مهندسی فرهنگی برای جذب جوانان به ائمه(ع) انجام شود

آیت الله نورمفیدی گفت: با کارهای شکلی نمی توان توجهات نسل جوان را که دشمن روی آنها زوم کرده به این سمت ائمه(ع) برد و باید مهندسی فرهنگی انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار اعضای ستاد دهه کرامت استان گفت: ائمه (ع) با همه امت اسلامی یک ارتباط قلبی دارند و در آیات شریفه قرآن هم به آن اشاره شده است.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: این ارتباط قلبی یک وظیفه همگانی برای همه فرق اسلامی است و شیعه و سنی هم ندارد و این ارتباط یک ارتباط قرآنی است و قرآن وظیفه قرار داده است که باید چه رابطه ای با ائمه (ع) داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دشمنان تلاش می کنند که امت اسلامی را از ائمه جدا کنند و خیلی به این سمت نروند، تاکید کرد: برای این ارتباط قلبی در میان امت اسلامی باید زیاد تلاش شود.

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: بعد از قضایای طوفان الاقصی و اقدامات یمن، لبنان، سوریه و عراق به دفاع از مردم مظلوم فلسطین، گرایش به سمت شیعه زیاد شده است و مشاهده شد که دفاع واقعی از فلسطین و غزه از کشورهایی بود که بوی امامت می دادند.

وی با بیان اینکه ما باید به مسائل اساسی دقت و توجه کنیم، گفت: توجه دادن به سمت ائمه (ع) هم کارهای شکلی و هم کارهای محتوایی می خواهد.

امام جمعه گرگان افزود: با کارهای شکلی نمی توان توجهات را به خصوص توجهات نسل جوان را که دشمن روی آنها زوم کرده است، به این سمت برد، ما باید به فکر نسل جدید باشیم.

وی تاکید کرد: جشن گرفتن و چراغانی کردن به هر نوعی کارهای شکلی است اما مهمتر از اینها انجام کارهای محتوایی است.

آیت الله نورمفیدی گفت: کارهای محتوایی کارهای فرهنگی، فکری و برنامه ریزی است و اینکه مقام معظم رهبری به مهندسی فرهنگی اشاره می کنند شامل این موضوعات می شود و باید در برنامه ها مهندسی فرهنگی شود.

وی پیشنهاد کرد: در این دهه می توان به مناطق بالای شهر رفته و با اهدای یک گل و یک کارت تبریک با جمله ای از امام رضا(ع)، ایام را تبریک گفت. این اقدامات محتوایی است و اثرگذاری بیشتری هم دارد.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: در شب تولد امام رضا(ع) می توانید با حضور در خیابان ها با اهدای یک شاخه گل به جوانان احترام گذاشته شود.

وی با بیان اینکه خداوند متعال قرآن کریم را از نظر شکلی هم زیبا قرار داده است، گفت: شهید مطهری بیان داشتند؛ هیچ متنی را نمی توان به این زیبایی خواند.

آیت الله نورمفیدی افزود: کارهای شکلی هم به جای خودش انجام شود و اکتفا کردن به این کارها هم کافی نیست.

وی تاکید کرد:در فضای مجازی وارد شوید و فیلمسازی کنید و یک جمله از امام رضا(ع) در روایات پیدا کنید که مورد پسند همه هم باشد و با اهدای گل به دیدن خانواده ها بروید.

کد خبر 1763491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha