رقابت ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی در مسابقات قرآن دانش آموزی

مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی با حضور ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی در اردوگاه فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره) شهرستان خمین در حال برگزاری است.

علی عقیلی با بیان اینکه این مسابقات در طی سه روز اردوی تفریحی و رقابتی برای دانش آموزان پسر و دختر به صورت مجزا در حال برگزاری است، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: حدود ۳۰۰ دانش آموز پسر و ۳۰۰ دانش آموز دختر در این دوره به رقابت می پردازند.

 رئیس اداره روابط‌عمومی اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان‌مرکزی با اشاره به اینکه این مسابقات در بخش های و رشته های پژوهشی و آوایی برگزار می شود، افزود: رشته های آوایی شامل حفظ قرآن کریم، ترتیل، قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی قرآن، اذان و مداحی که ویژه پسران در حال برگزاری است.

این مقام مسئول با بیان اینکه همین رشته ها بجز رشته مداحی و اذان برای دانش آموزان دختر نیز هست، ادامه داد: دختران شرکت کننده در این دوره از مسابقات در رشته دعا خوانی نیز با هم به رقابت می پردازند.

وی اضافه کرد: رشته های پژوهشی نیز شامل تفسیر یا فهم قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشای نماز است.

عقیلی ادامه داد:این دوره از مسابقات به دلیل حضور دانش آموزان در اردوگاه شامل فوق برنامه های فرهنگی، ورزشی و تفریحی متنوعی است که دانش آموزان در این زمانی که در اردوگاه هستند تجربه می کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه این دوره از مسابقات از ۸ اردیبشهت ماه آغاز شده و تا ۱۳ اردیبهشت ادامه دارد، بیان کرد: نفرات برتر این دوره از مسابقات در آیین اختتامیه که در بیت تاریخی امام خمینی(ره) برگزار می شود تقدیر خواهند شد.

کد خبر 1761038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha