اردن برافراشتن پرچم اسرائیل در صحن مسجدالاقصی را محکوم کرد

اردن یورش افراط گرایان به مسجد الاقصی و برافراشتن پرچم اسرائیل در داخل صحن‌های آن تحت حمایت شدید پلیس اشغالگر صهیونیستی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «jordannews»، اردن یورش افراط گرایان به مسجد الاقصی و برافراشتن پرچم اسرائیل در داخل صحن‌های آن تحت حمایت شدید پلیس اشغالگر صهیونیستی را به شدت محکوم کرد.

سفیان القضاة ، سخنگوی وزارت امور خارجه و اتباع خارجی اردن در بیانیه‌ای گفت: هجوم افراط‌گرایان به مسجدالاقصی و ممانعت از ورود نمازگزاران مسلمان به حرم مطهر و تشدید تنش‌ها، نقض آشکار و غیرقابل قبول موازین بین‌المللی، قانون و وضعیت تاریخی و حقوقی موجود در بیت المقدس و مقدسات آن است.

وی تاکید کرد که مسجدالاقصی تنها عبادتگاه مسلمانان است و اسرائیل هیچ حاکمیتی بر آن یا بر بیت المقدس شرقی اشغالی و اماکن مقدس اسلامی و مسیحی آن ندارد.

القضاة همچنین اسرائیل را یک قدرت اشغالگر توضیق کرد و از این رژیم خواست تا از هرگونه اعمال و تجاوزات علیه مسجدالاقصی الشریف دست بردارد و حرمت آن را حفظ کند.

وی همچنین تاکید کرد که اداره بیت المقدس و مسجدالاقصی تنها نهادی است که صلاحیت انحصاری مدیریت کلیه امور مجتمع و ساماندهی ورود به آن را دارد.

کد خبر 1763488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha