بررسی اقدامات علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری

دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه فردا(پنجشنبه) اقدامات علیه «اسرائیل» را به دلیل حمله به رفح در جنوب غزه بررسی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خلیج اونلاین، دیوان بین المللی دادگستری در لاهه اعلام کرد: پنج شنبه و جمعه (۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) جلساتی را برای بررسی اقدامات اضطراری جدید به درخواست آفریقای جنوبی به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب غزه برگزار می کند.

 به گزارش رویترز، این دادگاه اعلام کرد: جلسات استماع در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار خواهد شد و درخواست آفریقای جنوبی از این دادگاه برای صدور دستورات به منظور اقدامات اضطراری بیشتر علیه  رژیم صهیونیستی به دلیل حملات این رژیم به رفح را بررسی خواهد شد.

 این جلسات در چارچوب پرونده‌ای انجام می‌ شود که در آن اسرائیل به ارتکاب اقدامات نسل کشی علیه فلسطینی‌ها در نوار غزه متهم شده است.

در ۱۰ ماه می، آفریقای جنوبی از دیوان دادگستری خواست تا دستور اقدامات اضطراری بیشتری را علیه اسرائیل به دلیل حملات این رژیم به رفح صادر کند.

در ژانویه گذشته، دیوان دادگستری به اسرائیل دستور داد از هرگونه اقدامی که ممکن است تحت کنوانسیون پیشگیری از جنایت نسل‌کشی قرار گیرد، خودداری کند و اطمینان حاصل کند که نیروهایش مرتکب اقدامات نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها نمی‌شوند.

 طی چند ماه گذشته، بسیاری از کشورها از جمله کلمبیا، ترکیه، لیبی و مصر به شکایت آفریقای جنوبی که در دیوان بین المللی دادگستری ارائه شده است، پیوسته اند.

ارتش رژیم اشغالگر همچنان به کشتارهای فجیع علیه غیرنظامیان در نوار غزه ادامه می دهد، طبق آخرین آمار، ۳۵هزار و۱۷۳ نفر شهید و ۷ هزار و ۹۶۱ نفر زخمی شدند.

کد خبر 1763537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha