طرح اسرائیل برای حذف کرانه باختری از نقشه فلسطین

یک فایل ضبط شده از طرح خطرناک وزیر دارایی اسرائیل برای حذف کرانه باختری از نقشه فلسطین پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روسیا الیوم، فایل ضبط شده ای شب گذشته(جمعه یکم تیر ۱۴۰۳) از « بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی راست افراطی اسرائیل منتشر شد که از طرح محرمانه اسرائیل با حمایت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با هدف حذف کرانه باختری از نقشه فلسطین و تغییر واقعیت این منطقه است.

حذف کرانه باختری از نقشه فلسطین، یک نقشه محرمانه اسرائیل  است که توسط یک فایل ضبط از وزیر دارایی کشور اشغالگران فاش شد.

این فایل صوتی از تقویت سیطره رژیم اشغالگر بر کرانه باختری اشغالی و توقف هرگونه تلاش برای اینکه بخشی از کشور فلسطین باشد، پرده برمی دارد.

 اسموتریچ گفت: بنیامین نتانیاهو درگیر طرحی محرمانه برای تغییر شیوه اداره خود بر کرانه باختری است تا کنترل اسرائیل بر آن را به طور غیرقابل برگشتی تقویت کند، بدون اینکه اسرائیل را به الحاق رسمی آن متهم کند.

وی افزود: با حمایت بنیامین نتانیاهو، یک تغییر چشمگیر بزرگ و قریب الوقوع در حال پیشرفت است، این تغییرات شامل مشروعیت بخشیدن به شهرک ها، حذف موانع، لغو دستور محدود کردن شهرک‌ها در شمال کرانه باختری، انتصاب معاون جدید برای مدیریت و اعطای اختیار کامل به آن برای کنترل کرانه باختری است.

 طرح اسموتریچ اولین تلاش برای تصرف کرانه باختری نبوده است،به طوری که سیاستمداران اسرائیلی از زمان اشغال کرانه باختری در سال ۱۹۶۷ مدت‌ها به دنبال یافتن راه‌هایی برای کنترل یا الحاق دائمی آن بوده‌اند.

با این حال، الحاق تدریجی کرانه باختری از طریق اداره مدنی اسرائیل، که مسئول اصلی شهرک سازی در منطقه ج است، آخرین کودتا برای اسموتریچ است که از نگرانی جهان در حمله به نوار غزه برای متلاشی کردن کرانه باختری و از بین بردن تشکیلات خودگردان سوء استفاده می کند.

کد خبر 1769180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha