طوفان الاقصی توطئه‌های اقتصادی دشمن را هم درهم ریخت

امام جمعه شهرستان تکاب گفت: طوفان الاقصی توطئه‌های اقتصادی دشمن را هم درهم ریخت و به تغییر و تعویق انداخت و وعده صادق در اقتصاد توسط مسئولنی قوا نشان منطق مقاومت و هجوم بر دشمن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام مصطفی کوهی، امام جمعه شهرستان تکاب  امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان تکاب که در مصلای بقیة الله این شهر برگزار شد، اظهار کرد: شهید مطهری(ره) در کتاب «داستان راستان»، دو داستان از سیره معیشتی و اقتصادی امام صادق(ع) نقل نموده است که برای روزگار فعلی ما درس‌ها و پندهای مهم دارد یک از آن ها مسئله فروش گندم امام صادق (ع) در بازار بعد از نایاب شدن گندم در مدینه است و و دومی این که عائله امام صادق(ع) و هزینه زندگی آن حضرت زیاد شده بود. امام(ع) به فکر افتاد که از طریق کسب و تجارت عایداتی به دست آورد تا جواب مخارج‌ خانه را بدهد. هزار دینار سرمایه فراهم کرد و به غلام خویش که «مصادف» نام داشت و از او خواست که گندم ها را بفروشد وقتی شنید وکیل او در فروش گندم ها آن را به قیمت بیش از بازار فروخته او را عتاب کرده و مورد موأخذه قرار داد.

وی ادامه داد: آنچه امام صادق(ع) در این دو نمونه از سیره معیشتی و اقتصادی با تجلی کامل نشان دادند، انصاف‌ورزی اسلامی است و انصاف، فضیلتی است که به بیان روایات «هیچ عدالتی چون انصاف نیست‌» و یکی از مصادیق تقوا رعایت انصاف در مسایل اقتصادی و معیشتی است.

امام جمعه تکاب یادآور شد: در شهرما اجاره بها مسکن و منزل خیلی بالاست و صاحب خانه ها تلاش کنند انصاف را رعایت و حال مستاجرها را رعایت کنند.

وی در ادامه به عملیات ترکیبی «وعده صادق» اشاره کرد و گفت: شاید کمتر توجه کرده باشیم که طوفان الاقصی توطئه‌های اقتصادی دشمن را هم درهم ریخت و به تغییر و تعویق انداخت و وعده صادق در اقتصاد توسط مسئولنی قوا نشان منطق مقاومت و هجوم بر دشمن است و نه تنها موجب کاهش تنش اقتصادی می‌شود بلکه به ثبات بازار کمک می‌کند و به خاطر امنیت و بازدارندگی ایجادشده، سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری بیشتر تشویق می‌کند.

حجت الاسلام کوهی گفت: دولت و بانک مرکزی و وزارت‌خانه‌های اقتصادی باید نقشه روشن و اقدامات نقطه‌زن بر علیه سوداگران امنیت اقتصادی ایران تهیه و تدارک ببینند و خانه‌های فساد اقتصادی و اتاق‌های سیاه دلار فردایی و تلگرامی را هدف قرار دهند و بدون مماشات فراز و فرودهای آزاردهنده بازار پول و سرمایه را کاهش دهند.

وی افزود: در وعده صادق اقتصادی، نیاز به یک اتاق عملیات مشترک اقتصادی داریم که نقشه و عملیات براساس یک تقسیم کار دقیق و درست انجام شود و تکلیف اعتمادسوزی بانک‌ها و فرصت‌طلبی برخی شرکت‌های بزرگ پتروشیمی و فولاد در خرید ریالی و فروش دلاری و دلالی‌های بازار مسکن و خودرو و نهاده‌های دامی که در برخی اتاق‌ها و موسسات دولتی و شبه‌دولتی لانه کرده‌اند را معلوم کنند.

امام جمعه تکاب در ادامه به ۱۸ اردیبهشت، روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ اشاره کرد و گفت: هلال احمر بدون اینکه منتی داشته باشد، انسان را محترم می داند ولو اینکه نیازمند باشد. انسان از نظر اسلام شخصیتی والا دارد تا جایی که خداوند می فرماید: ما انسان ها را گرامی داشته ایم و بر بیشتر موجودات فضیلت دارد و هلال احمر یک نهاد مردمی است، هلال احمر و از سازمان جوانان شامل یک میلیون جوان و سازمان داوطلبان با ۷۰۰ هزار داوطلب تشکیل شده است که هنگام بروز حوادث داوطلبان بدون هیچ چشم داشتی براساس تعالیم انسانی احسان می کنند.

وی افزود: مردم ایران در نوع دوستی و ایثار در بین ملت ها بی نظیر هستند و شما دیدید در ماجرای همین گم شدن این دختر کوچولو چقدر مردم برای پیدا شدن این دختر جانا و مالا قدم برداشتند یا در همین شهر خودمون عزیزی از کارکنان شهرداری تکاب با ایثار جان خودش را به خطر انداخت و جان یک کارگر شهرداری را نجات داد و این نوع روحیه و فرهنگ در دنیا کم نظیر و قابل ستایش است.

حجت الاسلام کوهی اضافه کرد: بنا داریم با لطف الهی هر هفته از یکی از روستاهای شهرستان تکاب بازدید کنیم و مشکلات آن روستا را به سمع و نظر مسئولان شهرستان تکاب و استان آذربایجان غربی برسانم و این هفته در روستای آغبلاغ همدان تکاب حضور پیدا کردم، روستایی با ۲۲ خانوار و مردمانی نجیب و کشاورز و دامدار که در چند زمینه از سوی دولت حمایت شده مثل برق کشی و آسفالت جاده و احداث مدرسه اما خیلی روستای محرومی است.

وی ادامه داد : عدم وجود تلفن ثابت و عدم آنتن دهی همراه اول و ایرانسل از مهم ترین مشکلات این روستاست و اصلا تلفن در آن روستا آنتن نمی‌دهد و باید رئیس مخابرات به صورت فوری پیگیر رفع این مشکل باشد.

امام جمعه تکاب ادامه داد: عدم آب رسانی به منزل اهالی از دیگر مشکلات این روستاست و در چند محل روستا مردم میان و بیرون از خانه آب برمی‌دارند نهر های روستا لایروبی نشده است که امیدواریم اداره آب و فاضلاب این قضیه را در اسرع وقت حل کند.

کد خبر 1761634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha