گامبیا؛ میزبان پانزدهمین کنفرانس سران کشورهای اسلامی با محوریت «آرمان فلسطین»

سازمان همکاری اسلامی پانزدهمین کنفرانس سالیانه سران کشورهای اسلامی را در روزهای ۴ و ۵ می (۱۵ و ۱۶ اردیبهشت)  در پایتخت گامبیا برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « taarifa»، سازمان همکاری اسلامی پانزدهمین کنفرانس سالیانه سران کشورهای اسلامی را در روزهای ۴ و ۵ می (۱۵ و ۱۶ اردیبهشت)  در بانجول، پایتخت گامبیا برگزار خواهد کرد.

این نشست با شعار «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفتگو برای توسعه پایدار» برگزار می شود و موضوعات مختلفی از جمله مسئله فلسطین، جوانان، زنان، خانواده، اسلام هراسی، تغییرات آب و هوایی و اقلیت های مسلمان در کشورهای غیرعضو سازمان همکاری اسلامی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

پیش از کنفرانس سران کشورهای اسلامی، نشستی مقدماتی در روزهای ۳۰ آوریل تا ۱ می(۱۱ و ۱۲ اردیبهشت) برگزار می‌شود که در آن مقامات ارشد سازمان همکاری اسلامی اسناد این نشست را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد و گزارش خود را به نشست مقدماتی شورای وزیران امور خارجه ارائه خواهند کرد.

رهبران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در مورد مسائل سیاسی جهان اسلام به ویژه آرمان فلسطین و مسائل اقتصادی، بشردوستانه، اجتماعی و فرهنگی، جوانان، زنان، خانواده، علم و فناوری، اطلاعات، جوامع مسلمان و اقلیت‌های غیرنظامی گفتگو خواهند کرد.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی گزارشی را در این اجلاس ارائه خواهد کرد که در آن برجسته‌ترین فعالیت‌ها، برنامه‌ها و پروژه‌های انجام شده توسط این سازمان از جلسه قبلی کنفرانس سران اسلامی بررسی می‌شود.

پانزدهمین کنفرانس سازمان همکاری اسلامی، بیانیه پایانی شامل مواضع سازمان در مورد موضوعات ارائه شده به اجلاس، قطعنامه فلسطین و قدس شریف را صادر خواهد کرد.

کد خبر 1761201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha