نصف جهان با همت خادمیاران از رایحه کرامت آکنده می‌شود

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان گفت: دهه کرامت امسال با شعار محوری «با شما سربلندیم» آغاز می‌شود و بیش از یک هزار عنوان برنامه در دهه کرامت در سطح استان اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، مصطفی حجه‌فروش،  مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه که در مجتمع مطبوعاتی اصفهان برگزار شد، ضمن تبریک پیشاپیش دهه کرامت، اظهار کرد: در این دهه، عطر شمیم رضوی و فاطمی در نصف جهان می پیچد و زمان مناسبی برای ترویج معارف اهل بیت (ع)، حرکت به سوی مصون سازی جامعه از هجمه فرهنگی و نهادینه ساختن سبک زندگی اسلامی با الهام از آموزه های رضوی خواهد بود. این دهه، فرصت مغتنمی برای تقویت سه ویژگی معرفت ائمه معصومین، تقویت محبت و تمرین کریم بودن برای همه بشریت است.

وی با اشاره به اینکه در فعالیت‌های مجموعه خادمیاران رضوی یک شعار دائمی تحت عنوان "همه خادم الرضائیم" داریم، خاطرنشان کرد: این شعار می‌گوید که همه می‌توانیم زیر سایه لطف امام هشتم به مردم خدمت کنیم.

حجه فروش اضافه کرد: با تدبیری که رهبر  انقلاب در حکم‌شان خطاب به تولیت آستان قدس رضوی مرقوم فرمودند، این ظرفیت به وجود آمد تا با تشکیل کانون‌های خدمت رضوی در استان‌ها و شهرستان‌ها شبکه «یاوران رضوی» و شبکه «خادمیاران» به وجود بیاید و آن‌ها با خدمت‌رسانی به مردم توفیق خادمی در حرم رضوی نیز پیدا کنند.

مدیر کانون‌های خدمات رضوی استان اصفهان با بیان اینکه ۱۵۰ هزار خادم و خادم یاری در سطح کشور فعالیت دارند، گفت: از این میزان حدود ۱۰ هزار نفر در استان اصفهان هستند و در عرصه‌های مختلف به ویژه بخش فرهنگی و به منظور ارتقای سطح دینی مردم فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مجموعه دبیرخانه کانون خدمت رضوی به مناسبت دهه کرامت برنامه‌های مختلفی را در سطح استان اصفهان تدارک دیده است، افزود: امیدواریم بتوانیم به وظیفه دینی و اخلاقی خود در راستای کمک به مردم در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی و توانمندسازی مردم عمل کنیم.

حجه‌فروش گفت: خدمات خادم یاری صادقانه، مخلصانه و بدون هیچ چشم‌داشتی انجام می‌شود و هدف اصلی ارتقای سطح فرهنگی و دینی جامعه است و برنامه‌های این ایام با هدف تاثیرگذاری در مسائل اخلاقی و دینی جامعه برگزار می‌شوند.

سیدمحمد حسین امامی،  معاون خادمیاری مدیریت کانون های خدمت رضوی اصفهان نیز در این نشست با اشاره به اینکه شعار محوری دهه کرامت امسال عبارت «با شما سربلندیم» است، عنوان کرد: برای سایر روزهای دهه کرامت نیز عناوینی ازجمله «حضرت فاطمه معصومه (س)، بهترین دختر دنیا، الگوی عفاف و حجاب»، «زیست عفیفانه به دست بانوی کرامت و مهربانی»، «شهر مقدس قم حرم اهل بیت (ع)، خواستگاه انقلاب اسلامی» انتخاب شده اند.

امامی  ادامه داد: «خدمت کریمانه، مشارکت مردمی، اقتدار مردمی»، «امامزادگان پرچم داران جهاد تبیین و معرفت افزایی»، «امین ولایت، عزیز برادر»، «مساجد تراز اسلامی، خواستگاه والدین ولایی، شهیدان خدایی»، «مبارزه با ظالم، دفاع از مظلوم، زمینه‌ساز ظهور منجی»، «ماه امید، نشاط معنوی، زیارت عارفانه» و «خاندان موسی بن جعفر(ع)، الگوی خانواده ایمانی» از دیگر عناوین انتخاب شده برای روزهای دهه کرامت هستند.

وی با بیان اینکه در ۲۴ شهرستان استان دفاتر نمایندگی کانون خدمت رضوی دایر است که ذیل هر یک تعدادی دفتر و ۲۵۵ کانون خدمت رضوی تخصصی و محلی فعالیت می کنند افزود: ۹۰ کانون در مرکز استان فعال و ۱۱ هزار خادمیار رضوی عضو آنها هستند که ۳۵ درصد آنها را زنان و مابقی را خادمیاران مرد تشکیل می‌دهند.

امامی گفت: کانون‌های خادمیاری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن‌ رشد ۱۴۵ درصدی در شبکه خادمیاری داشته اند و تاکنون ۱۲۵ هزار گزارش خدمت در سایت خادمیاری به ثبت رسیده و شبکه خادمیاری اصفهان، تاکنون ۷۰۰ هزار خدمت به مردم ارائه کرده است.

معاون خادمیاری مدیریت کانون های خدمت رضوی اصفهان در باره برنامه‌های این دهه بیان داشت: این برنامه‌ها از روز ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت با آیین غبارروبی مزار و «تجدید بیعت با شهدا» آغاز می‌شود و سپس با برپائی جشنی با عنوان «دختر ماه» در گلستان شهدای اصفهان، ویژه برنامه «جوانان رضوی و مقاومت اسلامی» به مناسبت سالروز اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی و برنامه خانوادگی «کوهگشت» خادمیاران در کوه صُفه اصفهان ادامه می‌یابد.

امامی افزود: برپایی نمایشگاه «رواق خدمت» ویژه شب‌های دهه کرامت از ساعت ۱۷ تا ۲۲ هر شب در گذر فرهنگی چهارباغ، «کاروان خادمیاران» به مناسبت میلاد امام مهربانی‌ها از میدان انقلاب به سمت میدان امام و ویژه برنامه جشن ولادت امام رضا(ع) همراه با برنامه‌های متنوع و صرف کیک تولد ۸۸ متری از دیگر ویژه برنامه‌های این دهه است که با مشارکت کانون‌های خدمت رضوی و همکاری معاونت‌های فرهنگی مناطق پانزده‌گانه شهرداری در «پاتوق‌های همجوار کانون های خدمت رضوی شهر اصفهان» اجرا می‌شود.

وی افزود: سفره کریمانه، اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها، تجلیل از خادمان مردمی، آزادی هشت زندانی در مرکز استان(طرح ضامن آهو)، پویش نذر امام رضا(ع) (معین الضعفاء) و سفر به مشهد برای زائران محروم، معلول، استثنایی و بیماران خاص، تقدیر از خادمان آل محمد، پخش نوای ملکوت(نوای صلوات خاصه امام رضا(ع) در سطح شهر از دیگر برنامه‌ها در این ایام است.

امامی اضافه کرد: طرح محله کرامت در مناطق شهرداری با ظرفیت هیات‌های مذهبی در قالب «محله کرامت»، طرح نشان عدالت با همکاری سازمان ورزش، طرح «یاد یاران» برای سرکشی به خانواده‌های شهدا، جانباران و ایثارگران و شبکه خادمیاران نیز بخش دیگری از برنامه‌های این دهه توسط کانون خدمتیاران در استان خواهد بود.

آغاز دهه کرامت از اول ذی‌القعده برابر با ۳۱ اردیبهشت، گرامیداشت میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) است و در پایان این دهه تا ۱۰ خرداد سالروز ولادت امام رضا(ع) ولادت هشتمین آفتاب سپهر امامت و ولایت امام علی بن موسی الرضا (ع) را به جشن و سرور می نشینیم.  

کد خبر 1762381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha