پیام تبریک روز معلم توسط رییس سازمان دارالقرآن الکریم

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در پیامی روز معلم را به معلمان، اساتید و فعالان عرصه آموزش و تربیت قرآنی تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام علی تقی زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، در پیامی روز معلم را به معلمان، اساتید و فعالان عرصه آموزش و تربیت قرآنی تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

کُونُوا رَبَّانِیِّینَ بِما کُنْتُمْ تُعَلِّمُونَ الْکِتابَ وَ بِما کُنْتُمْ تَدْرُسُون (۷۹ آل عمران)

ای مربیان نور و معرفت، ای اساتید و معلمان قرآن کریم

روزتان مبارک باد!

سلام و درود بر انوار عرش الهی و اول آموزگاران قرآن ، که عنوان «معلم قرآن» را چنین وجاهت و ارج بخشیدند، و سلام بر اخلاف پاکشان که با سهل کردن رنجها بر خود، در همان مسیر راه پیمودند. کسانی که قرآن را سوره به سوره بر تارک قلب جامعه ایران نقش کردند، آیه به آیه باران مفاهیمش را بر ما و نسل ما باریدند، و واژه به واژه دقایق و ظرائف معانی را بر گوش جانمان نوشاندند.

در سپهر پهناور علم و اندیشه، شمایید که خورشیدهای هدایت و ستاره‌های روشنگر مسیر تعالی و رستگاری انسانیت هستید. با انوار الهی کلام‌الله مجید، جان‌ها را صیقل می‌دهید و در وادی توحید و معرفت، گام‌های مشتاقان را رهنمون می‌شوید.

تعلیم و تربیت قرآنی، رسالتی خطیر و امانتی گرانبهاست که بر دوش شما مربیان وارسته نهاده شده است. شما با صبر و شکیبایی، دانه‌های ایمان و معرفت را در دل‌های پاک نونهالان و نوجوانان و جوانان این مرز و بوم می‌کارید و نهال‌های توحید را با تعالیم حیات‌بخش قرآن کریم آبیاری می‌کنید.

به همت جهادی و تلاش‌های مجدانه شما در طلیعه سال ۱۴۰۳ رهبر فرزانه انقلاب اسلامی دومرتبه از جمله در خطبه‌های نماز عید فطر از برنامه‌های قرآنی امسال با تعابیری همچون "جلوه‌ی قرآن در سراسر این ماه، چشم‌گیر بود"، " از نقاط برجسته‌ی ماه مبارک امسال، برنامه‌ها و تفاوت‌های قرآنی بود" و "از همیشه درخشان‌تر و زیباتر جلوه کرد" تعریف و تمجید نمودند.

قطعا اجرای موفق نهضت زندگی با آیه‌ها با مشارکت میلیونی مردم عزیز ایران، بدون تلاش‌های جهادی، شبانه‌روزی و خالصانه شما معلمان قرآن کریم در مسیر تعلیم کتاب و رساندن آب حیات‌بخش قرآن به مردم، امکان‌پذیر نبود. هنیئاً لکم تمجید ایشان از مجاهدت‌ها و زحمات ماه مبارک شما و همه‌ی خادمان قرآن.

چه افتخاری از تعلیم کتاب بالاتر که خداوند بر مؤمنین منت نهاد و برترین مخلوقاتش را برای آن مأمور کرد لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَی الْمُؤْمِنینَ إِذْ بَعَثَ فیهِمْ رَسُولاً مِنْ أَنْفُسِهِمْ یَتْلُوا عَلَیْهِمْ آیاتِهِ وَ یُزَکِّیهِمْ وَ یُعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَة…(۱۶۴آل عمران)  شما به حقی که خداوند به گردن شما داشته است بی‌تفاوت نبودید که فرمود  مَا مِنْ مُؤْمِنٍ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثَی حُر أَوْ مَمْلُوکٍ إِلَّا وَ لِلَّهِ عَلَیْهِ حَقٌّ وَاجِبٌ أَنْ یَتَعَلَّمَ مِنَ الْقُرْآنِ وَ یَتَفَقَّهَ فِیهِ ثُمَّ قَرَأَ هَذِهِ الْآیَةَ وَ لکِنْ کُونُوا رَبَّانِیِّینَ بِما کُنْتُمْ تُعَلِّمُونَ الْکِتابَ … (مستدرک الوسائل ج۴ ص۲۳۳) قرآن را آموختید، اما بدان اکتفا نکردید و دیگران را نیز از فیض نورانی این منبع لایزال الهی بهره‌مند ساختید و مسیر خوبان امت رسول الله روزی‌تان شد: خَیْرُکُمْ مَنْ تَعَلَّمَ الْقُرْآنَ وَ عَلَّمَهُ. (مستدرک الوسائل ج۴ ص۲۳۵) خوشا به حال شما که پیامبر رحمت در وصف شما فرمود مُعَلِّمُ الْقُرْآنِ وَ مُتَعَلِّمُهُ یَسْتَغْفِرُ لَهُ کُلُّ شَیْ‏ءٍ حَتَّی الْحُوتُ فِی الْبَحْرِ(مستدرک الوسائل ج۴ ص۲۳۵)

ما کجا توان آن داریم تا قدردان قرآن آموزی‌تان باشیم؛ مولایمان حسین (ع) در این مهم الگوی ماست: قِیلَ إِنَّ عَبْدَ الرَّحْمَنِ السُّلَمِیَّ عَلَّمَ وَلَدَ الْحُسَیْنِ (ع) الْحَمْدَ. فَلَمَّا قَرَأَهَا عَلَی أَبِیهِ أَعْطَاهُ أَلْفَ دِینَارٍ وَ أَلْفَ حُلَّةٍ وَ حَشَا فَاهُ دُرّاً. فَقِیلَ لَهُ: فِی ذَلِکَ؟ فَقَالَ: وَ أَیْنَ یَقَعُ هَذَا مِنْ عَطَائِهِ یَعْنِی تَعْلِیمَهُ. و چون مولا چنین کند ما چه کنیم به قدرت قاصر و چه گوییم به زبان الکنمان؟

این کوچکترین، روز معلم را به تمامی شما عزیزان تبریک گفته و از خداوند متعال بهره‌ها و توفیقات مستدامتان را خواستارم.

با تشکر از تلاش‌های جهادی شما معلمان عزیز قرآن کریم

۱۲اردیبهشت۱۴۰۳، روز معلم

علی تقی‌زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم

کد خبر 1761359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha