دعوت برای علم‌آموزی با تکیه بر مسائل دینی از ویژگی‌های بارز امام صادق(ع) بود

حجت‌الاسلام جعفری با بیان اینکه علم در مکتب تشیع جایگاه والایی دارد، گفت: دعوت از شاگردان برای علم آموزی با تکیه بر مسائل دینی از ویژگی‌های بارز امام صادق(ع) است.

حجت الاسلام جعفری، نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان با بیان اینکه اسلام و مکتب تشیع بر پایه علم و آگاهی بنا شده است، گفت: اسلام همواره مسلمانان را به تفکر و تعقل دعوت کرده است.  


وی با یادآوری اینکه علم در مکتب تشیع جایگاه والایی دارد، تصریح کرد: احادیث متعددی از اهل بیت(ع) در خصوص دعوت به علم آموزی و تفکر در مسائل برجای مانده است.  


حجت الاسلام جعفری به نقش امام صادق(ع) در تربیت شاگردان در راستای اقدام علمی در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: آن حضرت در طول ۳۲ سال حکومت ۴ هزار شاگرد تربیت کردند.

 
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه شاگردان امام تنها شیعه نبودند بلکه از اهل‌سنت هم شاگردانی داشتند، افزود: دعوت از شاگردان برای علم آموزی با تکیه بر مسائل دینی از ویژگی‌های بارز امام صادق(ع) است.


به گفته وی، امام صادق(ع) همواره نگاه علمی به مسائل دینی داشتند و از استدلال در موضوعات دینی استفاده می کردند از این‌رو برای جذب جوانان در درک موضوعات دینی که همواره نگاه نقادانه دارند می توان از استدلال در دین استفاده کرد.


وی بر ضرورت آشنایی نسل جوان با مکتب تشیع با نگاه علمی تاکید کرد و افزود: اگر جوانان عمق اسلام را با دلایل علمی درک کنند بهتر می توانند این دین را بفهمند.


حجت الاسلام جعفری با اشاره به اینکه شناخت ائمه معصومین یک ضرورت برای نسل امروز است، گفت: به دلیل حساسیت موجود در صدر اسلام و روایات متعددی که از امام علی(ع) و فرزندان ایشان موجود است نسل جوان با این امامین آشنایی بیشتری نسبت به دیگر امامان دارند.

همچنین خفقان حاکم در دوره خلافت امامان دیگر موجب شده است تا شناخت ما از آنان به نسبت کمتر باشد.

به گفته وی، امام صادق(ع) به رغم خفقانی که در دوره امامتش وجود داشت شاگردان متعددی تربیت کردند که هر یک در مکتب تشیع تاثیرگذار بودند.


حجت الاسلام جعفری در پایان خاطرنشان کرد: لازم است تا آموزش و پرورش براساس سند تحول زمینه آشنایی بیشتر دانش آموزان با ائمه معصومین(ع) را فراهم سازد.

کد خبر 1761726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha