بیداری دانشجویان غربی به برکت نامه‌های مقام معظم رهبری است

امام‌جمعه قم با اشاره به اعتراضات به صهیونیست‌ها در دانشگاه‌های آمریکا گفت: اکنون جوانان غربی بیدار شده‌اند که راز آن نامه‌های مقام معظم رهبری است و متأسفانه در برخی رسانه‌ها و برخی افراد که همواره مطلب می‌نوشتند امروز خفقان گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله « سید محمد سعیدی» امروز ( جمعه چهاردهم اردیبهشت‌ماه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلا قدس برگزار شد با تأکید بر موضوع رعایت تقوای الهی گفت: انسان در مسیر تقوا اگر قرار گیرد، آلودگی‌ها از وی پاک‌شده و حسنات شامل او خواهد شد.

امام‌جمعه قم گفت: برای رسیدن به رضای خداوند باید تلاش کنیم که ترک گناهان را مدنظر داشته باشیم که این امر ما را به خداوند نزدیک خواهد کرد و سعادتمند می‌شویم.

وی با اشاره به تفسیر سوره توبه گفت: یاران پیامبر(ص) همواره در مسیر آن حضرت تلاش کرده و زمانی که از رفتن به جبهه‌ها محروم می‌شدند، اشک حسرت می‌ریختند.

سعیدی بیان داشت: فرزندان ما در دوران دفاع مقدس نیز این‌گونه بودند و باید این روحیه جهادی همواره در بین مردم رواج یابد.

امام‌جمعه قم به سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اشاره کرد و گفت: در چنین روزی عوامل مزدوران شاه خائن به مدرسه فیضیه حمله و مراسم سوگواری را به هم زدند و طلاب و مردمی که در این مراسم شرکت کرده بودند را مورد ضرب و شتم قراردادند.

وی گفت: این حادثه سرآغاز نهضت اسلامی بود که به پیروزی انقلاب منجر شد و اثرات و برکات آن را شاهد هستیم.

وی بیان داشت: در مورد شهادت امام جعفر صادق(ع) باید گفت که منصور قصری داشت که وقتی در آن می‌نشست آن روز را روز سربریدن می‌نامیدند و وقتی به آنجا می‌آمد حتماً یک نفر را می‌کشتند. منصور دستور داد که امام را به قصر بیاورید و هر طور که بود بیاورید و اجازه ندهید که امام تغییر حالت دهد و فرزند منصور در شبانه و بدون اجازه امام وارد منزل ایشان شدند و آن حضرت را با آن وضعیت و با پای پیاده پیش منصور برد.

وی گفت: منصور یک‌بار دیگر هم در یک اقدام بی‌شرمانه دستور به آتش کشیدن خانه امام صادق(ع) را داد و آتش وارد خانه و اتاق‌ها شد و امام در حال نجات خانواده خود بودند، از اجداد خود یادکردند و در برخی نقل‌ها آمده است که امام بعدش گریه کردند و فرمودند که یاد داستان حادثه کربلا افتادم.

سعیدی گفت: بدانیم که تمام این مصیب‌ها برای ائمه برای چه بوده است؟ امام باقر(ع) فرمودند که هر کس ستم‌ها و رنج‌های ناروایی که بر ما اهل‌بیت(ع) روا شده نشناسد باکسی که این کارها را با ما کرده است، شریک است و ازاین‌رو باید ما بدانیم که دلیل این جسارت‌ها و اقدامات علیه ائمه (ع) چه بوده است.

امام‌جمعه قم بیان داشت: ائمه ما تمام زجر و مصیبتشان به این خاطر بود که در طول امامت دنبال حاکمیت الهی بودند وگرنه اگر ائمه گوشه‌ای نشسته و چند نفر هم دور خود جمع می‌کردند و به بیان شرعی می‌پرداختند کسی به آن‌ها کاری نداشت، اما آن ظالمان نمی‌خواستند حکومت الهی ایجاد شود.

وی گفت: ما نیز باید از مکتب و سیره امام صادق(ع) پیروی کنیم و نمی‌توانیم بگوییم دین از سیاست جداست و کسی که می‌گوید که حکومت اسلامی به ما ربطی ندارد، از اسلام و سیاست چیزی نفهمیده است.

سعیدی با اشاره به عملیات ترکیبی وعده صادق گفت: این عملیات دارای ابعاد گسترده و چندلایه برای ایران و منطقه و جهان بوده است و جمهوری اسلامی با این اقدامات محاسبات کشورهای قدرتمند را به هم‌ریخت.

امام‌جمعه قم گفت: در اسرائیل تظاهرکننده متعرض به نتانیاهو در خیابان‌های تلاویو، تصویر رهبری معظم انقلاب را حمل کرده و خطاب به ایشان گفتند و شعار دادند که ما را از دست نتانیاهو نجات دهید.

وی با اشاره به حوادث دانشگاه‌های آمریکا و حمایت از مظلومان فلسطین گفت: این اتفاقات یادآور تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب است که ایشان چند سال پیش در کمال امید به آینده روشن و با توجه به پیچ تاریخی دنیا برای جوانان اروپا و آمریکا دو نامه نوشتند که ازجمله آن‌ها بعد مخاطب شناسی آن است.

سعیدی افزود: بیداری اولین گام در تغییر است که امروز دشمنان بشریت مثل قبل در برابر بیداری مردم احساس خطر کرده‌اند و آن‌ها می‌دانند که اگر این بیداری شکل بگیرد مانع منافع نامشروع آن‌ها خواهد شد.

وی گفت: اکنون جوانان غربی بیدار شده‌اند که راز آن نامه‌های مقام معظم رهبری است و متأسفانه در برخی رسانه‌ها و برخی افراد که همواره مطلب می‌نوشتند امروز خفقان گرفته‌اند.

امام‌جمعه قم با اشاره به دهه کرامت گفت: آستان‌های مقدس برنامه‌های متنوعی در این زمینه‌دارند و سرآغاز دهه گرامیداشت میلاد فرخنده حضرت فاطمه معصومه(س) است و در میانه دهه از امین ولایت و عزیز برادر حضرت احمد ابن موسی(ع) و دیگر امامزادگان و درنهایت از میلاد سراسر نور حضرت امام رضا(ع) یاد می‌شود.

وی گفت: باید بدانیم که خروجی دهه صرف شادی نیست، بلکه باید بیان فضائل اهل‌بیت(ع) و عمل به سیره آن‌ها باشد و میزان ارادت مردم را ارتقا دهد و با بالا رفتن معرفت مردم به این عزیزان، زیارت‌های آن‌ها معرفتی باشد.

امام‌جمعه قم گفت: روز دختر را داریم که باید دختران ما همواره با حفظ حجاب خود الگو باشند و از نیروی انتظامی به‌منظور اجرای طرح نور قدردانی می‌کنیم.

وی گفت: استاندار قم خبر دادند که رئیس‌جمهور سخت‌کوش به قم سفر خواهند کرد که این سفر هم برای مردم پر از خیروبرکت باشد.

کد خبر 1761625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha