شیخ نعیم قاسم: ایران و مقاومت پروژه آمریکا و رژیم صهیونیستی را شکست دادند/ ایران امروز، آینده منطقه را می‌سازد

دبیرکل حزب‌الله لبنان در پایان مراسم راهپیمایی عاشورای حسینی با تأکید بر اینکه ایران و مقاومت، پروژه آمریکا و رژیم صهیونیستی را ناکام گذاشته‌اند، گفت: مقاومت وارد مرحله‌ای جدید شده و هیچ گزینه‌ای جز خروج کامل رژیم صهیونیستی از تمام خاک لبنان، توقف تجاوزات و حفظ کامل حاکمیت این کشور پذیرفتنی نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العهد، شیخ نعیم قاسم، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در پایان راهپیمایی روز عاشورا، مراسم عاشورا را «بسیج حقیقی انقلابی» توصیف کرد و گفت: این حرکت، طاغوت را به زانو درمی‌آورد و نماد جاودانه ایثار، فداکاری و مقاومت در تاریخ است.

وی با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم عزاداری، با وجود دشواری‌ها و خسارت‌های ناشی از جنگ، اظهار داشت: ملت لبنان، مردمی آزاده و سربلند هستند که در مکتب امام حسین(ع) پرورش یافته‌اند و با الهام از فرهنگ عاشورا، همچنان استوار و مقاوم ایستاده‌اند.

دبیرکل حزب‌الله با تجلیل از رهبران و شهدای محور مقاومت گفت: امروز در عاشورا در کنار امام خمینی(ره)، امام خامنه‌ای(ره) و سید مجتبی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران، امام موسی صدر، شهید شیخ راغب حرب، شهید سید عباس موسوی، شهید سید حسن نصرالله، مجاهدان، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های آنان ایستاده‌ایم.

وی افزود: مجروحان و اسیران مقاومت امانتی بر گردن ما هستند و عاشورا امروز بار دیگر در جامعه ما تکرار شده است. همه خانواده‌ها و همه مناطق لبنان، به‌ویژه جنوب این کشور، تجلی‌گاه فرهنگ حسینی شده‌اند و لبنان امروز به کربلایی امتداد یافته در طول تاریخ تبدیل شده است؛ به‌گونه‌ای که از آرزوی «یا لیتنا کنا معکم» به حقیقت «کنا معکم» رسیده‌ایم.

شیخ نعیم قاسم با اشاره به برخی انتقادها از پیوند مقاومت با نهضت عاشورا تصریح کرد: خون شهدا، آمریکا و رژیم صهیونیستی و همه طاغوت‌ها را شکست داد. دشمن با هدف حذف حزب‌الله، محیط اجتماعی و مردم آن وارد جنگ شد، اما مقاومت این پروژه را ناکام گذاشت.

وی تأکید کرد: رژیم صهیونیستی به دنبال اشغال لبنان در چارچوب طرح «اسرائیل بزرگ» است، اما مقاومت که در برابر اشغال و تجاوز شکل گرفته، با الهام از مکتب کربلا توانست تجاوز را متوقف کرده، دستاوردی بزرگ رقم بزند و پروژه مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی را در هم بشکند و وارد مرحله‌ای جدید شود.مرحله‌ای که همه باید بر اساس واقعیت‌های آن عمل کنند.

دبیرکل حزب‌الله با تأکید بر لزوم اجرای کامل تعهدات رژیم صهیونیستی اظهار داشت: هیچ گزینه‌ای جز خروج کامل اشغالگران از تمامی خاک لبنان، توقف تجاوزات زمینی، هوایی و دریایی و پایان همه اشکال تجاوز وجود ندارد. تجاوز اخیر به اهداف توسعه‌طلبانه خود نرسیده و این شکست، پایه‌ای برای آینده لبنان خواهد بود.

وی افزود: رژیم صهیونیستی باید بدون هیچ قید و شرطی از لبنان خارج شود و هیچ توافق یا تعهدی که حاکمیت لبنان را خدشه‌دار کند، قابل پذیرش نیست. هیچ‌کس حق ندارد چیزی را امضا یا قبول کند که برخلاف استقلال و حاکمیت کشور باشد.

شیخ نعیم قاسم با تأکید بر مخالفت حزب‌الله با هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: سقف همه راه‌حل‌ها، حاکمیت کامل لبنان، استقلال کامل، عدم عادی‌سازی، حفظ وضعیت دشمنی با رژیم اشغالگر و خروج کامل آن از سرزمین‌های لبنان است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مقاومت همچنان با تمام ظرفیت‌های خود پابرجاست و امروز ستون اصلی استقلال، آزادی و حاکمیت لبنان به شمار می‌رود و تا زمانی که اشغالگری ادامه داشته باشد، به مسیر خود ادامه خواهد داد.

دبیرکل حزب‌الله با اشاره به شرایط داخلی لبنان اظهار داشت: دولت نمی‌تواند بیش از نیمی از مردم لبنان را نادیده بگیرد و انتظار اداره عادی کشور را داشته باشد. مسئولان باید در جهت وحدت ملی، مقابله با رژیم صهیونیستی و حفظ منافع لبنان حرکت کنند، نه اینکه تحت فشارهای خارجی و خواسته‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی تصمیم بگیرند.

وی تأکید کرد: مقاومت دست همکاری خود را به سوی دولت دراز می‌کند و آماده است در مسیر حفظ حاکمیت لبنان همکاری کند، اما این همکاری باید بر اساس منافع ملی و استقلال کشور باشد.

شیخ نعیم قاسم همچنین خواستار تمرکز دولت بر حل مشکلات اقتصادی، بازگرداندن حقوق سپرده‌گذاران، بازسازی مناطق آسیب‌دیده، کاهش شکاف‌های اجتماعی و تقویت نهادهای دولتی شد و افزود: پس از خروج کامل اشغالگران، درباره راهبرد جامع امنیت ملی گفت‌وگو خواهیم کرد.

دبیرکل حزب الله، روند گفت‌وگوهای ایران و آمریکا را فرصتی برای تقویت حاکمیت لبنان دانست و از مسئولان این کشور خواست در برابر فشار برخی کشورهای عربی و خارجی برای کشاندن لبنان به سمت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مقاومت کنند.

وی با اشاره به ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در برابر فشارها و تجاوزها افزود: ایران با مقاومت خود به تفاهمی دست یافت که در حقیقت اعلام رسمی شکست آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد: ایران امروز تنها آینده خود را نمی‌سازد، بلکه آینده منطقه را نیز رقم می‌زند و شایسته قدردانی است.

شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه مقاومت لبنان و جمهوری اسلامی ایران در دوران جنگ در کنار یکدیگر ایستادند، اظهار داشت: ما به عنوان یک محور واحد عمل کردیم و با همکاری مشترک، پروژه دشمن را شکست دادیم.

دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد: از همه کشورهایی که برای بازسازی لبنان، تقویت ارتش، خروج رژیم صهیونیستی از خاک لبنان و تثبیت حاکمیت این کشور کمک می‌کنند استقبال می‌کنیم، اما هرگونه شرط‌گذاری برای خلع سلاح مقاومت، در راستای منافع رژیم صهیونیستی است و پذیرفتنی نخواهد بود.

کد خبر 1890704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha