به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجتالاسلام محمد سعیدیآریا شب عاشورا در اجتماع گسترده کرمانیهای عزادار در میدان کوثر با اشاره به اینکه ولایت فقیه در طول ولایت معصومین علیهم السلام است؛ به جملهای از صحیفه امام(ره) استناد کرد که ایشان فرمودند ولایت فقیه همان ولایت رسولالله است.
کارشناس دینی تصریح کرد: تاریخ نشان داده هر کس مقابل ولایت قرار گرفت، بدبخت شد لذا نه باید از ولایت عقب ماند و نه جلوتر رفت بلکه باید ملازم ایشان بود.
وی با تأکید بر اینکه تاریخ محل عبرت ما است؛ مدعوین را به مطالعه سرنوشت کسانی که با ولایت مخالفت کردند؛ توجه داد و اظهار کرد: وقتی رهبر شهید از غلبه دشمن و تهاجم فرهنگی میگفتند؛ ماها در زمینه تبیین خیلی کوتاهی کردیم و آنطور که باید در مسیر دین نایستادیم و الان چوب آن را میخوریم.
حجتالاسلام سعیدی آریا با بیان اینکه تهاجم نه صرفاً نظامیِ دشمن، در آینده هم هست؛ بر لزوم اتحاد و در کنار هم بودن تأکید کرد و متذکر شد: طریقه ابراز مخالفت و مطالبهگری امر به معروف و نهی از منکر است.

وی توضیح داد: امر به معروف و نهی از منکر ناظر به فعل است نه شخص؛ صحبت از فرد معروف و منکر نیست بلکه فعل معروف و منکر مد نظر است لذا اشتباه در مطالبهگری تحلیل افراد است نه افعال و برای همین اصل مطلب گُم و منجر به توهین میشود و روشنگری انجام نمیشود.
حجتالاسلام سعیدی آریا تصریح کرد: باید به جای افراد، افعال را تحلیل کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه علما در شب عاشورا برای{آرامش} دل امام زمان عجلالله تعالی فرجه صدقه کنار میگذاشتند؛ بر این امر تأکید کرد و سپس به مقتلخوانی پرداخت.
نظر شما