آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفّاظ قرآن کریم در کاشان برگزار شد

آزمون مرحله نخست نوزدهمبن دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم با حضور ۱۹۱ حافظ از شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در حوزه امتحانی کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، آزمون مرحله نخست نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، همزمان با سراسر کشور جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه رأس ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح به همت اداره تبلیغات اسلامی کاشان در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد.

در این آزمون ۱۹۱ حافظ از شهرستان های کاشان و آران و بیدگل برای دریافت مدرک تخصصی حفظ درجه ۱ تا ۵ (از دیپلم تا دکتری) به رقابت پرداختند.

در این حوزه امتحانی، ۱۶۴ خواهر و ۲۷ برادر در رشته های حفظ ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء شرکت کردند که ۹۴ نفر حافظ کل قرآن کریم بودند.

در حالی که استان اصفهان از حیث آمار شرکت کنندگان، رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داد، آمار حوزه فرعی کاشان از ۱۲ استان کشور بالاتر بود.

آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفّاظ قرآن کریم در کاشان برگزار شد

طرح اعطای مدرک تخصّصی به حافظان قرآن به استناد مصوبه جلسه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی از وظایف دارالقرآن ‌الکریم سازمان تبلیغات اسلامی است که به منظور ساماندهی و تسهیل خدمت‌رسانی دستگاه‌های اجرایی کشور برای حافظان قرآن کریم همه ساله حداقل یک دوره آزمون تخصصی قرآن کریم برگزار و مدارک با امضای وزیر ارشاد و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به افراد برگزیده اعطا می شود.


 افرادی که در دو مرحله کتبی و شفاهی آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصیت به حفاظ قرآن، موفق به کسب نمره قبولی شوند علاوه بر مجوز حضور در مراحل بالاتر، حائز دریافت پنج درجه معادل دکترا(درجه یک)، فوق لیسانس(درجه دو)، لیسانس(درجه سه)، فوق دیپلم(درجه چهار) و دیپلم (درجه پنج) می شوند.

اعطای این درجات برای کارمندان دولت و تمامی نیروهایی اداری و سازمانی برابر با افزایش و پرداخت حقوق هم‌پایه این درجات تحصیلی است و این مزیت با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی طی سه دوره با دستور ریاست جمهوری به نهادها و ارگان‌ها انجام می‌شود.

آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفّاظ قرآن کریم در کاشان برگزار شد

آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفّاظ قرآن کریم در کاشان برگزار شد

کد خبر 1761614

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha