طوفان الاقصی و وعده صادق، توطئه‌های اقتصادی دشمن را هم درهم ریخت

امام جمعه شهرستان ماکو گفت: طوفان الاقصی و وعده صادق، توطئه‌های اقتصادی دشمن را هم درهم ریخت و مسئولین اقتصادی کشور نیز باید از این تجربه موفق الگو برداری کنند و وعده های صادق را حوزه اقتصادی عملی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام سید محمد هاشمی، امام جمعه شهرستان ماکو، امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار کرد: روز ۱۲ اردیبهشت ماه مصاف بود با سالروز شهادت استاد فرزانه، آیت الله شهید مرتضی مطهری و هفته‌ای که در آن قرار گرفته‌ایم، به نام هفته معلم و هفته‌ی عقیدتی سیاسی سپاه نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: در مورد جایگاه معلم فقط به یک بیان از مقام معظم رهبری اکتفاء می‌کنم، معظم له فرمودند: «معلم یعنی کسی که در دل انسان، یک چراغی را روشن می‏کند و او را از جهالت به دانایی و معرفت رهنمون می‏سازد. این معنای معلم است، این بزرگترین چیزی است که در حیات انسان قابل تصور است.» که البته این کلام بر گرفته از کلام خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم و روایات اهل بیت عصمت و طهارت (ص) است.

امام جمعه ماکو گفت: با توجه به اینکه سپاه یک ارگان نظامی، آرمانی است، لذا نیاز به عقیدتی سیاسی در آن بیش از سایر نیروهای مسلح احساس می‌شود و چون سپاه از انقلاب اسلامی و دست‌آوردهای انقلاب پاسداری می‌نمایند و حافظان و فدائیان رهبری می‌باشند، لذا نیاز به بصیرت دینی و سیاسی بیشتری دارند و بدین جهت وجود عقیدتی سیاسی در این نهاد انقلابی، بیش از سایر ارگانها الزامی است.

وی افزود: طوفان الاقصی و وعده صادق، توطئه‌های اقتصادی دشمن را هم درهم ریخت و باعث شد قصه دالان زنگزور هم به مُحاق برود و باکو فعلا آن را بایگانی کند و مسئولین اقتصادی کشور نیز باید از این تجربه موفق الگو برداری کنند و وعده های صادق را حوزه اقتصادی عملی کنند که نقشه های دشمنان را از بین خواهد برد.

حجت الاسلام هاشمی گفت: مقام معظم رهبری امسال را به نام سال «جهش تولید و مشارکت مردم» نامگذاری کرده است و البته در صورتی مردم در بخش تولید سرمایه‌گذاری خواهد که دولت زمینه را برای حضور مردم در عرصه تولید فراهم کند و از جمله‌  طرحهای دولت سابق برای مشارک مردم در جهش تولید، طرح مهار آبهای مرزی در شهرستان ماکو است که از سال ۱۳۹۴ اجرا شد. اما متأسفانه این طرح در شهرستان ۹۰ درصد آن اجرا، و بعد از آن رها شد.

وی ادامه داد: بهره‌برداران طرح ناقص را از دولت تحویل نگرفتند، و این امر باعث شد بسیاری وسائل آن نیز به سرقت برود و این طرح هنوز هم به خاطر بی‌کفایتی برخی مسئولین عقیم مانده است. چرا مسئولین استانی و کشوری این طرح را تکمیل نمی‌نمایند تا بیت المال بیش از این به غارت نرود.

امام جمعه ماکو افزود: اولین همایش منطقه‌ای حجاب و عفاف و زیست عفیفانه در شهرستان ماکو  با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و منطقه‌ای، ائمه‌ جمعه‌ و نماینده ولی فقیه در استان، علماء و روحانیون شهرستان، اساتید و دانشجویان از اقصی نقاط کشور برگزار خواهد شد.

کد خبر 1761646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha