افتتاح مسجد جامع در شیخ زوید مصر به گنجایش بیش از ۱۰۰۰ نمازگزار

مسجد جامع در شیخ زوید مصر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مساجد این شهر امروز پس از بازسازی و نوسازی با هزینه شش میلیون پوند افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الوطن، مسجد جامع در مرکز شهر الشیخ زوید در مصر امروز( جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور محمد مزروق، معاون وزارت اوقاف در شمال سیناء افتتاح شد.

شیخ محمود مرزوق، گفت: بازسازی و نوسازی این مسجد شش میلیون پوند هزینه دربرداشت.

وی ادامه داد: این مسجد یکی از بزرگ‌ترین مساجد شهر الشیخ زوید و مسجد اصلی این شهر به شمار می‌آید.

مرزوق افزود: این مسجد به صورت مدرن ساخته شد تا محل گردهمایی اصلی این شهر باشد. سالن مناسبت‌های این مسجد تاسیس شد. همچنین نمازخانه اصلی توسعه یافت و نمازخانه ویژه بانوان برای اولین بار در شیخ زوید احداث شد.

وی ادامه داد: این مسجد جامع در مساحت هزار متر مربع با هزینه شش میلیون پوند در چارچوب برنامه وزارت اوقاف بازسازی شد. ارتفاع گلدسته آن ۳۵ متر است. این مسجد شامل صحن طبقه همکف به مساحت ۵۰۰ متر مربع، نمازخانه بانوان در طبقه اول به مساحت ۱۰۰ متر مربع، سرویس بهداشتی و وضوخانه بزرگ است.

مهندس هشام الکاشف، مدیر بخش مهندسی اداره اوقاف استان شمال سیناء گفت: این مسجد یکی از بزرگ‌ترین مساجد این شهر است. برنامه ریزی و بازسازی آن انجام شد تا بزرگ‌ترین مسجد در مرکز بلوک‌های مسکونی باشد.

سالم الحلو،یکی از ساکنان الشیخ زوید، می گوید: این مسجد از اولین مساجدی است که در این شهر ساخته شده است و قدمت آن نزدیک به ۶۰ سال می رشد. بازسازی برای توسعه و مدرن سازی آن انجام گرفت.

اداره اوقاف در شیخ زوید در بیانیه ای اعلام کرد: گنجایش این مسجد نزدیک به هزار نمازگزار مرد و گنجایش نمازخانه بانوان نزدیک به ۱۵۰ هزار نمازگزار زن است. این مسجد شامل سالن یکپارچه مناسبت‌ها در طبقه همکف به مساحت ۳۵۰ متر مربع، مرکز درمانی و درمانگاه سرپایی در طبقه اول به مساحت ۳۵۰ متر مربع برای خدمت رسانی به مردم این شهر و همچنین منزل برای امام جماعت و خطیب مسجد و کلاس برای دروس فقهی و قرآن کریم است.

ابراهیم ابوشعیره، یکی از اعضای مجلس نمایندگان گفت: توجه به این مسجد جامع دلایل متعدد مهم دارد که یکی از آنها این است که این مسجد در مرکز همه خانواده ها قرار دارد. به طوری که این مسجد محل ملاقات خانواده هاست.

کد خبر 1761676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha