اکنون نوبت وعده صادق اقتصادی است

امام جمعه شهرستان خوی گفت: اکنون نوبت وعده صادق اقتصادی است و عملیات ترکیبی «وعده صادق» دارای ابعادی گسترده و چند لایه‌ای برای ایران، منطقه و جهان بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین حجت قاسم خانی، امام جمعه شهرستان خوی، در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به اجرای طرح نور، گفت: جمهوری اسلامی قدرتهای غربی را با عملکرد خودش عصبانی کرده است، ۳۰۰ سال است می گویند اگر زن قیود اخلاقی وشرعی را رها نکند پیشرفت نمی‌کند جمهوری اسلامی خط بطلان بر این نظریه کشید و این همان نکته ای است که حدود دو ماه قبل از شعله‌وری فتنه زن، زندگی، آزادی، رهبر معظم انقلاب در دیدار ائمه جمعه کشور، هشدار دادند که: «قدرت‌های غربی از جمهوری اسلامی به شدت عصبانی‌اند چون جمهوری اسلامی با وجود خودش، هویّت مرکزی تمدّن غربی را به چالش کشیده و آن را ابطال کرده است.

وی افزود: یکی از اقدامات جمهوری اسلامی که باعث عصبانیت غربی‌ها است، این است که زنِ باشرف و بااستعداد ایرانی یکی از بزرگ‌ترین ضربه‌ها را به تمدّن غرب زده است. غربی‌ها دویست سیصد سال است که به دروغ می‌گویند زن تا از قیود اخلاقی و شرعی رها نشود، نمی‌تواند پیشرفت کند و به مقامات عالی علمی و سیاسی و اجتماعی و غیره برسد.

حجت الاسلام قاسم خانی ادامه داد: زن ایرانی این داعیه را در عمل تکذیب کرده است و در همه‌ی میدان‌ها با موفّقیّت و سربلندی و با حجاب اسلامی ظاهر شده و این خیلی چیز مهمّی است و این باطل‌کننده‌  زحمت و تلاش دویست سیصد ساله‌ غرب است و در این راستا بحمدلله رایحه و عطر حجاب اسلامی به مشام زنان و دختران غربی هم رسیده است و فکر و دل آنها را تسخیر نموده است.

امام جمعه شهرستان خوی گفت: مفاهیم انقلاب و مفاهیم اسلام، مثل عطر گل‌های بهاری است و هیچ کسی نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد؛ پخش می‌شود، همه‌جا می‌رود که یک نمونه دیگر آن را در حوادث این روزهای دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، و اعلام حمایت دانشجویان این دانشگاه‌ها از مظلومان فلسطین و انزجار از جنایات دهشتناک صهیونیست‌ها، می بینیم رویدادی بی‌سابقه که غربی‌ها نمی‌توانند تحمّل کنند، عصبانی‌اند و خودشان را به در و دیوار می‌زنند تا بتوانند کاری کنند.

وی گفت: استکبار جهانی و دشمنان بشریّت همواره در مقابل بیداری ملّت‌ها احساس خطر کرده‌اند و در هر نقطه‌ای از عالم، هر نهضت و جریانی که با هدف بیداری ملّت‌ها و رهایی آنها از بندهای استثمار و استعمار قد علم کرده است، نظام‌های مستکبر جهانی در پی سرکوبی و خاموش کردن صدای این بیداری برآمده‌اند.

این مسئول ادامه داد: موضوع اصلی این دشمنان بشریّت که به‌عنوان یک راهبرد اساسی از سوی آنان دنبال می‌شود، جلوگیری از شکل‌گیری این آگاهی و بیداری عمومی است و زیرا اگر این بیداری شکل بگیرد منافع آنها به خطر می‌افتد و در قضیه حجاب نیز غرب احساس خطر کرده است فلذا با تمام دسیسه‌هایشان به میدان آمده اند.

وی گفت: فتنه زن، زندگی، آزادی یک اتفاق و رخداد صرف در پائیز ۱۴۰۱ نبود، یک رویداد با برنامه‌ای حداقل ده ساله بود که دست‌کم از ابتدای دهه ۹۰ به تدریج شروع شده بود. پویش‌هایی نظیر «نه به حجاب اجباری»، «کمپین یک میلیون امضا»، «چهارشنبه‌های سفید»، «دختران خیابان انقلاب»، «آزادی یواشکی» و... با قدرت شبکه‌های ماهواره‌ای، شبکه‌های اجتماعی و مجازی، از داخل و خارج، موضوع حجاب را مورد محاصره قرار داد و مترصد شد تا قضیه‌ای مانند مهسا امینی فرا برسد. دشمن عین اتفاق مرگ مهسا امینی را پیش‌بینی نمی‌کرد، ولی منتظر اتفاقی برای شروع بود.

حجت الاسلام قاسم خانی با بیان اینکه  اکنون نوبت وعده صادق اقتصادی است، گفت: عملیات ترکیبی «وعده صادق» دارای ابعادی گسترده و چند لایه‌ای برای ایران، منطقه و جهان بوده است و اقدام راهبردی که جبهه عبری عربی غربی را به زانو درآورد و ایران با چندین موشک کروز و بالستیک و ده‌ها پهپاد، محاسبات و اقدامات حداقل ده کشور قدرتمند غربی و عربی را درهم ریخت و همه اقدامات پدافندی آنان را خنثی کرد.

وی افزود:  از طرفی عملیات طوفان الاقصی هم بسیاری از توطئه‌های اقتصادی دشمن را درهم ریخت و به تغییر و تعویق انداخت. توافق ابراهیم و کریدور آیمک درصدد بودند ایران را در جبهه اقتصادی به انزوا بکشانند و مزیت‌های نسبی سرزمین ایران عزیز را کم‌اثر کنند یا از او بگیرند. طوفان الاقصی و وعده صادق باعث شد قصه دالان زنگزور هم به مُحاق برود و باکو فعلا آن را بایگانی کند و اکنون نوبت این است که قوای سه گانه و همه دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی برای ثبات اقتصادی، «طوفان‌الاقصی» و «وعده صادق» اقتصادی ایجاد کنند.

این مسئول ادامه داد: دولت و بانک مرکزی و وزارت‌خانه‌های اقتصادی برای رفع مشکلات معیشتی که کام مردم را تلخ کرده است باید نقشه روشن و اقدامات نقطه‌زن بر علیه سوداگران امنیت اقتصادی ایران تهیه و تدارک ببینند و خانه‌های فساد اقتصادی را در اربیل و اتاق‌های سیاه دلار فردایی و تلگرامی را هدف قرار دهند و بدون مماشات فراز و فرودهای آزاردهنده بازار پول و سرمایه را کاهش دهند.

امام جمعه شهرستان خوی بیان کرد: در وعده صادق اقتصادی، نیاز به اتاق عملیات مشترک اقتصادی داریم که طراحی نقشه و عملیات براساس یک تقسیم کار دقیق و درست انجام شود و تکلیف اعتمادسوزی بانک‌ها و فرصت‌طلبی برخی شرکت‌های بزرگ پتروشیمی و فولاد در خرید ریالی و فروش دلاری و دلالی‌های بازار مسکن و خودرو و نهاده‌های دامی که در برخی اتاق‌ها و موسسات دولتی و شبه‌دولتی لانه کرده‌اند را معلوم کند و وعده صادق اقتصادی این است که دولت برای جهش تولید سازوکارهای واقعی حضور مردم را هرچه سریعتر بررسی کند و بهترین راه‌ها و ساز و کارها برای مشارکت مردم در تحقق جهش تولید را برگزیده و عملی سازد.

وی ضمن تسلیت شهادت امام صادق (ع) گفت:  انشاءالله مجالس عزای آن حضرت امشب در مساجد و حسینیه ها و هیئات برقرار خواهد بود فردا هم ساعت ده ونیم دسته عزا از مرکز شهر به سمت بقعه شیخ نوایی با حضور همه شما برادران و خواهران مخصوصاً شاگردان امام صادق (ع) حرکت خواهد کرد.

کد خبر 1761624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha