زمینه‌های همکاری و تعاملات دانشگاهی ایران و فیلیپین برقرار است

ابوالقاسمی در مراسم افتتاحیه پنجاه و پنجمین سالگرد تأسیس دانشکده مطالعات بین‌المللی دانشگاه میریام فیلیپین گفت: رایزنی فرهنگی ایران به عنوان پل ارتباطی می‌تواند زمینه برقراری تعاملات دانشگاهی میان دو کشور را فراهم و به دانشجویان مستعد و علاقه‌مند این دانشگاه بورسیه تحصیلی اعطاء کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در راستای برگزاری مراسم افتتاحیه پنجاه و پنجمین سالگرد تأسیس دانشکده مطالعات بین‌المللی دانشگاه میریام فیلیپین و با توجه به فرارسیدن میلاد حضرت معصومه(س) و گرامیداشت روز دختر، نمایشگاه عکسی با محوریت معرفی جایگاه و نقش زنان و دختران کشورمان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، گردشگری، ورزشی و علمی برپا شد.

خانم ملانی ریس، رئیس دانشکده مطالعات بین‌المللی دانشگاه میریام فیلیپین در سخنان کوتاهی، با اشاره به فعالیت‌های این دانشکده و برنامه‌های مدنظر برای دانشجویان در ماه می میلادی، از مشارکت رایزنی فرهنگی کشورمان در برپایی نمایشگاه عکس قدردانی کرد.

در ادامه، عبدالمجید ابوالقاسمی، رایزن فرهنگی ایران در مانیل گفت: دیپلماسی فرهنگی به عنوان بخشی از دیپلماسی عمومی است که به برقراری، توسعه و پیگیری روابط با کشورهای خارجی از طریق فرهنگ، هنر و آموزش پرداخته و تلاش می‌کند با استفاده از فرهنگ و عناصر و مؤلفه‌های فرهنگی بر افکار عمومی دیگر کشورها تأثیر گذاشته و موجب افزایش اعتبار و گسترش نفوذ در عرصه بین‌المللی شود.

وی افزود: رایزنی‌های فرهنگی سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران به عنوان متولی بخش دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران وظیفه گسترش مناسبات فرهنگی با ملل و اقوام مختلف جهان، تقویت و تنظیم مناسبات فرهنگی ایران با سایر کشورها، عرضه صحیح فرهنگ و تمدن، ویژگی‌های فرهنگی، جغرافیایی و تاریخی ایران و اجرای برنامه‌های فرهنگی از جمله تقویت همکاری در آموزش، تحقیق علوم و فناوری بین دو کشور را بر عهده دارند.

ابوالقاسمی در خصوص معرفی ظرفیت‌های حوزه گردشگری کشورمان گفت: ایران به عنوان کشوری که همزمان چهار فصل سال را در مناطق مختلف خود دارد، یکی از زیباترین کشورهای جهان محسوب می‌شود. جاذبه‌های تاریخی و گردشگری ما سالانه توریست‌های زیادی را برای سفر به ایران ترغیب می‌کند. زیبایی‌های شهرهای شیراز و اصفهان و بناهای تاریخی بسیاری از شهرهای ایران در جهان بی‌نظیر است و شما می‌توانید با کمترین هزینه از مناطق زیبای کشور ما دیدن کنید.

وی در ادامه سخنانش، برای معرفی ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی بیان کرد: یکی از وظایف مهم رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مانیل معرفی ظرفیت‌های دانشگاهی ایران به دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه‌های ایران است. در حال حاضر بیش از ۹۰ هزار دانشجوی بین‌المللی از کشورهای مختلف دنیا در دانشگاه‌های کشور ما تحصیل می‌کنند و امکان اعطای بورسیه تحصیلی نیز به علاقه‌مندان وجود دارد.

رایزن فرهنگی ایران در مانیل یادآور شد: رایزنی فرهنگی به عنوان پل ارتباطی می‌تواند زمینه برقراری تعاملات دانشگاهی میان دو کشور را فراهم و به دانشجویان مستعد و علاقه‌مند این دانشگاه بورسیه تحصیلی اعطاء کند.

ابوالقاسمی همچنین، به جایگاه و نقش زنان و دختران کشورمان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و ... اشاره و اظهار داشت که بانوان در جامعه ایرانی از حقوق یکسان نسبت به آقایان برخوردارند. حق تحصیل، کار، مالکیت و مشارکت در فعالیت‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را دارند و می‌توانند به سهولت در تمام عرصه‌ها پیشرفت کنند.

وی افزود: امروزه بانوان به عنوان مادر نقش بسیار مهمی در تربیت فرزندان دارند، زیرا با هویت بخشی صحیح به کودکان می‌توانند نقش مؤثری در ایجاد توسعه پایدار اجتماعی و فرهنگی ایفا کنند. زنان و دختران ما در خانواده‌های ایرانی با الگوبرداری از حضرت فاطمه(س) و حضرت معصومه(س) همیشه بهترین مادران و دختران هستند و با حفظ عفاف و تقوا و حیا در جامعه نیز نقش‌های بسیار مؤثری ایفا می‌کنند.

رایزن فرهنگی ایران در مانیل خاطرنشان کرد: رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مانیل آمادگی دارد برنامه‌های مشترکی در حوزه‌های علمی، دانشگاهی، فرهنگی، هنری و مذهبی با دانشگاه میریام برگزار کند.

کد خبر 1762279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha