لزوم تسریع در روند اجرایی خط مترو حرم شاهچراغ(ع)

آیت الله دژکام گفت: خط مترو حرم مطهر شاهچراغ(ع) باید مورد توجه مسئولان باشد که تاکنون اقدامات خوبی شکل گرفته اما ما تا زمان رسیدن به نتیجه مطالبه خواهیم کرد تا عرض ادب مردم به ساحت مقدس حرمین، تسهیل شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز با تسلیت سالروز شهادت رییس مذهب جعفری حضرت امام صادق(ع)، گفت: امشب برای همه جهان اسلام و شیعیان اهل بیت(ع) عزای بزرگ است که شهادت رئیس مذهب جعفری، امام جعفر صادق(ع) است و عزای شیعیان در سوگ آن حضرت تجدید می شود که به خدمت امام زمان(عج) و رهبر معظم انقلاب اسلامی نائب الامام و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت تسلیت می گویم و از درگاه الهی می طلبیم که ما را در دنیا و آخرت همراه با اهل بیت و مطیع امام صادق(ع) قرار بدهد.

وی افزود: امام صادق (ع) فرمودند که یکی از عذاب های الهی که ممکن است کسی به آن مبتلا شود، عذاب استدراج است که می گویند مکر الهی است البته خداوند مکار نیست اما هرکس بد رفتار کند، آن رفتار به خودش بر می گردد. امام صادق(ع) می فرماید که نشانه مکر الهی دامن گیر آن شده و دچار عذاب استدراج شده است و این است که یک نفر عیب همه را می گوید اما از عیب خود غافل است.

دژکام با اشاره به اینکه در روایت آمده که انسان اگر بخواهد جبران خطاهای خود کند دیگر وقت توجه به دیگران را ندارد، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب چندی پیش فرمودند که حواسمان باشد که در فضای مجازی نسبت بیجا و دروغ رواج می دهند. فکر کنیم که نامه عمل ما در پیشگاه خداوند باز شده و حواسمان باشد که گناهانمان جمع شده اما استغفاری از اعمال بد و گناهان وجود ندارد.  

وی با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) خیر و صلاح بشریت را می خواستند تا انسان ها از خواب غفلت بیدار شوند، گفت: به همان نسبت که خوب است انسان مخالف معصیت باشد، خوب نیست که به دلیل مخالفت با معصیت، آبروریزی کنیم بنابراین در شریعت ما مخالفت با معصیت نیز شرایط و روش خاصی دارد. از امام صادق(ع) سوال کردند که مبغوض‌ترین بندگان نزد خداوند چه کسی است؟حضرت فرمود بنده ای که به آن نعمت خداوند که به او عطا کرده، شکر گذار نیست.  

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه مواجه هستیم در دنیا با ابر قدرت ها که ما می گوییم طاغوت هستند چرا که شکر گذار نیستند و بدون سیرابی همه جهان را می خورند، گفت: باید حواسمان باشد که خودمان را نیز نگاه کنیم و خداوند چیزی به ما عطا می کند، تشکر می کنیم؟ برخی از افراد زبان تشکر ندارند و خیلی رفتار بدی است. 

وی ادامه داد: رسمی به اسم مطالبه گری در برخی از افراد ایجاد شده که بدون حتی ذره ای تشکر از اقدامات صورت گرفته تنها به مطالبه می پردازند که مطالبه گری خوب و لازم است اما باید ضمن تشکر از زحمات گذشته، مابقی مطالبات مطرح شود. 

دژکام اضافه کرد: انسان ناسپاس مورد غضب خداوند قرار می گیرد بنابراین اگر می خواهیم در پیش پیامبر(ص) اکرام شویم، از کسی که برای ما کاری کرده، تشکر کنیم چرا که مایه دلگرمی خدمتگذار نیز می شود. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۱۵ اردیبهشت، روز شیراز، گفت: نامگذاری این تاریخ به نام شیراز نخستین بار در کشور رخ داد و بعد از شیراز شهرهای دیگر نیز روز خود را معین کردند که این یکی از نوآوری های شورای شهر شیراز در کنار دیگر نوآوری ها بوده است.مسلما شیراز به عنوان وطن ما حق دارد و ما هم شهرمان را دوست داریم. 

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه شیخ اجل سعدی در یکی از غزل های خود می گوید که "سعدیا حب وطن گرچه حدیثیست صحیح ... نتوان مرد به سختی که من این جا زادم"، گفت: وطن عزیز است اما اگر می خواهیم جای زندگی برای مردم درست کنیم، باید خیلی تلاش کنیم.حرکت خوبی در شهرداری و شورای شهر شیراز به نام محرومیت زدایی شکل گرفته که تاکنون در برخی از محلات شهر صورت گرفته و مردم آنجا نیز متشکر بودند که آبادی با انجام آسفالت معابر و یا فضاسازی درست شده و امیدواریم مدیران شهری توفیق پیدا کنند که برای همه محلات شیراز خدمات را توسعه دهند چرا که از محرومان فریاد رسی کردن کار بسیار پسندیده و نیکویی است. 

وی با اشاره به اینکه در عرصه خدمات شهری، محیط زیست و سلامت شهری مسلما تلاش های خوبی انجام شده که گزارش اقدامات صورت گرفته به مناسبت روز شیراز منتشر می شود، اظهار کرد: مترو حرم مطهر نیز باید مورد توجه مسئولان باشد که تاکنون اقدامات خوبی شکل گرفته اما ما تا زمان رسیدن به نتیجه مطالبه خواهیم کرد تا عرض ادب مردم به ساحت مقدس حرمین، تسهیل شود.

کد خبر 1761631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha