نوجوانانی که مسجد را به مدرسه پیوند زدند

نوجوان کانون فرهنگی و هنری شهید محمودرضا بیضایی با اجرای طرح «پیوندصادق» مسجد را به مدرسه پیوند زدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، در راستای بزرگداشت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) و اقامه باشکوه آئین شهادت رئیس مذهب تشیع، اقدامی مشترک تحت عنوان «پیوند صادق» بین مدارس و مساجد همجوار اجرا می‌شود.

در این اقدام مشترک دانش‌آموزان به همراه اولیای خود ساعاتی پیش از اذان ظهر روز شنبه، ۱۵ اردیبهشت در مدرسه حضور پیدا کرده و مسیر مدرسه تا مسجد را به عزاداری می‌پردازند.

تبیین، تبلیغ و ترویج معارف امام صادق علیه‌السلام از اهداف طرح «پیوند صادق» است.

یوسف خدادادی، رابط کانون فرهنگی و هنری شهید مدافع حرم محمودرضا بیضایی، به خبرنگار شبستان در ارومیه گفت: عوامل مختلفی می­‌تواند در جذب نوجوانان به مسجد مؤثر باشد ویک عامل به تنهایی نمی‌­تواند عامل باشد.

وی افزود: برای جذب نوجوان، جوانان و کودکان به مسجد ابتدا مسجد باید یک نظامِ تربیتیِ مستقل داشته باشد؛ یعنی باید دارای برنامه باشد.

خدادادی ادامه داد: ایجاد جذابیت برای حضور نوجوانان و توجه به توانایی های این قشر و سپردن کار و تقسیم کار بین بچه ها برای کودکان و نوجوانان مسجدی  لذت بخش بوده و و باعث میشود که بچه ها با علاقه در کانون و مسجد حضور یابند.

رابط کانون فرهنگی و هنری شهید مدافع حرم محمودرضا بیضایی شهرستان تکاب گفت: طرح «پیوند صادق» که ابلاغی آموزش و پرورش است با حضور دانش آموزان، اعضای کانون و اقشار برادران و خواهران در مسجد معظم چهارده معصوم(ع) برگزار شد.

وی گفت: خواندن جمعی زیارت عاشورا، سخنرانی، روضه خوانی و سینه زنی و پذیرایی از جمله برنامه های اجرا شده در این طرح در مسجد چهارده معصوم شهرستان تکاب بود.

خدادادی ادامه داد: دانش آموزان مدارس شهید بحری، شهید سلطانی و دکتر انوری و اعضای کانون  فرهنگی و هنری شهید مدافع حرم محمودرضا بیضایی شهرستان تکاب حضور فعال داشتند.

.

نوجوانانی که مسجد را به مدرسه پیوند زدند

نوجوانانی که مسجد را به مدرسه پیوند زدند

وی در ادامه با اشاره به برنامه های کانون گفت: برگزاری نمازهای جماعت با حضور پرشور مردم و اعضای کانون،  کلاس های مختلف کانون و جریان‌سازی گسترده درسطح شهرستان تکاب،  اجرای برنامه های ملی و مذهبی از جمله مراسم ماه مبارک رمضان به همراه سفره افطاری،  ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان،  جشن بزرگ «قلب ایران»  میلاد امام هشتم (ع)،  همکاری با آموزش و پرورش شهرستان در اجرای برنامه های همچون طرح جهاد تبیین،  المپیاد ورزشی،  میلاد امام عصر (عج)،  اجتماع عظیم سرود سلام فرمانده،  موکب جاماندگان اربعین از جمله این برنامه ها است. خدادادی طراحی و اجرای دکورهای مراسمات و قبول سفارشات،  طراحی و اجرای انواع قالب های پوستر، عکس نوشت،  بنر،  برگزاری هفتگی مراسم پرفیض زیارت عاشورا، طرح نشاط و برگزاری یادواره شهدای دانش آموز شهرستان در قالب طرح های پاییزه،  زمستانه،  بهاره را از دیگر برنامه های کانون فرهنگی و هنری شهید محمودرضا بیضایی عنوان کرد.

نوجوانانی که مسجد را به مدرسه پیوند زدند

نوجوانانی که مسجد را به مدرسه پیوند زدند

رابط کانون فرهنگی و هنری شهید مدافع حرم محمودرضا بیضایی شهرستان تکاب افزود: جذب کمک های مردمی و خیرین و تلاش در راستای خود کفایی کانون،  برگزاری اردوهای فرهنگی، تربیتی و آموزشی،  اجرای طرح تولد آسمانی ها،  برگزاری چهار دوره مسابقات قرآن کریم در سطح شهرستان تکاب،  تشکیل و راه اندازی گروه سرود و تواشیح «مطلع الفجر»  کانون،  طراحی و ساخت کلیپ و نماهنگ در موضوعات مختلف و تولید اولین فیلم کوتاه «۴۵۳» در مورد هفته دفاع مقدس و حائز رتبه های سوم و چهارم در رویداد ملی فهما از دیگر برنامه های این کانون است.

خدادادی گفت: با توجه به اینکه تعداد اعضای ما محدود هست ولی اعتقاد ما به کیفیت کارها در قبال کمیت است.

کد خبر 1761761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha