حمله صدها شهرک نشین صهیونیستی در ششمین روز عید پسح به مسجد الاقصی

صدها شهرک نشین و افراط گر صهیونیستی در ششمین روز عید پسح امروز با حمایت ارتش این رژیم به مسجد الاقصی یورش بردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، اداره اوقاف اسلامی در قدس اشغالی گفت: امروز(یکشنبه نهم اردیبهشت ۱۴۰۳) بیش از ۶۰۰ شهرک نشین و افراط گر در ششمین روز عید پسح به مسجد الاقصی را یورش بردند و نماز تلمودی با حمایت ارتش صهیونیستی برپا شد.

منابع آگاه در اداره اوقاف اسلامی در قدس گزارش دادند: مجموعه ای از شهرک نشینان به انجام نماز و آداب و رسوم خود به صورت علنی در صحن‌های این مسجد به خصوص منطقه مصلای باب الرحمه و باب القطانین اقدام کردند.

در این یورش شخصیت‌ مهمی همچون «یهودا گلیک» عضو سابق پارلمان اسرائیل(کنست) و خاخام افراطی و «آمیت هلیوی» عضو کنسیت از حزب لیکود حضور داشتند.

پلتفرم‌های محلی فلسطین به انتشار صحنه‌های اقدام کردند که یورش شهرک نشینان به مسجد الاقصی با حمایت نیروهای اشغالگر را نشان می دهد. این نیروها مانع ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی شدند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد: پلیس اشغالگر حضور خود را در مسجد الاقصی تشدید کرده است و ایست های نظامی داخل شهر قدیمی و ووردی‌های مسجد الاقصی نصب کردند  و محدودیت‌هایی بر ورود نمازگزاران فلسطینی اعمال شد.

بیش از هزار و ۶۰۰ شهرک نشین پنجشنبه گذشته در یورش به مسجد الاقصی به مناسبت عید پسح که از روز دوشنبه گذشته آغاز شد و به مدت یک هفته ادامه دارد، شرکت کردند. این اقدام بزرگ‌ترین یورش از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون بود.

عید پسح یهودی‌ها معروف به فطیر از مهم‌ترین اعیاد یهودی‌هاست که عید آزادی قوم یهودی از قید برده برداری فرعون‌های مصر است. عید پسح با مراسمی پرشکوه و نیایش‌ها و آوازهای مذهبی هم‌راه است و خوراکی‌های ویژه دارد. این عید، یکی از سه عید بزرگ یهودیان به‌شمار می‌آید. این عید در نیمه ماه نیسان در تقویم عبری که در نیمکره شمالی در بهار است، آغاز شده و به مدت یک هفته در فلسطین یا هشت روز در سایر نقاط جهان ادامه دارد.

کد خبر 1760815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha