دریافت ۲۲۰ مقاله به ۲۴ زبان در کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای

دبیر همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای گفت: در بخش بین الملل کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای تا کنون ۲۲۰ مقاله به ۲۴ زبان از خارج از کشور دریافت شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، حجت الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی امروز(شنبه ۸اردیبهشت ماه) در نشست خبری همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای گفت: این کنگره از سال ۱۴۰۰ کلید خورد اما از سال ۱۴۰۱ فعالیت خود را به صورت جدی‌ دنبال کرده است.

دبیر همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای با اشاره به اهداف برگزاری این همایش گفت: هدف اصلی این کنگره ترویج قرآن و نشر معارف قرآن در سطح جامعه است.

وی ادامه داد: نسل جوان با جنبه سیاسی رهبر انقلاب آشناست اما جنبه‌های قرآنی و فقهی ایشا مغفول مانده است که این کنگره تلاش می‌کند این بعد را نیز معرفی کند.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی تمدن سازی اسلامی وتحکیم نظام اسلامی را از دیگراهداف اصلی این همایش عنوان کرد و افزود: این کنگره با بیش ۱۴۷ مرکز همکار بزرگ‌ترین کنگره تاریخ ایران است.

وی با اشاره به اینکه نزدیک ۱۸۰ نفر در ارزیایی آثار شرکت کرده‌اند، گفت: در طول این زمان ۷۲ کارگاه مقاله نویسی، ۱۸ کرسی علمی ترویجی و نقد، ۱۶ کمیته علمی از شخصیت‌های مختلف و ... برگزار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی با بیان اینکه برگزاری این کنگره یک روز و تنها در یک شهر نیست، افزود: اجلاس‌های متعددی برای این کنگره در نظر گرفته شده استکه اجلاس چهارشنبه هفته جاری یکی از این اجلاس است.

دبیر همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای همچنین با اشاره به برگزاری ۱۱۶ پیش نشست، ۶۵ کارگاه آموزشی و ۱۲ کرسی مرتبط با محورهای همایش تصریح کرد: تاکنون۱۳ جلد کتاب از مجموعه مقالات منتشر شده نرم افزارهای هر اجلاس به صورت جداگانه منتشر می‌شود.

وی همچنین به جریان سازی همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای اشاره کرد و گفت: پیش از برگزاری این کنگره حدود ۷۰ مقاله و پایان نامه در ارتباط با اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای وجود داشت که امروز این تعداد به عدد ۲۰۰ رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی در پایان تصریح کرد: در بخش بین الملل کنگره نیز تا کنون ۲۲۰ مقاله به ۲۴ زبان از خارج از کشور دریافت شده است.

کد خبر 1760644

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha