کانون‌های مساجد قرارگاه فرهنگی محلات هستند

آقامحمدی، با اشاره به نقش اثرگذار کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: این کانون‌ها به عنوان قرارگاه فرهنگی محلات، می‌توانند با ارتقای معنوی نوجوانان و جوانان توان مقاومت افراد مقابل تهاجم فرهنگی را افزایش دهند.

«علی آقامحمدی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به تاثیرگذاری کانون های فرهنگی هنری مساجد در کاهش آسیب های اجتماعی، اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد به دلیل فعالیت در عرصه های آیینی، فرهنگی و هنری به طور قطع در جذب همه اقشار جامعه به مسجد و نیز رفع مشکلات اجتماعی می توانند تاثیرگذار باشند.

مشاور مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه پایداری کانون های فرهنگی هنری مساجد در برابر آسیب های اجتماعی از مهم ترین ویژگی های این مجموعه تاثیرگذار است، بیان کرد: هر قدر سطح فرهنگ جامعه بالا باشد، توان مقاومت در برابر تهاجم فرهنگی و آثار منفی آن قوی تر می شود و کانون های مساجد هم در این زمینه می توانند نقش‌آفرین باشند.

وی با اشاره به جایگاه مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد در حل و فصل و رسیدگی به آسیب های اجتماعی، تأکید کرد: اسلام دینی است که برای دنیا و آخرت مردم برنامه دارد، کانون های فرهنگی هنری در جوار مساجد و با استفاده از معنویت این فضا می توانند این برنامه را عرضه کرده و در ارتقای معنویت نوجوانان و جوانان اثرگذار باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد در حوزه های اقتصادی نیز می توانند اثربخش باشند، گفت: کانون های مساجد می توانند بخشی از مشکلات اقتصادی جامعه را حل کنند، به عنوان مثال فعالین کانون های فرهنگی هنری، با ارایه ایده ها، راهکاره ها و تجاربشان در این حوزه می توانند در بهبود اقتصاد اهالی محله تلاش و دیگر افراد نیز از ایده ها و تجارب موفق آنها الگوبرداری نمایند.

 آقامحمدی کانون های مساجد را هسته های فرهنگی محلات خواند و خاطرنشان کرد: ضرورت دارد این کانون ها در قالب قرارگاه «شهید مدنی» بر اساس نیازهای محلات در محورهای قرآنی، احکام، تئاتر، کتاب و کتابخوانی، اردوهای زیارتی و سیاحتی پاسخگوی  نیازهای اهالی محله باشند.

کد خبر 1758553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha