آیین اختتامیه بیست و چهارمین طرح ملی خدمات بشر دوستانه نوروز در اراک برگزار شد

آیین اختتامیه بیست و چهارمین طرح ملی خدمات بشر دوستانه نوروز ۱۴۰۳ و تقدیر از شرکت کنندگان و تلاشگران این عرصه با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، داود قربانی، رئیس شورای اسلامی کلان شهر اراک، در آیین اختتامیه بیست و چهارمین طرح ملی خدمات بشر دوستانه نوروز ۱۴۰۳ ضمن تبریک هفته معلم و کارگر و همچنین تقدیر از جوانان هلال احمر در خدمت رسانی به هموطنان، گفت: خدمات مجموعه هلال احمر بسیار ارزشمند و جای تقدیر دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه وقتی حادثه ای پیش می آید همگان  مکان حادثه  را ترک می کنند، افزود: عزیزان هلال احمر جان بر کف در همه حوادث حضور دارند و با عشق به خدمت رسانی به حادثه دیدگان می پردازند.

وی به فعالیت های شورای شهر اراک اشاره کرد و اظهار داشت: شورا تلاش می کند که یک شهر با نشاط و در خور برای همگان ایجاد کنند و از لحظ تفرجگاه و مکان های ورزشی کارهای ویژه ای در حال انجام است که امیدواریم مورد استقبال همگان قرار گیرد.

آیین اختتامیه بیست و چهارمین طرح ملی خدمات بشر دوستانه نوروز در اراک برگزار شد

محمود مرادی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، نیز در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش های جوانان هلال احمر استان مرکزی، گفت: اعضای جمعیت هلال احمر تلاش کردند تا مردم در رفاه امنیت و آرامش تعطیلات خود را به خیر و خوشی بگذرانند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با بیان اینکه، جوانان هلال احمر بیش از همه پای کار ستاد تسهیلات سفر بودند، افزود: باید تلاش کنیم که ماندگاری سفر در استان مرکزی رقم بخورد که بحمدالله با تلاش های انجام شده امسال نزدیک به ۱۵ درصد افزایش سفر و ۱۴ درصد اقامت را شاهد بودیم.

وی به جاذبه های گردشگری و طبیعی استان مرکزی اشاره کرد و خاطر نشان کرد: ما باید بیش از پیش روی سفر و گردشگری در استان کار کنیم و دوستان جمعیت هلال احمر کسانی هستند که می توانند در این راستا کمک کنند.

مرادی با تاکید بر اینکه جوانان هلال احمر باید ظرفیت های استان خود را بشناسند، اظهار داشت: متاسفانه ما استان خودمان و ظرفیت های آن را نمی شناسیم و باید با شناخت این ظرفیت ها سرزمین آفتاب را به مقصد گردشگری تبدیل و آن را به همگان بشناسانیم.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به اینکه امروز ما محل عبور هستیم محل حضور و ماندگاری نیستیم، خاطر نشان کرد: چرا که از استان مرکزی تصویر یک استان صنعتی و آلوده برای همگان ساخته شده است اما بازار اراک شاخص پروژه ها و ظرفیت های گردشگری استان است و باید این بازار و دیگر ظرفیت ها را به درستی تعریف و توصیف کنیم.

وی اظهار داشت: باید دوستان جمعیت هلال احمر با ظرفیت های گردشگری در قالب تورهای یک روزه و نیم روزه آشنا شوند چرا که ما یکی از متنوع ترین و بیشترین ظرفیت گردشگری را داریم و یکی از کارهایی که به صورت مشترک با هلال انجام خواهیم داد این است که از طریق جوانان، استان  مرکزی را به سراسر ایران و گردشگران خارجی نشان دهیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه لباس جوانان و امدادگران هلال احمر زیبایی و جلوه خاصی به نوروزگاه ها داده بود، اظهار داشت: بخشی از زیبایی نوروزگاه های ما به لباس های جوانان هلال احمر بود و وقتی کسی دچار حادثه ای می شود با دیدم این لباس در دلش آرامش می گیرد.

کد خبر 1761255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha