یورش صدها شهرک نشین صهیونیستی به مسجد الاقصی در هفتمین روز عید پسح

صدها شهرک نشین صهیونیستی امروز در هفتمین روز عید پسح با حمایت نظامیان اشغالگر به مسجد الاقصی در قدس اشغالی یورش آوردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الرای، اداره اوقاف اسلامی در قدس اعلام کرد: بیش از ۲۰۰ شهرک نشین صهیونیستی از ساعات بامداد امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) از باب المغاربه با حمایت شدید امنیتی نظامیان اشغالگر اسرائیل و نیروهای ویژه به مسجدالاقصی یورش آوردند و مناسک تلمودی را صحن‌های مسجد انجام دادند.

اداره اوقاف اسلامی گزارش داد: نظامیان صهیونیستی به طور گسترده در خیابان‌های شهر قدس مستقر شدند و از رسیدن فلسطینی‌ها به الاقصی جلوگیری می کنند.

صدها شهرک نشین از روز اول عید پسح یورش به مسجد الاقصی را در دو نوبت صبح و شب در سایه تدابیر شدید امنیتی و محدودیت ورود نمازگزاران توسط نظامیان اشغاگر ادامه می دهند.

گروه های صهیونیستی در طول روزهای عید پسح تلاش می کنند مراسم ذبح قربانی را داخل مسجد الاقصی و ریختن خون قربانی در صحن ها را انجام دهند.

عید پسح یهودی‌ها معروف به فطیر از مهم‌ترین اعیاد یهودی‌هاست که عید آزادی قوم یهودی از قید برده برداری فرعون‌های مصر است. عید پسح با مراسمی پرشکوه و نیایش‌ها و آوازهای مذهبی هم‌راه است و خوراکی‌های ویژه دارد. این عید، یکی از سه عید بزرگ یهودیان به‌شمار می‌آید. این عید در نیمه ماه نیسان در تقویم عبری که در نیمکره شمالی در بهار است، آغاز شده و به مدت یک هفته در فلسطین یا هشت روز در سایر نقاط جهان ادامه دارد.

کد خبر 1760994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha