمیاری در فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف برای معرفی بهتر خدمات کانون های خدمت رضوی، کانون ایثار و شهادت خدمت رضوی منطقه نوزده تهران تصمیم گرفت برای هر کانون یک طرح و نماد اختصاصی طراحی کند. "

آبی پور افزود: این اقدام نه‌تنها به شناخت بهتر و تقویت هویت کانون‌ها کمک می‌کند، بلکه به ارتقای ارتباط آنها با جامعه نیز کمک خواهد کرد، به همین منظور تصمیم به طراحی نمادهای معرفی کننده فعالیت های خادمیاری برای هر کانون گرفتیم. در این طرح ها نام هر کانون به همراه لوگوی خادمیاری طراحی شده است. "

مسئول این کانون همچنین از اهداف این اقدام یاد کرد: "هدف از این کار، بهبود شناخت جامعه از فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون‌های خدمت رضوی، افزایش تشویق و حمایت از این کانون‌ها و تقویت هویت آنها در جامعه است. "او در خاتمه افزود: "با این اقدام، هر کانون می‌تواند در فعالیت‌های خود از این نمادهای اختصاصی بهره‌برداری کند و از طرفی این امر به عنوان یک گام مهم در راستای توسعه فعالیت‌های کانون‌های خدمت و تقویت بنیادین ارتباط آنها با جامعه به شمار می‌رود. امیدواریم که با استفاده از این نمادها، کانون‌های خدمت بتوانند فعالیت‌های خود را با افتخار و برخورداری از هویت و شناخته‌شدگی بیشتری انجام دهند.

جلسه هم اندیشی در آستانه دهه کرامت با مدیر آموزش و پرورش منطقه ۶ تهران

 با فرا رسیدن دهه کرامت و تدوین و برنامه های دهه کرامت محمد خدمتی مسؤل کانون خدمت رضوی منطقه ۶ ‌تهران در سلسله جلسات پیشرو در دهه کرامت با دیدار مدیر آموزش و پرورش منطقه ۶ تهران این جلسات را شروع کردند.  خدمتی در این دیدار به معرفی فعالیت های خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه پرداخت.

ایشان سامانه خادمیاری آستان قدس رضوی و نحوه خدمت به امام رضا علیه السلام را به مدیر آموزش و پرورش منطقه آشنا کرد و همچنین به معرفی کلیه کانون های فعال منطقه پرداخت و  به طور کلی هدف از خدمت به امام رضا علیه السلام  را به ایشان توضیح داد.

مدیر آموزش و پرورش منطقه همکاری در کلیه زمینه ها بالاخص تربیتی و مشاوره را مایه موباهات با کانون خدمت رضوی منطقه ۶تهران و دستگاه امام رضا علیه السلام دانست.

خدمتی این قدم پربرکت معنوی را لطف و کرم امام مهربانی ها می دانست که دهه کرامت فرصت بسیار مناسب برای تعاملات بیشتر و دستگیری  فرزندان خانواده های نیازمند در جهت آموزش و پرورش اعلام کرد.

وی اظهار داشت: دهه کرامت زمان مناسبی است که برنامه ها با برنامه ریزی مدون و دقیق تر در جهت توسعه و نزدیک کردن دلها و پراکندن عطر رضوی در سطح منطقه به وجود آید. این جلسه هم اندیشی  توفیقی است  در سایه ولی نعمتان برای خوشحال کردن دل های محرومان  و گستراندن مهربانی به صورت یکپارچه در سطح منطقه و ادامه دادن و گسترانیدن شعار ما همه خادم الرضاییم.

دانش آموزان مستعد منطقه ۲۱ در خدمت شعر و ادب رضوی

سمیرا شکریان مسئول کانون شعر و ادب خدمت رضوی منطقه ۲۱تهران از گسترش فعالیت های این کانون در سطح مدارس منطقه خبر داد.

وی‌گفت: طی برگزاری جلسات متعددی که با مدیران و دبیران تعدادی از مدارس منطقه و رایزنی هایی که داشتیم توانستیم فعالیت خود را در زمینه شعر و ادب رضوی در مدارس منطقه با هدف جذب و افزایش یاوران رضوی مستعد و علاقمند گسترش دهیم.

شکریان با بیان اینکه شعر و ادبیات با جذابیت هایی که دارد می تواند در مسیر خدمت به فرهنگ غنی رضوی مورد استفاده قرار بگیرد گفت: در راستای این هدف جذب نیروهای با استعداد و جوان در درجه بالای اهمیت قرار دارد و با توجه به وجود استعدادهای نهفته دانش آموزان و دبیران علاقمند به شعر و ادب بر آن شدیم با حضور در مدارس مورد نظر و برگزاری جلسات آشنایی و توجیهی با مسئولین این مدارس فعالیت خود را در سطح منطقه افزایش دهیم که در نتیجه آن دانش آموزان و دبیران مدارس منطقه ۲۱ در خدمت شعر و ادب رضوی قرار خواهند گرفت.

مسئول کانون شعر و ادب منطقه ۲۱ تهران در ادامه گفت: پیش ازین در چند مدرسه منطقه فعالیت داشتیم و در سال جدید علاوه بر آنها با حضور در مدرسه فرهنگ، دبیرستان شاهد راه زینب، دبیرستان نمونه دولتی عترت و مدرسه ابتدایی انصار ۱ جلساتی جهت افزایش همکاری داشته ایم.

وی افزود: برگزاری کلاسهای آموزشی سرایش شعرهای آیینی، خلاصه نویسی، خاطره نویسی، قصه نویسی و... به صورت حضوری و مجازی در بستر نرم افزار شاد و همچنین برگزاری مسابقات کتابخوانی، سرایش شعر و مشاعره و ... از جمله فعالیت هایی است که همچون گذشته در دستور کار داریم تا با عنایت امام رضا علیه السلام در جهت نیل به اهداف مورد نظر قدم برداریم.

شکریان همچنین در پایان تصریح کرد مساجد امام رضا(ع)، مسجدالنبی(ص) و مسجد امیرالمومنین(ع) واقع در شهرک آزادی آمادگی خود را جهت همکاری برای برپایی میز خدمت در دهه کرامت و افزایش ارتباطات و تعاملات اعلام کرده اند.

گرامیداشت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی با حضور خادمان امام رئوف (ع) در زروخانه مسلم ابن عقیل

خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه هجده به همراه پرچم حرم مطهر رضوی با حضور در زورخانه مسلم ابن عقیل محله یافت آباد، حال و هوای معنوی به مراسم تجلیل از خانواده معظم ایثارگران و گرامیداشت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی که در این زورخانه برگزار شد، بخشیدند و فضای مراسم را به عطر رضوی معطر کردند. ورزشکاران و حاضران در زورخانه، پیش از آغار مراسم، از پرچم متبرک رضوی استقبال کردند.  

سید رضا منصوری پور مقدم با اعلام این خبر افزود: ورزش زورخانه ای و پهلوانی، ریشه در تفکر بزرگ شیعه و اسلام دارد و گود زورخانه و ورزش باستانی نماد فروتنی و تواضع ورزشکاران است، لذا یکی از برنامه های کانون های ورزشی و جوانان کانون خدمت رضوی منطقه هجده، ترویج این فرهنگ و تفکر اصیل ایرانی و اسلامی میباشد. در ایران ۱۷ شوال، روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای است. ورزشی که پیشینه ای کهن در فرهنگ ایرانی دارد و نمایانگر پیوند جوانمردی و قدرت روحی و جسمی است. ورزش زورخانه ای و پهلوانی، ریشه در تفکر بزرگ شیعه و اسلام دارد.

معرفی برگزیدگان برتر مسابقات مفاهیم قرآنی و پرسمان مهدوی درشهرستان شهریار

مراسم اعطای جوایز به برگزیدگان برتر اولین دوره سلسله مسابقات "درک مفاهیم قرآنی" و "پرسمان مهدوی" به همت کانون های قرآنی و کتاب و کتابخوانی خدمت رضوی شهرستان شهریار برگزارشد.

به گزارش آستان نیوز از تهران، اولین دوره سلسله مسابقات درک مفاهیم قرآنی درماه مبارک رمضان به همت مسئول کانون قرآنی خادمیاراعظم مرزبان برگزارشد، از میان شرکت کنندگان تعداد ۱۰ نفر: مهرزاد رهبر، پروین مسیبی، فاطمه کوتی، زهراکارگر، فیروزه رحمانی، فرخنده مومنیان، صدیقه بالویی، عصمت فریدونی، فاطمه خزلی، مطهره ربیعی به عنوان برگزیدگان برترمعرفی شدند.

همچنین یک دوره مسابقات باعنوان "پرسمان مهدوی" به همت خادمیارالهام نوحی تهرانی مسئول کانون کتاب و کتابخوانی خدمت رضوی شهرستان شهریار و همکارانشان برگزارشد و ازمیان شرکت کنندگان تعداد ۱۶ نفر: فاطمه زهرا مولایی، محمدطاها هندی، سما رزاقی، امیرمهدی حسنی، زینب ترابی گودرزی، فاطمه زهرا شمس یاری، محمدمهدی بغدادی، مطهره بابایی، آتنا نوری، نرگس مرادی، ستایش بهمنی، اسما رشیدی، امیرحسین سلطان آبادی، زهرا رفعتی، لیلا میرزای و نازنین زهرا رحیمی به عنوان برگزیدگان برترمعرفی شدند.

جوایز مسابقات درک مفاهیم قرآنی و مسابقه پرسمان مهدوی، روز شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ در مراسم معنوی هیات خدام الرضا(ع) توسط جانشین، معاونان و مسئولان کانون های خدمت رضوی شهرستان شهریاربه برگزیدگان برتر اعطاء شد.

برگزاری آئین معنوی هیآت خدام الرضا(ع) درشهرستان شهریار

 محفل معنوی هیات خدام الرضا(ع) با هدف ارتقای سطح کیفی و روحی خادمیاران و آشنایی هرچه بیشتر با سیره اهل بیت علیهم السلام بخصوص اخلاق رضوی و کسب معرفت بیشتر و اهتمام به امر خدمت و مخدومین، با حضورخادمیاران، یاوران رضوی، خانواده معظم شهدا، سادات درمعیت پرچم متبرک آستان قدس رضوی با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، همخوانی صلوات خاصه امام رضا(ع)؛ هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ در مهدیه آستان مقدس  امام زاده اسماعیل(ع) برگزارشد.

حجت الاسلام محسن نوری مسئول کانون دینی، تبلیغی خدمت رضوی شهرستان شهریاردر خصوص نیل به تعالی و اهداف سازمانی خادمیاران رضوی سخنرانی کردند.

درادامه، خادمیاراسداله مجیدیان جانشین کانون خدمت رضوی شهرستان شهریار با تشریح برنامه های دهه کرامت گفت: به همت خادمیاران رضوی برنامه های بسیارمتنوع و مردمی تدارک دیده شده است، ایجاد حال و هوای امام رضایی، جریان سازی اجتماعی و تقویت ارتباط امت با امام از اهداف مهم برنامه دهه کرامت به شمار می رود.

تلاوت مجلسی قرآن کریم توسط استادمحمدرضا بهرامی، قرائت زیارت امین الله توسط خادمیارابوالفضل افشار، مدیحه سرایی توسط مداح و ذاکراهلبیت(ع) میثم بتولی، اهدای جوایز ازسوی کانون قرآنی به برندگان مسابقات قرآنی ماه مبارک رمضان، اهدای جوایز از سوی کانون کتاب و کتابخوانی به برندگان مسابقات کتابخوانی و پذیرایی زائران با متبرکات رضوی از ویژه برنامه های این محفل معنوی بود.

جلسه ستاد برگزاری دهه کرامت در شهرستان قرچک

جلسه مشترک بین شورای فرهنگ عمومی شهرستان و دفتر کانون خدمت رضوی با میزبانی امام جمعه برگزار شد

جلسه شورای فرهنگ عمومی و ستاد برگزاری دهه کرامت  با حضور حجةالاسلام حجت اله اسماعیلی امام جمعه، حسین فخاری فرماندار، مسئولین دستگاه قضایی، امنیتی، روئسای برخی ادارات و خادمیاران دفتر خدمت رضوی شهرستان قرچک برگزار شد.

جلسه با قرائت قرآن و پخش سرود ملی آغاز گردید و با قرائت صلوات خاصه حال و هوای امام رضایی گرفت.

در ابتدای جلسه حجة الاسلام حجت اله اسماعیلی امام جمعه قرچک اظهار داشت: هر ساله در آستانه فرا رسیدن دهه کرامت برنامه هایی ترتیب داده می شد ولی امسال این فعالیت ها در قالب ستاد برگزاری مراسمات دهه کرامت به ریاست امام جمعه و با دبیری مسؤل کانون خدمت رضوی انجام می‌گردد.

اسماعیلی ادامه داد: به برکت وجود امام رضا (ع) و خواهر بزرگوارشان حضرت فاطمه معصومه(س) در این سرزمین زندگی همه ما و مردم ایران رنگ و بوی معنوی گرفته است.

امام جمعه افزود: حضور و وجود امام رضا (ع) یک جریان پربرکت معنوی را به همراه داشته است که امروزه ثمره بی نظیر این حضور معنوی را شاهد هستیم و امیدواریم در سال جاری که کانون خدمات رضوی بصورت خیلی جدی تر وارد کار شده است، شاهد برنامه هایی با برنامه ریزی مدون و دقیق تر باشیم.

در ادامه جلسه مجید بیرامی مدیر کانون خدمت رضوی و دبیر ستاد دهه کرامت شهرستان قرچک ضمن خیر مقدم به مدعوین جلسه بیان کرد: خدا توفیقی داد که در سرزمینی باشیم که سایه خورشید ولایت بر سر ماست و باید همگی قدردان این نعمت باشیم.

بیرامی ادامه داد: طبق منویات مقام رهبری، باید از ظرفیت استان های دیگر و مناطق و شهرستان ها جهت بالا بردن فعالیت های فرهنگی و مشارکت مردمی استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: شروع دهه کرامت از ۲۱ اردیبهشت با ولادت خانم فاطمه معصومه آغاز و تا ۳۱ اردیبهشت که روز ولادت ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و الثنا است ادامه می یابد ما باید تمام تلاش خودمان را بکنیم تا برنامه ها و مراسمات در تمام جهات به بهترین شکل برگزار گردد.

بیرامی گفت: برنامه هایی پیش بینی شده است تا با هم افزایی بین کانون خدمت رضوی و تمامی دستگاه ها و ارگان های شهرستان به بهترین شکل ممکن این دهه پاس داشته شود و ذیل نام و شعار همه خادم الرضاییم این برنامه ها اجرا گردد.

دبیر ستاد دهه کرامت به مواردی اشاره کرد که از جمله آنها می‌توان به آذین بندی شهر، میثاق با ولایت و حضور در نماز جمعه، ایجاد چایخانه در سطح شهر، پخش نوای ملکوتی صلوات خاصه در ادارات و مدارس، نورافشانی در ۸ نقطه از شهرستان اعم از مرکز شهر و روستاهای تابعه همزمان با آغاز دهه کرامت، برگزاری جشن در ورزشگاه برای نوجوانان و جوانان، برپایی چایخانه سیار در مساجد مشخص شده، میز خدمت رضوی جهت ارتباط گیری مسؤلین با مردم، نمایشگاه و بازارچه کرامت رضوی با مشارکت بهزیستی و کمیته امداد و اختصاص بخشی از درآمد برای مردم مظلوم و بی دفاع غزه، پاتوق کتاب، محفل شعر و ادب در دانشگاه‌ها، یاد یاران و دیدار با خانواده شهدا، راهپیمایی خانوادگی با عنوان شاد پیمایی رضوی، محافل قرآنی، طرح معین الضعفا با حضور گروه‌های جهادی و خدمت رسانی به محرومین، مشق کرامت با حضور خطاطان.

در انتها بیرامی بیان داشت ما همه وامدار آقا علی بن موسی الرضا هستیم دهه کرامت را فرصتی بدانیم برای خدمت به ایشان.

حسین فخاری فرماندار قرچک در ابتدا از نیروهای فراجا برای اجرای طرح نور تقدیر و تشکر کرد و ادامه داد: جلسه مقدماتی ستاد دهه کرامت هفته گذشته در فرمانداری انجام شد و امروز بصورت جامع و کلی برگزار می‌شود تا بصورت مصوبه تنظیم شده و اجرایی گردد.

فرماندار ادامه داد: جشن در این دهه باید در سطح شهر و روستا جهت استفاده عموم تدارک دیده شود و امسال مقارن شدن برنامه دهه کرامت با کنگره بزرگداشت شهدای استان تهران را به فال نیک میگیریم و از تمامی دستگاه ها میخواهم تا به صحنه بیایند.

وی برنامه برای دختران دهه هشتادی را با مشارکت شهرداری و آموزش و پرورش خواستار شد و از رئیس ادارات خواست تا جلسه توجیهی برای پرسنل زیرمجموعه اداره خود جهت ارائه خدمت با نام علی ابن موسی الرضا در این دهه به ارباب رجوع داشته باشند.

برپایی نمایشگاه کتاب و آثار شهید مطهری به مناسبت هفته معلم در شهرستان پاکدشت

 کانون کتاب و کتابخوانی خدمت رضوی شهرستان پاکدشت با همکاری  معاونت پژوهش حوزه علمیه فاطمیه(س) اقدام به برپایی  نمایشگاه کتاب و آثار استاد شهید مطهری(ره) به مناسبت هفته معلم در شهرستان پاکدشت نمود.

به گزارش آستان نیوز از تهران صدیقه خانی مسئول کانون کتاب و کتابخوانی کانون خدمت رضوی شهرستان پاکدشت در این باره گفت : به منظورگرامیداشت هفته معلم وآشنایی هر چه بهتر طلاب و اساتید حوزه علمیه شهرستان پاکدشت باآثار شهید مطهری، نمایشگاهی در محل حوزه علمیه فاطمیه شهرستان پاکدشت برپا شده است.

وی گفت : در این نمایشگاه که از ۸ اردیبهشت ماه از ساعت ۸ تا ۱۴ ظهر برپا می‌باشد، آثار و کتب طلاب و اساتید و نمایشگاه کتاب با محوریت کتب و معرفی طرح مطالعاتی بینش مطهر و کتب و آثار علامه شهید مطهری(ره) و تبیین سوالات و شبهاتی در زمینه حجاب و حقوق زنان در  معرض دید طلاب، اساتید، مبلغان و پژوهشگران قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش  در حاشیه این نمایشگاه مسابقه کتاب خوانی از کتاب مساله حجاب شهید استاد مطهری، بین طلاب و خادمیاران خواهر شهرستان پاکدشت برگزار می شود.

لزوم استفاده از ظرفیت جوانان در فعالیت های کانون های خدمت رضوی 

اعضای ستاد اجرایی دهه کرامت شهرستان پاکدشت با فاضل کارخانه فرماندار شهرستان پاکدشت دیدار و گفت وگو کردند.

در این دیدار که در دفتر فرماندار شهرستان پاکدشت برگزار شد، اعضای ستاد دهه کرامت شهرستان و فرماندار در مورد اجرای برنامه های دهه کرامت به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در ابتدای این جلسه حسین حاج علی محمدی دبیرکانون خدمت رضوی شهرستان پاکدشت به ارائه گزارش عملکرد سال گذشته کانون پرداخت و گفت : در سال گذشته بیش از ۳۵۰ برنامه بازدید خانواده شهداء در سطح شهرستان برگزارشد واین برنامه در سال جاری نیز همچنان ادامه خواهد داشت وی با اشاره به توزیع چندین مرحله سبد کالا بین خانواده های کم برخوردار منطقه توسط خادمیاران شهرستان پاکدشت به توزیع جهیزیه، لوازم بهداشتی کودکان و البسه بین خانواده های کم برخوردار اشاره کرد و گفت توزیع اقلام و سبدهای کالا به طور مستمر ودر بازه زمانی مختلف بین خانواده های کم برخوردار توزیع می شود. برگزاری میز خدمت در مصلی شهرستان پاکدشت توسط کانون بانوان، مسابقات کتابخوانی و... و. از دیگر فعالیت های دیگر کانون خدمت رضوی شهرستان پاکدشت بود که دبیر کانون به آن اشاره کرد.

حاج علی محمدی ضمن تشریح برنامه های دهه کرامت سال ۱۴۰۳ شهرستان پاکدشت از برگزاری دو جشن باشکوه در ابتدا و انتهای دهه کرامت خبر داد و گفت: در ابتدای دهه کرامت و روز میلاد حضرت معصومه (س)   مراسم جشن باشکوهی ویژه بانوان و دختران قبل از نماز جمعه در مصلی شهرستان پاکدشت برگزار می شود. همچنین درشب میلاد ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) نیز جشن باشکوهی در سطح شهرستان برگزار خواهد شد. علی محمدی به دیدار با خانواده شهداء دردهه کرامت اشاره کرد و گفت: غبارروبی مزار شهداء، غبارروبی امام زادگان، توزیع بسته های تبرکات رضوی، دیدار خادمین امام رئوف با کادر درمان شهرستان، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی، طبخ وتوزیع غذای حضرتی، پخش نوای صلوات خاصه حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در ادارات شهرستان، حضور خامیاران در ادارات و صبحگاه مشترک ناحیه مقاومت بسیج سپاه حضرت ثامن الحجج (ع) شهرستان پاکدشت، تجلیل از افراد هم نام امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) در ادارات شهرستان، حضور خادمیاران در مدارس سطح شهرستان و... و. از دیگر برنامه های دهه کرامت کانون خدمت رضوی شهرستان پاکدشت می باشد.

در ادامه این دیدار فاضل کارخانه فرماندار شهرستان پاکدشت ضمن قدردانی از حضور خادمیاران رضوی، از اجرای برنامه های سال گذشته تقدیر کرد و گفت : بنا داریم در جلسه شورای فرهنگی شهرستان طرح توزیع پرچم رضوی را به تصویب برسانیم تا در سر درب کلیه معابر، ادارات و منازل شهرستان پاکدشت یک پرچم نصب شود. وی با اشاره به برنامه های دهه کرامت گفت :این دهه مختص خادمیاران رضوی است و تمام تلاش خود را می کنیم تا با هم افزایی برنامه ها به نحو احسن برگزار شود. کارخانه گفت : خدمت به امام رضا (ع) باید خارج از چهارچوب و دستور اداری انجام شود و همه باید با جان ودل پای کار امام رضا (ع) باشیم  کارخانه همچنین بر استفاده از  ظرفیت های  مردمی در فعالیت های فرهنگی، مذهبی تاکید کرد. وی افزود : باید تبرک جستن و توزیع تبرکات را به سطح مدارس شهرستان ببریم و با فرهنگ سازی در مدارس آینده نوجوانان و جوانان را با معنویت پیوند بزنیم. وی همچنین به لزوم استفاده از ظرفیت های فکری و عملی جوانان در فعالیت های کانون خدمت رضوی اشاره کرد و گفت : باید از ظرفیت و توانایی جوانان در کنار تجربیات پیشکسوتان  استفاده کنیم. در پایان فرماندار شهرستان پاکدشت برای حاضرین آرزوی موفقیت کرد و این دیدار با قرائت صلوات خاصه حضرت علی بن موسی الرضا (ع) پایان یافت.                  

کد خبر 1761406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha