مدهامتان از مسابقات قرآنی باسابقه ویژه بچه‌های مسجد است

حجت‌الاسلام خداداده با اشاره به برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان به میزبانی سنندج، شهر مسجد و مناره‌ها، گفت: مسابقات مدهامتان سابقه طولانی دارد و یکی از بزرگترین مسابقات قهرمانی در گستره کشور است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد، حجت‌الاسلام کمال‌الدین خداداده، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد درباره شانزدهمین دوره مسابقات کشوری مدهامتان که به میزبانی سنندج در حال برگزاری است، اظهار کرد: مسابقات مدهامتان سابقه طولانی دارد و یکی از بزرگترین مسابقات قرآنی در گستره کشور است که بین بچه‌های مساجد در رشته‌های مختلف از اذان و مکبری گرفته تا قرائت، حفظ و ترتیل برگزار می‌شود.
وی افزود: ۱۸ هزار نفر در شانزدهمین دوره مسابقات مدهامتان در سطح کشور به رقابت پرداختند و هم اکنون در شهر مسجد و مناره ها شهر سنندج، شهر شخصیت های مهم قرآنی و ایمان و اعتقاد شاهد رقابت ۲۸۰ نفر از برگزیدگان مراحل قبلی این مسابقات هستیم.
وی با اشاره به دو دوره بودن زمان برگزاری این مسابقات بیان کرد: فردا شب اختتامیه این جشنواره در سنندج برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام خداداده با بیان اینکه مدهامتان یک اسم قرآنی برگرفته از سوره مبارکه الرحمن است، ابراز کرد: مدهامتان با مجوز و نظارت شورای عالی مسابقات قرآن کریم برگزار و برگزیدگان این دوره مسابقات در طرح ملی مسجد پایگاه قرآن مشارکت ویژه‌ای خواهند داشت و از ظرفیت آنان استفاده می شود.
رییس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تصریح کرد: ۲۵ نفر اساتید مطرح قرآنی در سنندج کار داوری مسابقات ملی مدهامتان را انجام می‌دهند.
وی با اشاره به ویژه برنامه‌های حاشیه این مسابقات قرآنی اضافه کرد: سی هزارمین کرسی تلاوت قرآن کریم امسال در مسجد جامع سنندج امشب برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام خداداده عنوان کرد: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه محافل قرآنی را در مساجد احیا کنید و مسجد باید به پایگاه قرآن کریم تبدیل شود برهمین اساس فراخوانی دادیم که چهار هزار کانون به عنوان پایگاه قرآنی مشارکت کردند.
وی با بیان اینکه در همه جای دنیا دشمنان ایران مردم را دعوت کردند که در انتخابات شرکت نکنند، افزود: حضور مردم ایستادگی در مقابل دشمنان را نشان داد و انتخاب‌هایی که صورت گرفت ذائقه مردم را نسبت به افکار و اندیشه‌ها نشان داد و باید مسیر را به نفع مردم و برای مردم تغییر دهیم.
حجت‌الاسلام خداداده ابراز امیدواری کرد؛ با حضور، مجاهدت و شرکت مردم در این رویداد سیاسی، به رفع مشکلات در کشور بینجامد.
وی همچنین از عظمت و شکوه حضور مردم در انتخابات و همکاری و فعالیت بچه‌های مسجدی در فعالیت روز انتخابات در مساجد تقدیر کرد.

کد خبر 1753062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha