به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، حجتالاسلام منصور امامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، عصر چهارشنبه در اجتماع بزرگ «یوم العباس» ارومیه که در میدان ولایت فقیه این شهر برگزار شد، با اشاره به جایگاه رفیع حضرت ابوالفضل العباس(ع)، به تبیین ابعاد شخصیتی و درسهای مکتب آن حضرت پرداخت.
وی با بیان اینکه یومالعباس متعلق به حضرت ابوالفضل عباس(ع) است، گفت: فخر بزرگ علمای ما این بود که زیر پرچم حضرت عباس هستند. بر اساس روایتی از حضرت زینب کبری(س)، حضرت ابوالفضل در شب عاشورا، بنیهاشم را دور خود جمع کرد و برای آنها چنین سخنرانی کرد که تا زمانی که ما زنده هستیم، اجازه میدان رفتن به امام خود را نخواهیم داد و خود به میدان میرویم. اصحاب هم چنین شرط کردند تا هستند، اجازه ندهند بنیهاشم به میدان بروند. ما در اینجا جمع شدهایم تا ولایتمداری را از حضرت عباس یاد بگیریم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی افزود: همه ما باید پیشمرگ امام و ولایت باشیم. حضرت ابوالفضل، ادیب، فقیه و عالم است، اما هیچ روایتی از ایشان نقل نشده است؛ چرا که در کنار امام، فقط حرف امامش را بیان و تبیین میکند. حضرت عباس به ما یاد میدهد که امام معصوم همچون قرآن است و چنان که قرآن میفرماید: زمانی که قرآن قرائت میشود باید گوش بدهید، در مورد امام هم همین است. وقتی امام سخنی گفت، چه رئیسجمهور باشد، چه وزیر یا هر کس دیگری، باید مطیع باشد.
حجت الاسلام امامی با بیان اینکه عظمت حضرت ابوالفضل فقط برای این نیست که اماننامه ابنزیاد و شمر را زمین زد، گفت: عظمت حضرت عباس ولایتمداری اوست. دشمن میخواست با اماننامه، حضرت ابوالفضل را که ستون خیمه امام بود، تحقیر کند. دشمن میدانست که حضرت ابوالفضل را در میدان نمیتوان شکست داد، اما میتوان آبروی او را هدف قرار داد. دشمن وقتی نمیتواند امروز با این ملت مقابله کند، قطعاً به آبروی آنها حمله خواهد کرد.
وی ادامه داد: حضرت ابوالفضل، شیر شجاعت نوشیده است و شجاعت نیز از حضرت شجاعت آموخته است. احسنت به ملت ایران و مردم آذربایجان که به دنیا شجاعت نشان دادند و نشان دادند که وقتی به خدا تکیه میکنید، قدرتمند میشوید. شما هستید که فریاد میزنید «ما مسلح به اللهاکبر هستیم» و این «اللهاکبر» گفتن شما، دشمن را خانهخراب کرده است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: امام کبیر و امام شهید ما یاد دادند که نه بترسید و نه بترسانید. امروز دشمنان و استعمار دنیا از ملت ایران میترسند و این را بارها اعتراف کردهاند. آن کسی که به خدا تکیه کرده است، از کسی نمیترسد و اصلاً ترس با ایمان جمع نمیشود. ما به دولتمردان خود میگوییم نترسید؛ این مردم پشت شما با شعار «اللهاکبر» ایستادهاند.
وی با اشاره به نام حضرت عباس که لرزه بر اندام دشمن میاندازد، گفت: امام کبیر ما فرمودند هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید. زمانی که ابوذر را به ربذه تبعید میکردند، امام علی(ع) و تنی چند از شیعیان به بدرقه ابوذر رفتند و به او فرمودند: «اَباذَرٍّ، اِنَّکَ غَضِبْتَ لِلّهِ فَارْجُ مَنْ غَضِبْتَ لَهُ. ای ابوذر، قطعاً تو برای خدا غضب کردی، پس به همان خدایی که برای او غضب کردی امیدوار باش.»؛ این خشم شما علیه دنیای کفر مقدس است. قرآن کریم است که شما را به جنگ و جهاد با آمریکا و رژیم صهیونیستی برمیانگیزد و ما با آمریکا و صهیونیست ها پدرکُشتگی داریم. جهاد و قتال در راه مستضعفان، دستور قرآن است.
حجتالاسلام امامی با تأکید بر اینکه این شمشیر جهاد را که قرآن به دست ما داده است، نمیتوانند از دست ما بگیرند، گفت: چون میخواهیم غیرت را از حضرت عباس یاد بگیریم، زیر علم حضرت ابوالفضل هستیم. غیرت یعنی چیزی که ارزش دارد، باید آن را حفظ کنی. خدای متعال حتی آن کافری را که غیور است و از خانواده و وطن خود دفاع میکند، دوست دارد و کسی که نسبت به زنان خود غیرت ندارد، اهل جهنم است. کسانی که حضرت ابوالفضل را دوست دارند، باید مراقب خانواده خود باشند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: امام علی(ع) مردان عصر خود را به دلیل ضعف حجاب زنانشان تخطئه میکند و بیحجابی زنان، نشان بیغیرتی مردان است. امروز حجاب اسلامی، علم حضرت ابوالفضل است. وقتی در حاکمی غیرت نباشد، اجنبی بر کشور مسلط میشود. در زمان محمدعلی شاه قاجار، لیاخوف مجلس را به توپ بست و مردم از آذربایجان تا تهران قیام کردند و محمدعلی شاه بیغیرت به سفارت شوروی پناهنده شد؛ شاهی که از ترس مردم به روسیه پناهنده شده بود.
وی با اشاره به دیانت و شجاعت ستارخان گفت: به ستارخان که گفته بود «فتوای مراجع تقلید مبنی بر مبارزه با استعمار در جیب من است»، گفتند به سفارت روسیه پناهنده شو تا نجات پیدا کنی. او گفت: «من زیر بیرق ابوالفضل عباس هستم.»
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: برخی شاهان ایران مثل سلطان حسین بیغیرت بودند و کشور را به استعمار بخشیدند و برخی شاهان همچون نادرشاه با غیرت بودند و برای کشور اقتدار آفریدند. ما زیر پرچم ابوالفضل هستیم چون غیوریم و میخواهیم غیور بمانیم.
وی با تقدیر از رشادت ملت ایران و چشم امید مستضعفان بودن این ملت، گفت: فراموش نکردیم که وقتی موشکهای ما بر سر رژیم صهیونیستی فرود میآمد، مردم فلسطین و لبنان خوشحال میشدند. مهمترین درس مکتب حضرت ابوالفضل، دشمنشناسی بود.
وی با بیان اینکه تاریخ برای ما عبرت است، گفت: دشمن برای این که بر سر عدهای کلاه بگذارد، گاهی قرآن هم میخواند. ناپلئون برای این که مصر را تصرف کند، بخشی از قرآن را حفظ کرد و برای مردم مصر از قرآن سخنرانی کرد. ما فراموش نکردیم که در جنگ صفین، قرآن را به نیزه کردند. هر قرآنخوان و نهجالبلاغهخوانی، حتما شیعه علی و اهل قرآن نیست. میرزا ملکم خان برای این که مردم را برای گرایش به لژهای فراماسونری متقاعد کند، برای آنها از قرآن استدلال میآورد و این موجب ننگ است که مسئول جمهوری اسلامی جلوی دوربین بگوید ما میخواهیم از آمریکا غلات وارد کنیم؛ آمریکایی که سالها ملتها را با غلات مسموم کشت.
حجتالاسلام در پایان تأکید کرد: ما از خون رهبر خود نخواهیم گذشت و اجازه نخواهیم داد با خون رهبری معامله کنید. ما تا آخرین نفس «مرگ بر آمریکا» خواهیم گفت. خون حضرت ابوالفضل عباس است که ملتها را تربیت کرده و اینگونه با قیام خود، شعار «هیهات مناالذله» سر میدهند.
نظر شما