کارهای شاخص، تأثیر دهه کرامت را ماندگار می‌کند

حجت‌الاسلام خداداده با بیان اینکه جشن‌های دهه کرامت با محوریت مردم برگزار می‌شود، گفت: ضرورت دارد جشن‌های این دهه باشکوه برگزار شود تا ماندگاری و اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، نشست مجازی حوزه های ستادی و استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع بزرگداشت دهه کرامت صبح امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ماه) برگزار شد.

در این نشست مجازی، حجت الاسلام والمسلمین «کمال الدین خداداده» با اشاره به اینکه با کارهای شاخص می توان در حوزه بزرگداشت دهه کرامت جریان ساز بود، گفت: جشن های دهه کرامت سالیان سال است که به صورت مردمی برگزار می شود و ستاد بزرگداشت دهه کرامت هم به دنبال هم افزایی میان مجموعه ها و نهادها است، موضوع مهم آنکه با اجرای برنامه های شاخص زمینه ساز اثرگذاری بیشتر و ماندگاری برنامه ها فراهم شود.

کارهای شاخص، تأثیر دهه کرامت را ماندگار می‌کند

رییس ستاد بزرگداشت دهه کرامت ابراز کرد: امیدواریم با همکاری بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، مساجد و بقاع متبرکه شاهد باشکوه‌تر شدن جشن های این ایام شویم، همچنان که شاهدیم در مجموعه های تحت نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه های شاخصی برای این ایام تدارک دیده شده که همه این برنامه ها به منظور عرض ارادت به ائمه اطهار(ع) است.

بنا بر این گزارش، در ادامه این نشست مجازی، «مرتضی طاهریان» به تاریخچه شکل گیری ستاد بزرگداشت دهه کرامت اشاره کرد و گفت: جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در اوایل دهه ۸۰ فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۸۵ وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجموعه ستاد کانون های مساجد خواست که با کمک کانون ها و نهادهای اجرایی برای تقویت جشن های این ایام ورود داشته باشند.

کارهای شاخص، تأثیر دهه کرامت را ماندگار می‌کند

مسئول اجرایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت ابراز کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اواخر سال ۱۴۰۲ مجددا ریاست ستاد بزرگداشت دهه کرامت را به رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور سپرد و رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز در همین راستا حکمی را برای حجت الاسلام و المسلمین خداداده صادر کرد.

وی شعار محوری دهه کرامت سال ۱۴۰۳ را «با شما سربلندیم» برگرفته از روایتی از امام رضا (ع) دانست و گفت: خوشبختانه، همراهی خوبی از سوی اعتاب مقدسه به منظور بزرگداشت دهه کرامت شکل گرفته و ضرورت دارد مجموعه ها و نهادها متناسب با عناوین روزهای دهه کرامت برنامه هایی را تدارک ببینند.

طاهریان ادامه داد: در این ایام می توان شرایطی را فراهم کرد که فیلم های مرتبط با دهه کرامت بازپخش و یا فیلم ها و کلیپ هایی مرتبط با موضوع دختر تولید شود. همچنین، در عنوان روز «خدمت کریمانه» با توزیع گوشت قربانی و بسته های معیشتی از نیازمندان حمایت داشت و یا در عنوان روز «مبارزه با ظالم، دفاع از مظلوم، زمینه‌ساز ظهور منجی بشریت» بحث حمایت از مظلومان فلسطین و غزه را مورد توجه قرار داد.

وی با اشاره به تدارک برنامه های ویژه به منظور تکریم دختران، گفت: پیشنهاد می شود به مناسبت روز دختر، از دختران موفق علمی، قرآنی و هنری در مراسم ها و نیز تریبون نماز جمعه تقدیر به عمل آید و رسانه ها نیز برای عناوین روزهای دهه کرامت تولید محتوا داشته باشند.

طاهریان مستندسازی فعالیت های صورت گرفته در ایام دهه کرامت، اطلاع رسانی برنامه ها، تقدیر از دختران همکاران مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اجرای برنامه های مشترک در قالب هم افزایی را از جمله مواردی دانست که ضرورت دارد در ایام دهه کرامت مورد توجه قرار گیرد و گفت: از ۱۹ اردیبهشت ما به استقبال جشن های دهه کرامت خواهیم رفت و امیدواریم با همراهی دستگاه ها و مجموعه ها از بزرگداشت این ایام غافل نشویم.

بنا بر این گزارش، در ادامه این نشست، «محسن اسلامی»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان از برگزاری سه جلسه با مشارکت دستگاه های فرهنگی استان زنجان به منظور بزرگداشت دهه کرامت خبر داد و گفت: برگزاری جشن تکلیف دختران عضو کانون های مساجد و دختران عضو کمیته امداد امام خمینی(ع) و بهزیستی، برپایی کاروان زیر سایه خورشید، برپایی محافل شعر و تدارک جشن های دهه کرامت در بقاع متبرکه از جمله برنامه های مورد توجه در این ایام است.

کارهای شاخص، تأثیر دهه کرامت را ماندگار می‌کند

وی ادامه داد: در نظر داریم در هشت شهرستان علاوه بر مساجد با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی جشن های ویژه ای برای این ایام برگزار کنیم.

بنا بر این گزارش، در ادامه این نشست، حجت الاسلام «حسن افکار»، مدیر ستاد کانون های مساجد استان خراسان رضوی به گلباران حرم رضوی در سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) توسط دختران کانونی اشاره کرد و گفت: توزیع بسته های معیشتی، اجرای نشست های رضوی، آذین بندی کانون های مساجد استان خراسان رضوی، تعامل با مجموعه های فرهنگی به منظور برگزاری جشن های خیابانی در شهر مشهد از جمله برنامه های تدارک دیده شده در این ایام است.

برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در ایام محرم و صفر

در ادامه این نشست مجازی، کلیپ سرود اجتماع دختران پخش شد.

کد خبر 1761369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha