فائزه هاشمی به دلیل اقدامات خلاف مقررات زندان به انفرادی فرستاد شد

سخنگوی قوه قضاییه بابیان اینکه در صورت زیرپاگذاشتن مقررات زندان ازسوی زندانیان اقدامات تنبیهی انجام می شود،گفت:فائزه هاشمی خلاف مقررات زندان اقداماتی داشته و به لحاظ اقدامات تنبیهی از سه روز پیش در انفرادی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبستان، حجت الاسلام محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضاییه در مورد حکم انفرادی فائزه هاشمی و تایید این موضوع گفت: اصل این مطلب درست است و زندان مقرراتی دارد و اگر مقررات زیرپا گذارده شوند اقدامات تنبیهی انجام می شود.

فائزه هاشمی اقداماتی داشته است که براساس تنبیه به انفرادی رفته است در حقیقت این فرد خلاف مقررات زندان اقداماتی داشته و به لحاظ اقدامات تنبیهی زندان وی را از سه روز پیش به انفرادی فرستاده است.

حجت الاسلام اژه ای در مورد زمان دادگاه مهدی هاشمی و صدورکیفرخواست اظهار کرد: کیفرخواست صادر شده و در شرف اتمام است و دادگاه نیز سریعاً تشکیل می شود.

سخنگوی قوه قضاییه در مورد شکایت خانواده هاشمی مبنی بر نطق یکی از نمایندگان در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت: به دادستان شکایت شده است و این موضوع برای رسیدگی به دادسرای ویژه روحانیت داده شده است تا در آنجا به این موضوع رسیدگی شود.

دادستان تهران در مورد پرونده جدید اختلاس با 40 هزار شاکی در یکی از استانها گفت: اطلاعی از پرونده اختلاس با 40 هزار شاکی ندارم.

وی در مورد آزمون وکلا و دستور توقف اعلام نتایج این آزمون اظهار کرد: باید مشخص شود که آیا این آزمون با قرارداد سازمان سنجش انجام شده است و یا اینکه اسکودا از بحث شرکتها مجوز گرفته و ثبت شده است و آیا حق نمایندگی از کانون وکلا را داشته است یا خیر؟

وی اظهار کرد: از وزارت کشور سوال شده است که آیا در مورد این آزمون از این وزارت مجوز دارند و وزارت کشور اعلام کرده است که مجوزی در این خصوص صادر نشده است از نظر جایگاه حقوقی مشخص نبود که اجازه قانونی حق آزمون دارند یا خیر و آیا مبالغی را که درخصوص این آزمون دریافت کرده است در کجا ثبت شده است آیا این اتحادیه زیرمجموعه کانون وکلاست یا مستقل است.

حجت الاسلام اژه ای در مورد حضور نیروی انتظامی در بازار سکه و ارز اظهار کرد: در مورد این موضوع سوال این است که آیا با اقدامات انتظامی و قضایی می توانیم این موضوع را حل کرد یا خیر که قطعا پاسخ خیر است اما اخلالگران را نمی توان رها کرد دستگاه اجرایی و به خصوص دولت باید تلاش مضاعف کند و اقدامات موثر در کنترل بازار سکه و ارز به وجود آمده است سیستم قضایی نیز موظف است با کسانی که در این بازار سوءاستفاده می کنند برخورد کند.

وی گفت: بعد از صحبت های رییس جمهور در مورد معوقات بانکی 300 نفر شاهد بودیم که در روز بعد دوباره نرخ سکه و ارز بالا رفت و چند روز دیگر پایین آمد اما به قیمت واقعی برنگشت اقدامات قضایی و انتظامی به تنهایی کافی نیست.

وی در مورد آزادی مشروط جوانفکر در پاسخ به سوال خبرنگاری اظهار کرد: نشنیده ام که این موضوع مورد موافقت شورای طبقه بندی زندان باشد آزادی مشروط شرایط خاص دارد و باید بخشی از حبس را متهم را گذرانده باشد و تا الان موافقتی در این مورد نشده است و نمی دانم که آیا این فرد شرایط آزادی مشروط را دارد یا خیر و یا اصلاً تقاضای این موضوع را کرده است.

وی در مورد تغییر وضعیت موسوی و کروبی با توجه به نزدیکی انتخابات از نظر قوه قضاییه گفت: تغییری حاصل نشده است.

وی در مورد پیشگیری از فضای تخریب در انتخابات در پاسخ به سوال خبرنگاری که برای پیشگیری از وقوع جرم در قانون ستادی دیده شده است که این ستاد هم اکنون فعال شده و ستاد مرکزی آن نیز در تهران و استانها اقداماتی انجام می دهند.

وی گفت: این ستاد از طریق دستگاههای مختلف کاندیدا و نامزدهای آنها را رصد می کنند تا کارهای خلاف انجام ندهند و از طرفداران کاندیدا می خواهند و نسبت به رعایت قانون توجه کنند تا خلاف قانون اتفاق نیفتد.

وی تصریح کرد: در صورتی که تخلفی انجام شود این موضوع در شعبات مخصوص و خارج از نوبت رسیدگی می شود.

پایان پیام/
 

کد خبر 212272

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha