الازهر، حمله زمینی صهیونیست‌ها به مرز رفح را محکوم کرد

الازهر در بیانیه‌ای از جامعه جهانی، سازمان‌های بین‌المللی و همه طرف‌های فعال خواست که مسئولیت‌ خود را در قبال قتل‌عام‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم نوار غزه بر عهده بگیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، موسسه الازهر در بیانیه‌ای حمله صهیونیست‌ها با تانک به گذرگاه زمینی رفح از سمت فلسطینی‌ها را در سایه بی اعتنایی به تمام خواسته‌ها و قطعنامه‌های سازمان ملل و بین المللی  به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه تاکید شد: آنچه در حال رخ دادن است، تلاش صهیونیست‌ها برای حمله کامل به شهر رفح فلسطین، تشدید محاصره نوار غزه و منزوی کردن کامل آن از طریق بستن آخرین خروجی آن با جهان خارج است.

الازهر این تجاوز را جنایت جنگی تمام عیار در برابر چشم جهانیان قلمداد کرد و گفت:  به جنایات وحشیانه‌ای که توسط اشغالگران بیش از ۲۰۰ روز است که در حال انجام است، به عنوان بخشی از یک سلسله تنش‌هایی است که اخیراً رژیم صهیونیستی در شهر رفح که آخرین پناهگاه غیرنظامیان فلسطینی است، انجام داده است.

بیانیه الازهر همچنین  حاکی از آن است که آنچه در حال رخ دادن است، در پرتو سکوت بین‌المللی و ناتوانی بی‌سابقه بین‌المللی،  غیرقابل توضیح و غیرقابل توجیه است.

الازهر در ادامه از جامعه جهانی، سازمان‌های بین‌المللی ذیربط و همه طرف‌های فعال خواست که مسئولیت خود را در قبال قتل‌عام‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم نوار غزه بر عهده بگیرند و برای توقف این جنایات روزانه فوراً مداخله کنند و تمام تلاش خود را برای رفع کامل محاصره نوار غزه به کار گیرند.

در این بیانیه الازهر همچنین،خواستار توقف طرح‌های رژیم صهیونیستی با هدف خفه کردن، گرسنگی و زندانی کردن دو میلیون غیرنظامی بی‌گناه اعم از کودکان، زنان، سالمندان، بیماران و سالمندان شد.

کد خبر 1762287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha