پرورش «نوجوانان پیشران» در کانون شباب‌الشمس

حجت الاسلام پیرایش از افتتاحیه طرح تابستان ۱۴۰۳ با عنوان «نوجوانان پیشران» در مسجد ساعت خبر داد.

حجت الاسلام سعید پیرایش، ضمن تبریک دهه امامت و ولایت به برنامه های تابستان کانون فرهنگی هنری شباب‌الشمس اشاره کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: این برنامه ها با عنوان نوجوانان پیشران در بین جوانان و نوجوانان محل و اعضای کانون برگزار می شود.


مسئول کانون فرهنگی، هنری و هربیتی شباب‌الشمس با اشاره به بیانات
مقام معظم رهبری که فرمودند: در کشور ما سنین تحرّک و شور جوانی پایین آمده است؛ یعنی نوجوان ۱۳ساله، ۱۴ساله، ۱۵ساله، همان کاری را میکند، همان چیزی را میبیند، همان هدفی را دنبال میکند، همان روحیه و نیرویی را خرج میکند که یک جوان ۲۰‌ساله، ۲۲‌ساله، ۲۵‌ساله توقّع میرفت. در کشور ما سطح حرکت، سطح شورآفرینی، سطح پیش‌رانی به نوجوانان رسیده است، بیان کرد: ما پیرو بیانات رهبر انقلاب برنامه های این کانون را در تابستان برگزار می کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه نوجوانان پیشران با هدف شناسایی استعدادهای جوانان و نوجوانان و پرورش این استعداد ها برگزار می شود، ادامه داد: استعدادهای جوانان شناسایی و جهت دهی می شود.

مسئول کانون فرهنگی تربیتی شباب‌الشمس با اشاره به اینکه افتتاحیه این دوره شنبه، ۲ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰ صبح الی ۱۶ برگزار می شود، ادامه داد:حجت الاسلام پیرایش در این مراسم به بیان اهداف و اهمیت این دوره می پردازد.

حجت الاسلام پیرایش اظهار داشت: جلسه هماهنگی و توجیهی ویژه والدین محترم ساعت ۱۵ ( شنبه ۲ تیرماه) داخل حسینیه مسجد ساعت برگزار می شود.

برگزاری کلاس های اعتقادی و اخلاقی در مسجد ساعت اراک

وی کلاس های اعتقادی، اخلاقی دینی را از دیگر برنامه های این کانون فرهنگی تربیتی دانست و بیان کرد: قرائت قرآن، آشنایی با معصومین علیهم السلام، کلاس های اعتقادی و احکام ویژه نوجوانان از جمله برنامه های نوجوانان پیشران است.


حجت الاسلام پیرایش به برگزاری سلسه جلساتی تحت عنوان "لقمان" اشاره کرد و گفت: شرکت کنندگان در این جلسات به لزوم عزاداری، سیره و منش معصومین و مبانی اعتقادی آشنا می شوند.


وی با اشاره به اینکه کلاس های دینی و اعتقادی کانون فرهنگی تربیتی شباب‌الشمس همواره در طول سال برگزار می شود، ادامه داد: این کلاس ها در ایام فراغت تابستان به صورت ویژه برگزار می شود.

اجرای برنامه های کانون شباب‌الشمس در سه رده سنی کودکان، نوجوانان و جوانان

اجرای طرح تربیتی تابستانی "نوجوانان پیشران" در کانون شباب‌الشمس


مسئول کانون فرهنگی، تربیتی شباب‌الشمس اظهار داشت: طرح تابستانه کانون از ۲ تیر ماه در سه گروه سنی نونهالان رده سنی ۷ تا۱۰ سال، نوجوانان از ۱۱ تا ۱۷ سال و جوانان ۱۸ به بالا برگزار می شود.


وی اضافه کرد: برنامه های امسال ما در قالب طرح آموزشی تربیتی برگزار می شود که در این طرح با کشف استعدادها و توانمندی بچه ها در رده های سنی مختلف و مسئولیت دادن به آنها یک فضای واقعی و میدان عملی برای بروز استعدادها فراهم و آنها را رشد و پرورش دهیم.


این مقام مسئول اضافه کرد: کانون فرهنگی تربیتی شباب‌الشمس در دل هیئت صاحب العصر(عج) به وجود آمده و این افراد و خانواده هایی که مخاطب هیئت هستند به صورت حساب شده و با برنامه ریزی و طبق تواندی ها و علایقشان در بدنه هیئت بکارگیری(خادم) می شوند.


وی با بیان اینکه ما توانستیم یک بستری را فراهم کنیم که بچه ها به صورت عملیاتی در برنامه ها حضور داشته و رشد کنند، اظهار داشت: سعی کردیم فضای مسجد را یک فضای تربیتی با رعایت اصول و نکات دینی و اخلاقی کنیم.

بسترهای مناسب برای حضور جوانان به مساجد فراهم شود

این مسئول فرهنگی با تاکید بر اینکه باید بستری فراهم کنیم که نوجوان به فعالیت در مسجد علاقه پیدا کند، اظهار داشت:باید مسجد تبدیل شود به محلی برای رجوع، خانه امن و اولین مامن برای حضور ایشان که هر جا مشکلی برایشان پیش آمد اولین مکان رجوعشان مسجد باشد.

وی همچنین اضافه کرد: علاوه بر اینها کلاس های زبان انگلیسی، رباتیک، مشاوره و روانشناسی با اولویت جوانان و نوجوانان با موضوعات خودشناسی، سبک زندگی، قدرت تصمیم ‌گیری، تعارض بین خانواده و نوجوان و... ، به صورت گفتگو محور برگزار می شود.

وی همچنین به برگزاری اردوهای تفریحی و آموزشی اشاره کرد و ادامه داد: کلاس های ورزشی، فوتسال، کوهنوردی، استخر و ... از دیگر برنامه های کانون است.

اردوی راهیان پیشرفت با هدف آشنایی بچه ها با صنایع استان

اجرای طرح تربیتی تابستانی "نوجوانان پیشران" در کانون شباب‌الشمس

حجت الاسلام پیرایش با بیان اینکه ما یکسری اردوهای خاص داریم، بیان کرد: رهبر انقلاب در بیانات خود تاکید دارند که بچه ها را ببرید تا پیشرفت انقلاب را در بخش های مختلف ببینند که در این راستا اردوهای راهیان پیشرفت برگزار می شود.

مسئول کانون فرهنگی هنری شباب‌الشمس ادامه داد: ما نیز در شهر اراک که شهر صنعتی است بچه ها را به کارخانه های مختلف می بریم تا از نزدیک با دستاوردهای انقلاب آشنا شوند و پیشرفت های انقلاب را ببینند.

وی اظهار داشت: ما تلاش داریم تا پیوند جذاب، نوجوانانه و هدایت شده و درستی را بین بچه ها و مسجد فراهم آوریم و آنها را به این پایگاه دینی و تربیتی جذب کنیم.


این مدیر فرهنگی ادامه داد: در کنار این ها به توانمندی های بچه ها بیافزاین و تلاش داریم بچه ها خود در مدیریت کارها برنامه ریزی،و انجام فعالیت ها سهیم بدانند و از همین دوران با کارهای مدیریتی آشنا شوند

برگزاری دوره های سواد رسانه برای بچه ها 

حجت الاسلام پیرایش ادامه داد: ما امسال بجای اینکه فقط به برگزاری کلاس های فرهنگی و آموزشی بپردازیم، تلاش کردیم در کنار کلاس ها، مهارت های مختلف را نیز به بچه ها بیاموزیم.

این مدیر فرهنگی با اشاره به اهمیت فعالیت های رسانه ای و آشنایی بچه ها با این مهم، اضافه کرد: در کانون سعی کردیم بچه ها را با فضای رسانه ای آشنا کنیم و آن ها را در فضای رسانه ای رشد دهیم.

وی برگزاری کارگاه های سواد رسانه، تصویر برداری عکاسی و ... را از جمله برنامه های این کانون دانست و ادامه داد: امروز همه باید سواد رسانه را فرا کارند و یکی از مهم‌ترین برنامه های کانون فعالیت در این راستا است.

کد خبر 1769184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha