مراسم مولودی خوانی در۲۱۰ مسجد دیواندره برگزار می‌شود

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی دیواندره از برگزاری مراسم ویژه میلاد پیامبر اکرم(ص) در ۲۱۰ مسجد سطح شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام ابراهیم رستمی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی دیواندره در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان از برگزاری ۲۱۰ مراسم ویژه میلاد پیامبر عظیم الشأن اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) در مساجد سطح شهرستان خبر داد و اظهار کرد: برگزاری مراسم ویژه میلاد پیامبر اکرم(ص) در میان اهل سنت این منطقه تاریخچه دیرینه‎ای دارد بطوری که هر ساله با فرا رسیدن ماه ربیع‌الاول مراسم ویژه‌ای تحت عنوان مولود خوانی در خانه‌ها و تکیه‌ها شروع می‌شوند.

 

وی افزود: در شب ۱۲ ربیع الاول تمامی مساجد سطح شهرستان به صورت خودجوش شروع به برگزاری مراسم مولودی خوانی می‌کنند در این مراسم علاوه بر سخنرانی و بیان فضایل آن حضرت گروه‌های مولودی خوانی و مدیحه‌سرایی به اجرای برنامه می‌پردازند و نقل و شیرینی و غذای گرم در بین مردم پخش می‌کنند.

 


وی اعلام کرد: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دیواندره هم به مناسبت این ایام چندین برنامه با همکاری مرکز بزرگ اسلامی و سپاه پاسداران و ادارات فرهنگی در هفته وحدت برگزار خواهد کرد.

 


سرپرست اداره تبلیغات اسلامی دیواندره با اشاره به اینکه در تمامی برنامه‌ها وحدت و یکپارچگی اقوام و مذاهب هدف اصلی اجرای برنامه‌هاست، اضافه کرد: جهان استکبار امروز علیه دیانت اسلام موضع واحد کینه توزانه ای اختیار کرده‌اند، به طوری که پی در پی با نشر اکاذیب و توهین به اسلام و خاندان پیامبر اکرم(ص) سعی در تفرقه افکنی میان مسمانان جهان دارند.

 

حجت‌الاسلام رستمی اعلام کرد: در این برهه حساس، لزوم وحدت میان مسلمانان بیش از پیش احساس می‌شود و دولت های اسلامی نباید اجازه دهند، دشمنان اسلام با تفرقه افکنی، امت واحد اسلام را از همدیگر جدا و متفرق سازند، از این رو هفته وحدت فرصت مناسبی است تا با همدلی و وحدت کلمه توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد.

 

کد خبر 1105299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha