به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دادخدا سالاری، ظهر سهشنبه(۲ تیر) در نشست صمیمی با اصحاب رسانه، با انتقاد شدید از عدم روحیه مطالبهگری اقشار مختلف استان، اظهار کرد: استانی با وجود ظرفیتهای فراوان و ثروتهای نهفته، اما رتبه دوم فقر و رتبه سوم فلاکت کشور را به خود اختصاص داده است.
بازرس کل استان کرمان با مثال زدن برخی کشورها؛ ملزم شدن مسئولین آن به پاسخگویی را حاصل کارکرد مطبوعات و مطالبهگری مردم دانست و گفت: این در حالی است که به اشتباه تصور میشود همه چیز با تشکیل پرونده قضایی حل میشود.
وی با تأکید بر اینکه وضعیت اقتصادی استان مطلوب نیست، تصریح کرد: ما زیادهخواه نیستیم و تنها حق استان را مطالبه میکنیم؛ مسئولین اجرایی، ناظرین و مردم، همه باید به دنبال احقاق حق باشند.
سالاری ادامه داد: موضوع کشور این است که حق سر جای خودش باشد و حق استان نباید به خارج از استان برود زیرا خلاف عدالت است و از طرفی فلسفه تشکیل حکومت دینی، اجرای عدالت بوده است.
وی با بیان اینکه به طور مثال پُلی که در تهران با بودجه عمومی کشور ساخته میشود؛ شهروند استان کرمان نیز از آن بودجه سهم دارد؛ افزود: اما چون مطالبه نمیکنیم، حق ما داده نمیشود.
بازرس قضایی استان کرمان به وضعیت تالاب جازموریان اشاره کرد و گفت: برای دریاچه ارومیه ۱۰ جلسه بینالمللی تشکیل شده، در حالی که برای تالاب جازموریان حتی یک جلسه نیز تشکیل نشده و این بیتوجهی به این دلیل است که خود کرمانیها نخواستهاند وگرنه آنچه که برای ارومیه انجام شد، برای کرمان هم میتوانست انجام شود.
وی تصریح کرد: ما فکر میکنیم مشکل فقط برای جازموریان است، در حالی که این یک کلیت است که دامنگیر کشور میشود و امروز منشأ ۲۵ درصد ریزگردهای کشور، تالاب جازموریان است.
سالاری در پایان با تأکید بر اینکه مصلحت نظام، مصلحت مردم و مصلحت مردم، مصلحت نظام است، خاطرنشان کرد: باید سطح مطالبهگری را بالا برد؛ عدم مطالبهگری یک رنج و بحران تاریخی در استان کرمان است که البته با تلاشهای فراوان و تأکیدات مکرر، بالاخره از زیر صفر به مسیر امیدبخشی رسیده است.
نظر شما