دومین نمایشگاه موزه عبرت خراسان شمالی در شیروان گشایش یافت

همزمان با سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات، دومین نمایشگاه موزه عبرت خراسان شمالی، روز جمعه با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در مصلی امام خامنه‌ای شیروان گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی، استاندار خراسان شمالی در آیین افتتاح نمایشگاه موزه گفت: عمق فاجعه و اتفاقات گذشته بسیار زیاد بود که به خاطر روشن شدن حقایق بسیاری در زندان گرفتار شدند، اگر وقایع گذشته را برای مردم روشن نکنیم خون سه هزار شهید خراسان شمالی پایمال می شود.

محمدرضا حسین نژاد اظهارکرد: ترسیم گذشته از اهمیت بالایی برخوردار است، شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی یک به یک دارد به ثمر می رسد، وضعیت گذشته با اکنون قابل مقایسه نیست که تاوان رسیدن به آن از دست دادن خون ۲۸۰ هزار شهید بود.

وی اضافه کرد: وجود رهبری دینی اتحاد مقدس است و ارزش های انسانی را تبیین می کند، به خاطر تبعیت از مقام معظم رهبری، امروز ایران قطب اول اسلامی است، قدرت جمهوری اسلامی همه را بیدار و آگاه کرد و امنیت امروز جامعه که مرهون خون شهدا است از برکات نظام است.

وی عنوان کرد: مدیران و مسئولان زمینه را برای بازدید دانش آموزان از نمایشگاه عبرت فراهم کنند و وقایع گذشته برای آنان بازگو و تبیین شود، این خود باعث هدایت آن قشر از جوانان می باشد که در این زمینه کم رنگ بودند، استقلال نظام بیانگر این است که چرغ این نظام قوی است.

این نمایشگاه همزمان با سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی و به منظور تبیین جنایات و وحشی گری‌های عوامل رژیم منحوس پهلوی در شکنجه مبارزان انقلابی بازسازی و در محل مصلای حضرت امام خامنه ای مدظله العالی از امروز جمعه ١۴ اردیبهشت ماه برپا شد.

این نمایشگاه در بهمن ماه سال ١۴۰١ همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بجنورد برگزار و با استقبال بسیار خوب مردم استان مواجه شد.

نمایشگاه موزه عبرت با هدف آشنایی نسل جوان و نوجوان با ماشین سرکوب حکومت پهلوی و معرفی شخصیت‌های برجسته انقلاب برپا شده و با روایت‌گری و تصویرسازی زندان‌های پیش از انقلاب که محل شکنجه مبارزان انقلابی بود، در معرض دید قرار داده است.

این نمایشگاه تا پایان ٢۴ اردیبهشت ماه جاری صبح‌ها از ساعت ٨ تا ٢۰ ویژه بخش اداری و آموزشی و عصرها ساعت ۱۶ تا ٢۰ برای بازدید عموم دایر خواهد بود.

کد خبر 1761622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha