استقبال از نمایش ۹ مستند جشنواره «سینماحقیقت» در دانشگاه هنر تهران

۹ مستند برگزیده جشنواره سینماحقیقت در دانشگاه هنر تهران به نمایش درآمدند و پس از آن نیز جلسه پرسش و پاسخ با کارگردان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، به همت دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر تهران فیلم های برگزیده جشنواره سینماحقیقت در سالن فلاحت پور این دانشگاه به اکران درآمدند.

۹ فیلم مستند در روزهای یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه تا سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه به نمایش گذاشته شدند و پس از اکران نیز جلسه پرسش و پاسخی نیز با حضور کارگردان و عوامل فیلم برگزار شد.

در روز یکشنبه ۹ اردیبهشت مستندهای «خانواده خلج» به کارگردانی مریم الهامیان و مصطفی حاجی قاسمی، «بحران خاموش» به کارگردانی محمدحسین حقیقی و «آب بندان» به کارگردانی رضا اکبریان به نمایش درآمدند.

همچنین در روز دوم از این برنامه مستندهای «پورزال» به کارگردانی ماریا ماوتی، «آخرین کوسه نهنگ» به کارگردانی رامتین بالف و «پدگر» به کارگردانی محمدرضا خوش فرمان به نمایش گذاشته شدند.

سه شنبه ۱۱ اردیبهشت و در روز سوم این برنامه نیز مستندهای «هفت سال اینجا» به کارگردانی سید مصطفی سیدالحسینی، «قوی دل» به کارگردانی علی فراهانی صدر و «تکثیر در اسارت» به کارگردانی مهدی ایمانی شهمیری نمایش داده شدند و جلسه پرسش و پاسخ آن ها نیز برگزار شد.

محمدرضا خوش فرمان کارگردان مستند «پدگر» درباره این برنامه گفت: برنامه اکران و نشست پرسش و پاسخ ۹ فیلم برگزیده جشنواره سینماحقیقت در سه روز و در دانشگاه هنر تهران با حضور دانشجویان رشته سینما و سایر مخاطبان برگزار شد و کیفیت سالن از منظر تصویر و صدا نیز فراتر از انتظار ما بود و فیلم ها نمایش خوبی داشتند.

خوش فرمان ادامه داد: برنامه نمایش مستند ما نیز در روز دوشنبه برگزار شد و من نیز به همراه حسن شبانکاره صداگذار و امین اشرفی تدوینگر در این برنامه حاضر شدم. بعد از نمایش مستند، جلسه نقد و بررسی با حضور مخاطبان حرفه ای و آکادمیک برگزار شد که حدود ۲ ساعت نیز به طول انجامید و جلسه بسیار مفیدی بود زیرا با حضور پر شور مخاطبانی برگزار شد که از وجوه مختلف و علمی و آکادمیک به فیلم نگاه می کنند.

کارگردان مستند «پدگر» در بخش دیگری از صحبت های خود بیان کرد: علاوه بر مطلبی که عرض کردم، یکی دیگر از محاسن برگزاری چنین برنامه هایی این است که سینمای مستند که به سمت تلویزیون و فضای ژورنال نزدیک شده است را به خاستگاه اصلی خود یعنی سینما می برد. همچنین این برنامه ها باعث تقویت فیلمسازان، جشنواره و بالا بردن و ارتقای خود دانشجویان می شود و بسیار کاربردی است.

محمدرضا خوش فرمان در پایان گفت: برخی از دانشجویان نیز موضوع پایان نامه خود را به مستند و مسائل پیرامون آن اختصاص داده بودند که این اتفاق بسیار میمون و مهمی است زیرا باعث ارتقای سطح مستند می شود. درنهایت تعامل بسیار خوبی بین دانشجویان و مستندسازان و عوامل فیلم شکل گرفت که امیدوارم چنین برنامه هایی بیش از پیش به حیات خود ادامه دهند.

کد خبر 1761417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha