تشیع حیات خود را مرهون مجاهدت‌های صادقین(ع) است

عضو خبرگان رهبری گفت: تداوم حرکت مکتب نورانی و مقدس تشیع، با اقدامات و مجاهدت امام باقر و امام جعفر صادق علیهماالسلام، محقق شد. امروزه نیز مراجع تقلید و علمای شیعه و طلاب در همان مسیر گام برمی دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام، امروز (شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه) با حضور جمعی از ائمه جماعات مساجد و استادان و طلاب حوزه های علمیه و سایر اقشار مردم در مسجد احمدیه و حوزه علمیه آیت الله حیدرعلی جلالی خمینی رحمت الله علیه، منطقه نارمک تهران برگزار شد.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در این مراسم با عرض تسلیت شهادت امام جعفر صادق علیه السلام، گفت: تداوم حرکت مکتب نورانی و مقدس تشیع، با اقدامات و مجاهدت امام باقر علیه السلام و امام جعفر صادق علیه السلام، محقق شد. امروزه نیز مراجع تقلید و علمای شیعه و طلاب در همان مسیر گام برمی دارند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، افزود: گسترش مکتب تشیع در طول تاریخ با مجاهدت و ایثار و حتی شهادت روحانیون محقق شده است و این مسیر نورانی، همچنان نیازمند چنین مجاهدت ها و ایثار هوایی است. همچنان که در اتفاقات مختلف انقلاب اسلامی، شاهد حضور مجاهدانه علما بودیم. مقام معظم رهبری با هدایت های حکیمانه خویش، زمینه ساز تداوم حرکت آغاز شده توسط امام خمینی رحمت الله علیه شده اند. در تهران نیز همیشه شاهد حرکت انقلابی علما بودیم که حضرت آیت الله جلالی خمینی رحمت الله علیه، از جمله برجسته ترین علمای انقلابی بودند و همین مجلس نورانی به مناسبت شهادت امام صادق علیه السلام که سابقه بسیار طولانی در شرق تهران دارد، از ابتکارات مرحوم آیت الله آقای جلالی خمینی است. ایشان موسس ده ها مسجد و حوزه علمیه بود.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه به تحولات منطقه خاورمیانه و آمریکا، اشاره کرد و گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی چهل و پنج سال است که درباره جنایات صهیونیست ها فریاد برمی آورد که طی هشت ماه اخیر، بیش از هر زمانی، حقانیت سخنان امام خمینی رحمت الله علیه و مقام معظم رهبری، بر جهانیان مشخص شده است.

وی در ادامه مراسم عزاداری به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام در مسجد احمدیه و حوزه علمیه آیت الله جلالی خمینی، گفت: درباره دروغ های آمریکایی ها در حوزه حقوق بشر نیز بارها امامین انقلاب سخن گفته اند که با اتفاقاتی که در دانشگاه های آمریکا اتفاق افتادن است، مظلومیت حقوق بشر در جهان امروز از یک سو و حقیقت دکترین نظام جمهوری اسلامی، از سوی دیگر، مشخص شده است. البته رسانه های دنیا در سلطه غربی ها است اما الحمدالله به برکت خون شهدای جریان و جبهه مقاومت، صدای رسای نظام جمهوری اسلامی به گوش ملت های آزاده و سام ستیز جهان رسیده است.

بنا بر این گزارش، در ادامه این مراسم در مسجد احمدیه منطقه نارمک تهران، جمعی از ذاکران و مداحان اهل بیت علیهم السلام، مدیحه سرایی کردند. برپایی این مراسم در مسجد احمدیه سابقه طولانی دارد و مرحوم آیت الله حاج حیدرعلی جلالی خمینی، فقیه فقید و وصی امام خمینی رحمت الله علیه، موسس آن بود.

کد خبر 1761740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha