عمل به واجبات و دستورات دینی موجب سعادت دنیا و آخرت می‌شود

قبادی ضمن تبریک جشن تکلیف دانش آموزان گفت: عمل به واجبات و دستورات دینی با رسیدن سن تکلیف موجب سعادت دنیا و آخرت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، مهدی قبادی، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو،  در مراسم جشن تکلیف فرزندان کارکنان صنعت آب و برق استان مرکزی و محفل انس با قرآن کریم، گفت: فرا رسیدن سن تکلیف را یک موهبت الهی است و عمل به واجبات و دستورات دینی با رسیدن سن تکلیف موجب سعادت دنیا و آخرت می‌شود.

وی جشن تکلیف را تولدی نو و سرآغازی برای حرکت در مسیر تعالی و معنویت دانست و افزود: فرزندان با ورود به این سن، بهار زندگی را با فریضه نماز، دعا و قرائت قرآن پیوند می‌دهند.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو در ادامه با اشاره به فرمایش حضرت علی‌بن ابی‌طالب (ع) فراگیری قرآن و انس با قرآن را «بهار دل مؤمنین» دانست و گفت: تلاوت قرآن و تامل در آن، دل و ذهن و روح انسان را تازه، پویا و شکوفا می‌کند.

وی اضافه کرد: امید است برگزاری این برنامه ها بتواند به رشد و تعالی فرزندان  و پرورش روحیات و خلقیات آن ها تاثیرات مثبتی بگذارد و آن ها به فرهنگ دینی و قرآنی نزدیک تر کند.

قبادی با اشاره به اینکه محافل انس با قرآن کریم با هدف انس و الفت با قرآن، توسعه و تعمیق فعالیت‌های قرآنی در جامعه، تدبر در آیات نورانی قرآن و تربیت قرآنی و دینی جوانان و نوجوانان برگزار می شود، ادامه داد: این محافل باید همواره در ایام مختلف سال برگزار شود.

  وی بیان کرد: در روایات است که خانه ای که درآن تلاوت قرآن می شود در ملکوت فرشتگان آن را به هم نشان می دهند و نوری از آن ساطع است، محافل انس با قرآن که با اجتماع حافظین و قاریان قرآن برگزار می‌شود نور و برکت بیشتری دارد .

عمل به واجبات و دستورات دینی موجب سعادت دنیا و آخرت می‌شود

در ادامه این مراسم محمود محمودی، رییس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان مرکزی با تبریک جشن عبودیت و بندگی، گفت: امروز جشن تکلیف برای ۳۳۰ دختر و پسر فرزندان کارکنان  صنعت آب و برق برگزار شد.


این مقام مسئول با اشاره به اهمیت جشن تکلیف، افزود: نکات ارزشمندی در خصوص اهمیت تکلیف و بندگی، اهمیت نماز، حجاب و عفاف مطرح شده که نو موکلفان باید به آن توجه داشته باشند.

 محمودی، قرآن  را برترین و جاودان ترین اثر آسمانی برشمرد و اظهار داشت: خداوند آن را بر قلب پاکترین بندگان برگزیده خود فرو فرستاده است و پیام های حیات بخش آن را سیراب کننده جان بشریت و طالبان حق و حقیقت خواند.

وی  با اشاره به پژوهش های صورت گرفته در قرآن اظهار داشت: قطعا تحقیقات صورت گرفته برای کشف حقایق موجود در آن دلیلی جز این ندارد که رحمت این کتاب نورانی واسع و شامل همگان است.

گفتنی است، قرائت قرآن توسط قاریان ممتاز کشوری و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و ورزشی با اهدای جوایز از برنامه های دیگر این محفل معنوی بود.

کد خبر 1769166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha